Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 9.10 steeds opnieuw verbinding maken WiFi  (gelezen 1851 keer)

Offline Neri

  • Lid
Xubuntu 9.10 steeds opnieuw verbinding maken WiFi
« Gepost op: 2009/11/11, 13:56:08 »
Hoi allen,

Ik gebruik momenteel Xubuntu 9.10 naar tevredenheid. Moet alleen wel, na ieder keer aanzetten van de netbook, opnieuw verbinding maken met mijn WiFi. Ook wanneer ik de eee-tray (applet) gebruik, moet ik hem (de key) steeds opnieuw invoeren en opnieuw verbinding maken. Erg iritant. Weet iemand hoe je dit "vast" kunt zetten? Ikzelf ben door de mogelijkheden heen, voor zover ik weet.

Ik gebruik nu een ASUS 1000H en voorheen werkte Wifi probleemloos. Verder erg tevreden over Xubuntu!

grt,
Neri

« Laatst bewerkt op: 2009/11/11, 14:06:13 door Neri »

Offline marien

  • Lid
Re: Xubuntu 9.10 steeds opnieuw verbinding maken WiFi
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/01, 21:16:52 »
Ja,

Hier heb ik ook last van.
Ik gebruik nu ook 9.10 met kernel 2.6.31-15 en een Linksys WPC54G versie 2 pcmcia netwerk kaart met WEP beveiliging.
Na elke keer opstarten moet ik weer de key (10 karakters) invullen. Zelfs wanneer ik verbinding heb en ik trek de kaart eruit en stop hem daarna er weer in, moet ik weer de key invoeren.

Offline meldown

  • Lid
Re: Xubuntu 9.10 steeds opnieuw verbinding maken WiFi
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/08, 17:23:35 »
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline marien

  • Lid
Re: Xubuntu 9.10 steeds opnieuw verbinding maken WiFi
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/08, 23:37:31 »
Vandaag wicd geinstalleerd.
Maakt echter nog steeds niet automatisch verbinding met het draadloze netwerk, ook al staat deze optie aangevinkt in de wicd networkmanager.
Heel vaak, wanneer ik dan ook nog eens handmatig op verbinden click, wordt er even verbinding gemaakt, IP adres toegekend, maar dan gelijk weer verbroken.
Een voordeel heb ik wel behaald, ik hoef mijn wep key niet steeds opnieuw te typen.

Marien