Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mappen Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Video's  (gelezen 1116 keer)

Offline rosbos

  • Lid
Mappen Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Video's
« Gepost op: 2019/12/17, 16:50:30 »
Goedemiddag,

Ik zag dat een soortgelijke vraag al eens was beantwoord. Maar ik kom er niet uit.
Sinds vorige week zijn de mappen Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Video's niet meer te bereiken.

Ik krijg de volgende mededeling: Kon "/home/roelof/Documenten/" niet vinden
System:
Host: HP-250 Kernel: 4.15.0-72-generic x86_64 bits: 64
Desktop: Cinnamon 4.0.10 Distro: Linux Mint 19.1 Tessa

In de terminal het volgende getypt: roelof@HP-250:~$ cd /home/roelof/Documenten
bash: cd: /home/roelof/Documenten: Bestand of map bestaat niet

Het volgende heb ik ook geprobeerd: gedit .config/user-dirs.dirs "Als er een regel staat die begint met XDG_DOCUMENTS_DIR=, verwijder die dan en vervang door de volgende correcte regel. Staat de regel er niet meer, voeg onderstaande regel dan toe.
Code: [Selecteer]
XDG_DOCUMENTS_DIR="$HOME/Documenten"

Dit heeft geen resultaat en na opnieuw opstarten was de toevoeging Documenten verdwenen.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn bestanden weer zichtbaar krijg?

Al vast bedankt,
Roelof


Offline vanadium

  • Lid
Re: Mappen Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Video's
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/17, 16:56:23 »
Kan het zijn dat je Linux Mint draait? Dan zou je eigenlijk moeten onder "Andere Distributies" posten.

Als ik dit zie:

cd /home/roelof/Documenten
bash: cd: /home/roelof/Documenten: Bestand of map bestaat niet

dan vrees ik het ergste. Dit geeft ondubbelzinnig aan dat de map "Documenten" niet (meer) bestaat in je home folder /home/roelof.

- Mogelijk heb je die per ongeluk gewist: kijk zo vlug mogelijk in de prullenbak.
- Misschien heb je die verplaatst. Zoek je harde schijf af om te zien of er ergens een "Documenten" folder staat.
- Controleer ook of je folder niet de Engelse naam, "Documents" heeft.

Je kan alles oplijsten wat in je /home/roelof staat met het commando

ls /home/roelof

Offline rosbos

  • Lid
Re: Mappen Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Video's
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/18, 15:32:36 »
Ik had niets aan mappen weggegooid. Het enige waar ik last van had is de browser Colibri. Nadat ik colibri er weer afgegooid had, omdat allerlei documenten moest worden geopend met colibri, installeerde colibri zich (telkens) weer. Na de derde deinstallatie waren Documenten, afbeeldingen, enz. verdwenen. Maar colibri niet. Gelukkig had ik een backup. Nu ga ik Mint er weer opnieuw opzetten. Bedankt Vanadium voor je meedenken.