Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: goede BEAMER software (Win of Lin)  (gelezen 2025 keer)

DFreeze

  • Gast
goede BEAMER software (Win of Lin)
« Gepost op: 2006/04/03, 10:48:10 »
Ik speel in een band waar we een beamer gebruiken als ondersteuning van de songs. Tot nu toe gebeurt dat met slides, maar we willen eigenlijk ook bewegende beelden en live-video kunnen mengen met de projectie van de teksten van de liederen.

Weten jullie goede open-source / gratis software die dit kan? Bij voorkeur ook geschikt voor Windows (onze slide-bakker is (nog) niet bekeerd ;-)), maar als je alleen een linux programma hebt, laat het me vooral weten (wie weet haalt het 'm over).

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
goede BEAMER software (Win of Lin)
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/03, 11:07:16 »
Niet echt mijn ding, maar ik zou kino proberen, denk dat ie dat kan.

DFreeze

  • Gast
goede BEAMER software (Win of Lin)
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/03, 12:56:00 »
Kino, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik weet alleen dat je er video's mee kan maken, maar kan dat programma ook twee dingen (videoclip en tekst van lied) over elkaar heen real-time naar de beamer sturen? De video loopt dan gewoon door, terwijl iemand de tekst er overheen a-la PowerPoint met de muziek mee kan 'omslaan'.

Wanneer je namelijk een videoclip met tekst als

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
goede BEAMER software (Win of Lin)
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/03, 13:16:54 »
Zoals ik zei, niet echt mijn ding :)
Maar het is het proberen waard. Misschien iemand anders een beter voorstel?

goede BEAMER software (Win of Lin)
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/03, 15:32:57 »
Lives is hiervoor prima geschikt

vavoem

  • Gast
goede BEAMER software (Win of Lin)
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/09, 14:29:10 »
of wat dacht je van cinelerra
dat is zeg maar een soort van adobe premiere

je moet de rpm downloaden
die kan je dan installeren met alien -d package naam

dpkg -i package

werkt als een tiet

o ja

http://heroinewarrior.com/cinelerra/

pvdvyve

  • Gast
goede BEAMER software (Win of Lin)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/16, 22:45:24 »
Een vriendje van mijn oudste zoon vroeg onlangs hoe hij geluid op zijn filmpje kon zetten.

Ja, een GNU/Linux gebruiker.

Toen ik hem vroeg wat hij gebruikte om zijn filmpjes aan te maken via jpg tjes zei hij mencoder. Hij maakt reeksen fotootjes die hij dan snel na elkaar afspeelt en zo een soort animatie filmpje krijgt. Dus ging ik even grasduinen bij mencoder: jongens heb ik daar een schat gevonden...
Ik leerde ook images2mpeg kennen, om eventueel zijn filmpjes te maken, waar je ook geluid kan toevoegen, maar onder voorwaarden.
Dus je moet de man eens doornemen van mencoder, en als je weet dat je ondertieling eenvoudig kan toevoegen via een srt file ben je toch in de juiste richting aan het werken, denk ik.

Dus je maakt een reeks van foto materiaal vast in een avi of mpg... Je hebt een aantal filmpjes... Je hebt geluid al dan niet met de filmpjes... Je hebt de ondertiteling.... Je muxt geluidloze filmpkes met geluidsfiles, je naait de stukjes avi en/of mpg aan elkaar, je speelt de boel af met je ondertiteling en je hebt wat je wil, tenzij ik het verkeerd begrepen heb.

Groet