Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: extern bureaublad  (gelezen 2110 keer)

extern bureaublad
« Gepost op: 2009/02/07, 12:30:58 »
hallo

het is me gelukt om een extern bureaublad te maken via systeem voorkeuren extern bureaublad.
op mijn laptop met vnc viewer kom ik er op.
maar ik heb 2 vragen
1. ik kan geen gegevens kopieeren van pc naar pc
2. de snelheid waarmee het gaat er staat dat hij 20000 kbit/sec gebruikt. (hij gaat ook traag de muis)
3. hoe kan ik via een ander netwerk erop inloggen (twerkt alleen maar intern nu)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/07, 12:59:26 door pcschouten »
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: extern bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/07, 12:31:37 »
mijn ubuntu is 8.10
de vnc viewer is win vista home premium 32 bit
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

johnno40

  • Gast
Re: extern bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/08, 22:54:43 »
Hoi,

Extern bureaublad van buiten gaat alleen als je op je router poortje 5900 (of wat je ingesteld hebt) openzet. Maarrrrrrrrrrr, als jij er op kan kan iemand anders het ook  :evil:
Wees er dus voorzichtig mee, of zet hem niet op de standaardpoort.
En inderdaad het is niet de meest snelle oplossing.

Files kopieren lukt niet via extern bureaublad. Je maakt alleen verbinding met je bureaublad en kunt daar commando's uitvoeren.
Als je echt gegevens wilt uitwisselen kan ik je beter winspc aanbevelen. Als je die in de norton-commander look neerzet kun je van je server naar je pc en omgekeerd slepen.

Ik weet niet of je dit bedoeld?

Re: extern bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/09, 09:40:52 »
Hoi,

Extern bureaublad van buiten gaat alleen als je op je router poortje 5900 (of wat je ingesteld hebt) openzet. Maarrrrrrrrrrr, als jij er op kan kan iemand anders het ook  :evil:
Wees er dus voorzichtig mee, of zet hem niet op de standaardpoort.
En inderdaad het is niet de meest snelle oplossing.

Files kopieren lukt niet via extern bureaublad. Je maakt alleen verbinding met je bureaublad en kunt daar commando's uitvoeren.
Als je echt gegevens wilt uitwisselen kan ik je beter winspc aanbevelen. Als je die in de norton-commander look neerzet kun je van je server naar je pc en omgekeerd slepen.

Ik weet niet of je dit bedoeld?

ja dat bedoel ik bedankt

weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline joop905

  • Lid
Re: extern bureaublad
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/09, 09:58:46 »
VNC is standaard geen veilig protocol. Hoewel wachtwoorden niet als platte tekst worden verzonden (zoals bij telnet), kan brute-force cracking succesvol zijn als zowel de encryptiesleutel als het gecodeerde wachtwoord van het netwerk worden afgeluisterd. Daarom wordt gebruik van een wachtwoord van minimaal 8 tekens aanbevolen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Network_Computing#VNC_en_veiligheid

 GrJ

Re: extern bureaublad
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/09, 17:07:55 »
Hoi,

Extern bureaublad van buiten gaat alleen als je op je router poortje 5900 (of wat je ingesteld hebt) openzet. Maarrrrrrrrrrr, als jij er op kan kan iemand anders het ook  :evil:
Wees er dus voorzichtig mee, of zet hem niet op de standaardpoort.
En inderdaad het is niet de meest snelle oplossing.

Files kopieren lukt niet via extern bureaublad. Je maakt alleen verbinding met je bureaublad en kunt daar commando's uitvoeren.
Als je echt gegevens wilt uitwisselen kan ik je beter winspc aanbevelen. Als je die in de norton-commander look neerzet kun je van je server naar je pc en omgekeerd slepen.

Ik weet niet of je dit bedoeld?

hoi
bij mijn vader op kantoor gebruiken ze vpn nu zag ik dat ook in ubuntu staan maar ik krijg het niet aan de praat.
wat moet ik overal invullen bij vpn pptp een server instel?
nederlandse uitleg graag de engelse snap ik niet zo
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: extern bureaublad
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/09, 17:33:25 »
Je kunt toch wel Engels? En ja, je moet natuurlijk wel een VPN-server enz. hebben voordat je verbinding kunt maken.

Re: extern bureaublad
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/09, 17:48:55 »
Je kunt toch wel Engels? En ja, je moet natuurlijk wel een VPN-server enz. hebben voordat je verbinding kunt maken.
ik heb dit http://www.ic.uva.nl/uvavpn/object.cfm/71A8C090-1321-B0BE-6896E13090DE1ED3 gevolgd maar het wil niet
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline ruujan

  • Lid
Re: extern bureaublad
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/09, 19:53:59 »
Brr, zowel bij pptp als bij Ipsec zijn er wat problemen als je VPN-server achter een NAT-router staat. Bij de UvA zal dat vast wel anders geregeld zijn, maar voor de thuisgebruikers is dat eigenlijk standaard. Dat heeft te maken met een paar protocollen (GRE en ESP),  die niet zo makkelijk door zo'n router te pompen zijn. Meestal betekent het dat je op je router een paar dingen meer moet doen dan eenvoudige poort-forwarding moet toepassen, als je router er überhaupt al mee overweg kan. Zelf gebruik ik het liefst OpenVPN. Dat is zowel voor Windows als voor Linux geheel gratis en het enige dat je op je router hoeft te doen is een poort te forwarden (1194) naar je VPN server.