Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laptop via localnetwerk op tv  (gelezen 603 keer)

laptop via localnetwerk op tv
« Gepost op: 2015/02/23, 19:06:19 »
Vraagje, is er een mogelijkheid zonder tussen komst van kabel HDMI of derg. via localnetwerk naar mediaspeler af te spelen ? zodoende ik mijn laptop via tv kan benutten

Ik begrijp dat het niet geheel eenvoudig is wat ik wil bereiken. ik denk dat zoeen VNC netwerk in de buurt komt maar dit vind ik dan overbodig, gezien veiligheid etc.

Op een smartfone kun je tegenwoordig met een app bestanden zenden naar je tv of via tussen station oa. mediaplayer.
Iemand vertelde mij dat het mogelijk is om via pc/laptop direct bestanden zoals foto film muziek te laten zien op tv, in mijn geval door te laten stromen via een mediaplayer.
ik draai Ubuntu 14-04 heb sitecom mediaplayer md-270, niet geheel geavanceerd ik deel nu mappen/bestanden en kan zo via MP bestanden benaderen.
Liefst zou ik direct van af Laptop naar MP kunnen sturen zoals mij dat verteld was?
« Laatst bewerkt op: 2015/02/26, 09:56:36 door ton1304 »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: laptop via localnetwerk op tv
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/24, 11:41:08 »
Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je wilt bereiken.

Maar volgens mij wil je via je lokale netwerk streamen vanaf je laptop naar je tv. Aan die tv hangt een mediaspeler waarmee je de stream vanaf je laptop wilt afspelen. In dat geval is het misschien handig dat je, zoals hiervoor ook al genoemd, wat meer details over je setup deelt.  Dus welk OS draait je laptop, welk type media speler en welke tv.

Maar de gemiddelde media speler kan een externe bron aanspreken via het netwerk (via samba, upnp, etc). Dus als je je map met je media bestanden deelt op het netwerk zou zo'n speler dat moeten kunnen oppikken.