Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Back-up server  (gelezen 1036 keer)

Back-up server
« Gepost op: 2011/01/15, 11:22:11 »
Hallo,
Ik zoek een back-up server voor ubuntu (10.10), het liefst met een client voor windows en linux, of dat de server een gedeelde map op een windows machine back-upt.
Alvast bedankt,
Martijn

Offline MrLeeJohn

  • Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
Re: Back-up server
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/15, 19:35:53 »
Paar ideeen... Amanda, Bacula, rdiff, HP Dataprotector, rsync

Offline evarie

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2011/01/15, 20:46:28 door evarie »

Re: Back-up server
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/16, 11:02:05 »
Bedankt allemaal, ik BackupPC ziet er goed uit.

Re: Back-up server
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/27, 16:29:25 »
BackupPC is inderdaad de makkelijkste oplossing. De syntax in de webinterface heeft wel wat gewenning nodig. Zeker als het gaat om dingen excluden uit backups, backup rotatie tijden opzetten, maar alles is goed gedocumenteerd dat scheelt. Ik gebruik het zowel prive als Zakelijk. Nog nooit problemen gehad. Daarbij wel verteld dat ik alleen linux machines backup.

Het backuppen Windows machines niet altijd even goed. Je kan samba shares maken op de betreffende windows machines en die backuppen via BackupPC nadeel daarvan is dat je het dan wel in een LAN wil houden. Het backuppen over samba over het Internet beveel ik in iedergeval niet aan. Sygwin is ook nog een oplossing. Nooit uitgezocht hoe dat te configgen omdat dit voor mij niet ter zake doet.

Verder zal je databases los moeten backuppen. Zelf maak ik eerst dumps van mn databases naar een backupdir en die wordt door backuppc weer meegenomen in de nightly backup run. Werkt prima. Daar zal in windows ook zeker een oplossing voor zijn.