Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Home page ubuntu-nl.org  (gelezen 9128 keer)

Home page ubuntu-nl.org
« Gepost op: 2010/09/04, 12:00:32 »
Hallo,

Wat wordt er met de homepage van van deze site gedaan.
Het draait nu op een wiki maar ik denk zelf als je het op een cms bijv. Joomla, Drupal laat draaien dat je er dan meer aan hebt.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Home page ubuntu-nl.org
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/04, 13:37:50 »
Volgens Dennis, was een CMS overkill voor de hoofdpagina. Misschien is zijn mening ondertussen veranderd, maar hij heeft erg weinig tijd nu. Zodra hij meer tijd heeft zullen er weer een heleboel dingen op de server gaan veranderen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Home page ubuntu-nl.org
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/04, 13:47:47 »
Een website met een cms vindt ik over het algemeen er mooier uitzien dan een wiki en kan dan ook dingen beter vinden.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Re: Home page ubuntu-nl.org
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/05, 00:08:48 »
Een website met een cms vindt ik over het algemeen er mooier uitzien dan een wiki en kan dan ook dingen beter vinden.

Maar zo'n ramp is het niet. MoinMoin is best uitgebreid hoor :)

Re: Home page ubuntu-nl.org
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/05, 17:59:05 »
MoinMoin is zeker uitgebreid, je kan gemakkelijk plug-ins schrijven omdat het in python is geschreven.

Zeker de website is verouderd, en het wordt tijd er een nieuwe webmaster komt die toegang heeft tot de complete interface inclusief die van de menu's, die nu nog niet veranderd kunnen worden als je admin bent op de website, je moet echt ssh of ftp toegang hebben tot de server om de interface te veranderen

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Home page ubuntu-nl.org
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/13, 21:29:44 »
Kan de homepage niet beter werken op Django of Drupal? Daar zijn nl. al thema's voor in ontwikkeling/beschikbaar op launchpad.net/ubuntu-website.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Home page ubuntu-nl.org
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/13, 21:56:51 »
MoinMoin is zeker uitgebreid, je kan gemakkelijk plug-ins schrijven omdat het in python is geschreven.

Zeker de website is verouderd, en het wordt tijd er een nieuwe webmaster komt die toegang heeft tot de complete interface inclusief die van de menu's, die nu nog niet veranderd kunnen worden als je admin bent op de website, je moet echt ssh of ftp toegang hebben tot de server om de interface te veranderen
Een "webmaster" kan slechts minimale wijzigingen aanbrengen. Het is belangrijker dat de site stabiel functioneert lijkt mij.

Als je goede ideeën hebt voor de website, en de interface wil veranderen, zou ik die delen met het artwork team.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Home page ubuntu-nl.org
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/15, 21:26:51 »
Gebeurt er nog iets aan die site? Of heeft Dennis al anderhalve maand "weinig tijd"?