Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?  (gelezen 979 keer)

Offline Eefje

  • Lid
    • http://www.bespaarenergie.com
Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Gepost op: 2014/10/25, 09:36:05 »
Ik heb de weerbericht applicatie in mijn werkbalk staan en deze werkte tot voor kort prima. Maar sinds een week zijn er geen gegevens beschikbaar.
Ik heb de applicatie al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Ook de plaatsnaam veranderd, maar als ik een andere locatie kies, zijn er nog steeds geen gegevens beschikbaar.
Ik vind deze applicatie erg handig en jammer dat het nu niet meer werkt. Hoe kan ik het weer activeren?

Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/25, 11:56:35 »
En wij mogen zeker raden welke werkomgeving je gebruikt? Zo'n beetje elke werkomgeving heeft namelijk wel een weeerberichtapplicatie ;)

Offline Bloom

  • Lid
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/25, 13:48:17 »
Als dit over XFCE gaat, er is inmiddels een update beschikbaar voor de xfce4-weather-plugin. Ik werk nu met versie 0.8.3-2 en die toont de weerinfo weer zoals het hoort.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/25, 14:45:05 »
Ik heb hier ook nog een Pc staan met Linux Desktop: Xfce 4.10.0 Distro Linux Mint 13 Maya Kernel: 3.2.0.68 (32 bit).
En daar werkt het weerbericht ook niet meer op, ook al zet ik er de nieuwste versie op. (32 bit)

Wat dus wel werkt op Ubuntu en Xubuntu en op Linux Mint 17 Chinnamon.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/25, 15:13:44 »
Kijk de versie van de weather plugin na. Gewoon rechts erop klikken en 'Info' kiezen.
Of in een terminal:

apt-cache policy xfce4-weather-plugin
Ubuntu-gebaseerde repo's hebben mogelijk nog geen update binnen. Debian Stable kreeg wél een update en daar werkt het nu weer.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/25, 15:36:31 »
Kijk de versie van de weather plugin na. Gewoon rechts erop klikken en 'Info' kiezen.
Of in een terminal:

apt-cache policy xfce4-weather-plugin
Ubuntu-gebaseerde repo's hebben mogelijk nog geen update binnen. Debian Stable kreeg wél een update en daar werkt het nu weer.

In Linux Mint 13 Maya, kan hij die xfce4-weather-plugin niet vinden.
En is ook niet te installeren.

Offline Eefje

  • Lid
    • http://www.bespaarenergie.com
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/25, 19:13:49 »
Ik heb een xfce-werkomgeving en de volgende versie weerbericht-applicatie: xfce-weather-plugin 0.8.3-1
Ik lees bij Bloom dat er een update beschikbaar is en dus een versie 0.8.3-2
Hoe kan ik mijn versie bijwerken? In Synaptic zie ik niet een nieuwere versie staan?

Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/25, 19:37:16 »
Ik heb een xfce-werkomgeving en de volgende versie weerbericht-applicatie: xfce-weather-plugin 0.8.3-1
Ik lees bij Bloom dat er een update beschikbaar is en dus een versie 0.8.3-2
Hoe kan ik mijn versie bijwerken? In Synaptic zie ik niet een nieuwere versie staan?

http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86325.0
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Eefje

  • Lid
    • http://www.bespaarenergie.com
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/25, 20:02:27 »
Top, nu doet ie het weer, merci!
Wel raar dat ik via het update-programma dan geen automatische melding krijg?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/10/26, 02:57:06 »
Omdat die nieuwere versie nog niet in de repo's van Ubuntu 12.04 LTS verschenen is, en die versie is immers de basis voor jouw Linux Mint 13 Maya.

Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/10/26, 11:40:34 »
Omdat die nieuwere versie nog niet in de repo's van Ubuntu 12.04 LTS verschenen is, en die versie is immers de basis voor jouw Linux Mint 13 Maya.

Excuseer mij voor mijn wellicht domheid, maar ik zie niet dat Eefje LM13 gebruikt? Alleen dat HenkP een PC met LM13 heeft, zoals ie in het begin van het topic vermeldde.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/10/26, 12:12:56 »
Omdat die nieuwere versie nog niet in de repo's van Ubuntu 12.04 LTS verschenen is, en die versie is immers de basis voor jouw Linux Mint 13 Maya.

Excuseer mij voor mijn wellicht domheid, maar ik zie niet dat Eefje LM13 gebruikt? Alleen dat HenkP een PC met LM13 heeft, zoals ie in het begin van het topic vermeldde.

Jij bent niet dom =D daar je het goed gelezen heb. Alleen werkt die nieuwe versie inderdaad niet op Linux Mint 13 Maya.
Dus doe ik het voorlopig maar zonder, ik gebruik die Pc toch niet veel hij staat er alleen maar ingeval mijn Werk Pc het om wat voor reden niet meer mocht werken.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Weerbericht applicatie: geen gegevens beschikbaar?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/10/26, 12:22:42 »
Ik gebruik My-weather-indicator.
En ik heb Mint 17 Cinnamon.
Werkt perfect.

Die werkt bij mij ook perfect op mijn Mint 17 Cinnamon.  =D