Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen beeld. Hoe installeren?  (gelezen 669 keer)

PieterD

  • Gast
Geen beeld. Hoe installeren?
« Gepost op: 2008/04/17, 10:25:50 »
Hoi,

Ik wil Xubuntu ook op de PC van mijn zus installeren maar loop tegen een vervelend probleem aan:

de onboard video is de beruchte ATI X1250. Bij het opstarten van de live-cd gaat het goed tot het moment waarop het menu moet worden getoont. Dan is het over en uit: geen beeld en dus geen mogelijkheid om te installeren. Ook het gebruik van VESA-mode helpt niet. Het installeren van ATI-drivers is geen probleem maar daarvoor moet Xubuntu toch eerst geïnstalleerd zijn toch? Is de alternatieve CD een oplossing?

Geen beeld. Hoe installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/17, 12:00:17 »
In een aantal gevalen is de Alternate cd inderdaad een oplossing de installatie is text based. Gewoon uit proberen. Heb je de Live cd al geprobeerd? Dan kan je bekijken of je hardware wordt herkent. Lukt het niet dan is over 7 dagen Ubuntu 8.04 uit, deze heeft weer een verbeterde hardware herkenning. Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ramegen

  • Gast
Geen beeld. Hoe installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 12:19:49 »
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik kan wel ubuntu 6.06.01 installeren met de live cd, maar de nieuwere versie 7.10 geeft alleen het opstartmenu. Als ik verder ga met "start of installatie van ubuntu" dan verdwijnt het beeld na ongeveer 3 minuten en komt ook niet meer terug.
Ik heb een NVIDIA Geforce MX 4000 als grafische kaart. Het anders instellen van het bios op lagere instellingen helpt niet.
Misschien levert de nieuwst versie uitkomst op mijn probleem.
Wie kan mij helpen?

Groeten Robert.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Geen beeld. Hoe installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 12:30:39 »
Geef als optie eens video=vga mee, vroeger hielp dat.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.