Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LAMP webserver site toevoegen  (gelezen 1249 keer)

Offline koenVH

  • Lid
LAMP webserver site toevoegen
« Gepost op: 2010/09/29, 20:24:26 »
Hallo iedereen,

Niet lang geleden begon voor mij de zoektocht door het linux wezen. Het is me gelukt om de lamp server te installeren, en ik kan de default testpage bereiken (die in de /var/www/public_html/index.html). Ik probeer nu een website toe te voegen genaamd RM.
Dus ik heb /var/www/public_html/RM aangemaakt en mijn bestanden hierin gestoken.
Nu las ik hier en daar dat je de file /etc/apache2/sites-available/default moet kopieren, een andere naam geven (in mijn geval dus RM), daar het pad in aanpassen (DocumentRoot /var/www/public_html/RM/ alsook de <Directory /var/www/public_html/RM/>.
Dan a2ensite RM en dan een reload of restart van /etc/init.d/apache2.
Als ik dit doe dan kan ik niet op de link (192.168.1.10/RM/index.html) en ook niet meer op de default pagina. Als ik deze RM dan disable en een relaod doe dan gaat de default wel terug maar de RM nog steeds niet.

Wat doe ik hier fout?
Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!



Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/29, 20:39:54 »
Staan de rechten goed van de website?
Wanneer deze niet goed staan, kan het best zijn, dat Apache niets laat zien, de pagina is dan gelijk "klaar".
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline koenVH

  • Lid
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/29, 20:45:04 »
hoe bedoel je met rechten? via de chmod? die staan op 755, dus ik vermoed dat dat voldoende zou moeten zijn.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/29, 20:52:31 »
Dat bedoelde ik inderdaad, maar als dat goed staat, is dat het probleem niet.
Wat gebeurt er, wanneer je de pagina opvraagt op de server zelf http://localhost ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline koenVH

  • Lid
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/29, 20:54:59 »
Hoe doe ik dat? ik heb tot nu toe alles commandline gedaan. heb geen grafische interface op de server denk ik. of toch niet waarvan ik weet.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/29, 20:56:28 »
Wanneer je alleen de server-installatie hebt gedaan, dan heb je inderdaad geen grafische werkomgeving.
Voor mij houdt het op, maar er zijn vele anderen met meer Apache en Linux kennis..............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline koenVH

  • Lid
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/29, 20:59:10 »
ok, toch al bedankt. Ik hoop dat ik dit euvel opgelost krijg :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/29, 22:02:31 »
En als je naar http://192.168.1.10 gaat werkt er wel iets toch?

Volgens mij is alleen een alias toevoegen boven <Directory genoeg. Kan ook gewoon in dat default bestand. Ik heb even de alias van phpmyadmin opgezocht:
Alias /phpmyadmin /usr/share/phpmyadmin

Voor jou zou dit moeten werken denk ik:
Alias /RM /var/www/public_html/RM/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline koenVH

  • Lid
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/29, 22:08:41 »
als ik naar de 192.168.1.10 ga dan krijg ik de default pagina geladen die in de /var/www/public_html/index.html staat.
Dus de webserver draait, daar ben ik zeker van.
Ik ben ondertussen ook nog eens alle php scripten aan het nakijken, veel zijn het er niet en ze zouden moeten werken maar misschien zit er nog een fout in en veroorzaakt dat de http error 500 die ik krijg als ik ze wil openen.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/29, 22:15:45 »
Probeer het eerst met een simpele index.html om te testen of Apache doet wat jij wilt. Alias nog niet geprobeerd?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline koenVH

  • Lid
Re: LAMP webserver site toevoegen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/29, 22:19:25 »
een simpele index.html werkt... :)
met de alias toe te voegen. dus ik vermoed dat er nog een scriptfout in zit ook.
ik ga nu nog eens die alias eruit halen en kijken of de index.html dan nog werkt, dan weet ik het zeker...