Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastlopende Ubuntu  (gelezen 984 keer)

Vastlopende Ubuntu
« Gepost op: 2009/11/17, 08:13:22 »
Hallo allemaal!

Sinds gisteren ook een nieuwe gebruiker van Ubuntu 9.10! Heb onlangs mijn vader aan de linux geholpen, die nu een gelukkig gebruiker is van het systeem! Helemaal goed!

Nu heb ik dus gisteren Ubuntu op mijn ASUS laptop geinstalleerd en alles werkt gelijk naar behoren. Top zou je zeggen! Maar nu heb ik bij mń vriendin thuis een draadloze muis liggen van SilverCrest met typenummer MTS2218. Deze gebruik ik altijd op mijn laptop als ik bij haar thuis ben namelijk. Nu is het zo dat wanneer ik de ontvanger van de muis in de usb-poort stop, en ik gebruik de muis een minuutje dat m'n Ubuntu keihard vastloopt! Ik kan helemaal niets doen, enige wat ik kan (omdat ik Ubuntu verder nog niet zo goed ken) is de PC resetten!

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Of werkt die muis gewoon nooit onder Linux?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Kees Kramer

Edit 17 november 2009 - 08:24uur :
Naar ik dacht dat het de draadloze muis van SilverCrest was die mijn Ubuntu liet vastlopen, heb ik nu hetzelfde probleem maar dan zonder dat ik met de draadloze muis werk. Het zal dus niet aan de muis liggen dat deze laptop nu vastloopt.

Ik had dit bericht getypt, gepost en nog een keer nagelezen.
Ik ga naar het forumoverzicht, en naar harware en drivers.
Ik wil met de pijltjestoetsen op mijn toetsenbord naar boven of onder scrollen.. werkte niet..
Scrolde met mijn mousepad naar boven of onder, ging een paar seconden goed
Vervolgens een vastloper, muurvast!
Tijdje gewacht, na een minuutje begon de koeler van mn processor harder te blazen?
Weet niet of dit ermee te maken kan hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
« Laatst bewerkt op: 2009/11/17, 08:27:37 door Kees Kramer »

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Vastlopende Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/17, 09:39:31 »
  • Voelde de laptop ongewoon warm aan (aan de onderzijde)?
  • Trad het probleem ook wel eens op onder Windows (in aanname dat dat er ooit opstond of nog staat)?
  • Wat voor model laptop is het?

Re: Vastlopende Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/17, 14:25:41 »
  • Voelde de laptop ongewoon warm aan (aan de onderzijde)?
  • Trad het probleem ook wel eens op onder Windows (in aanname dat dat er ooit opstond of nog staat)?
  • Wat voor model laptop is het?


De laptop voelde niet ongewoon warm aan, niet anders dan wanneer ik in windows vista werk.
In windows vista trad het probleem niet op, aangezien ik een autocad gebruiker ben is het nodig dat ik Vista blijf behouden.

Het is een Asus X59SL laptop, waar ik dus linux ubuntu karmic, naast windows Vista heb geinstalleerd.

Ik moet wel vermelden dat ik Visuele Effecten vanmorgen uit heb gezet, en tot nog toe geen vastloper gehad heb. Staat nu inmiddels een kwartiertje te draaien. Ik hoop dat dit het probleem al verholpen heeft, mocht het niet zo zijn dan meld ik dit nog even!

Alvast bedankt voor de hulp!
Mvg,

Kees

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Vastlopende Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/17, 14:34:34 »
Goed, kijk maar even wat de gevolgen zijn van het uitlaten van de effecten. Het kan zijn dat het wordt veroorzaakt door dwarsliggende grafische drivers of zo.