Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe een quicktime filmpje zien van internet  (gelezen 3385 keer)

Offline L.P.

  • Lid
Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Gepost op: 2010/01/26, 22:26:02 »
Ik kijk vaak op de site van nasa http://www.nasa.gov/# voor leuke filmpjes alleen deze filmpjes kan ik alleen maar met mijn Windows -7 bak afspelen hoe kan ik dit voorelkaar krijgen in ubuntu heb al vanalles geinstaleerd ook de w32codecs


Offline joop13

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/27, 01:30:34 »
heb je ook flash geinstalleerd? ik denk dat je die nodig hebt
Nee, bij mij draaien ze ook niet, zelfs wordt mijn Firefox afgesloten.......
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline chaos7

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/27, 07:01:29 »
een filmpje speelt bij mij af in firefox.
ik heb itunes application detector en quicktime pluggin geinstalleerd in firefox.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline joop13

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/27, 11:26:44 »
een filmpje speelt bij mij af in firefox.
ik heb itunes application detector en quicktime pluggin geinstalleerd in firefox.

Ik heb alleen de itunes detector niet en toch sluit Firefox af op deze filmpjes.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/27, 12:48:22 »
Zou het aan de Totem-plugin (totem-mozilla) kunnen liggen?
Ik had zelf wat problemen met Totem in Firefox afgelopen weekend en na wat zoeken op het internet kwam ik ergens tegen dat Quicktime soms conflecteert in Totem.
Ik heb n.a.v. deze vraag de totem-plugin even helemaal verwijderd via Synaptic en toen deden de filmpjes op nasa.gov het prima in M-player (moet wel de mozilla-mplayer zijn geïnstalleerd uiteraard)
Helaas doen zonder totem-mozilla o.a. TV-Fox en sommige webcams het niet dus heb ik 'm weer terug gezet.

Als het aan Totem ligt, weet iemand dan misschien een mogelijkheid om Quicktime-filmpjes automatisch via een andere speler te laten lopen?
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline joop13

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/27, 12:55:11 »
Ik heb mijn mediaplayerconnectivity weer aangezet en nu werken de filmpjes prima.

In mpc heb ik alles laten lopen via vlc. En dat werkt, kennelijk, beter dan via totem.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/27, 13:10:03 »
Ik heb mijn mediaplayerconnectivity weer aangezet en nu werken de filmpjes prima.

In mpc heb ik alles laten lopen via vlc. En dat werkt, kennelijk, beter dan via totem.
Kun je met die mediaplayerconnectivity ook instellen dat ie stroompjes met de juiste speler in de website zelf opent? Dus zonder dat er zichtbaar een externe speler geopend wordt bedoel ik?

Edit; Ja dat kan. Mooi, mediaplayerconnectivity dus. Dank. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/01/27, 14:09:42 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline L.P.

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/01, 17:18:38 »
Ken iemand mij nu even vertellen hoe ik dit kan oplossen wat hierboven staat kan ik even zo snel niet uitkomen

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/01, 17:21:22 »
Hier wat info van Digiplace, ik heb het geprobeerd en het werkt uitstekend!

http://www.digiplace.nl/2010/01/27/quicktime-bekijken/

Offline L.P.

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/01, 17:32:38 »
Oke alles gedaan zoals het er in stond alleen nu doet hij het nog niet misschien ligt het aan het volgende ik weet niet waar ik kan zien of Multiverse repo actief is of geinstaleerd is kan het nergens vinden

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/01, 19:18:15 »
Ken iemand mij nu even vertellen hoe ik dit kan oplossen wat hierboven staat kan ik even zo snel niet uitkomen
1: Zorg dat je vanuit Synaptic (Systeem -> Beheer -> Synaptic Pakketbeheer) in ieder geval mozilla-mplayer geïnstalleerd hebt staan
2: Download en installeer MediaPlayerConnectivity
3: Na herstart van Firefox ga je naar Extra -> Addons -> Extensies -> Mediaplayerconnectivity -> voorkeuren
Daar kun je in het tabblad Multimedia Spelers voor Quicktime dan MPlayer aankiezen
Als je multimedia verder compleet is, zou ie het nu moeten doen. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Robertos

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/01, 19:32:12 »
Een tijdje geleden ben ik ook een poosje zoet geweest met het aan de gang krijgen van alle multimedia onder Ubuntu. Ik had de VLC plugin, Mplayer plugin en de Totem plugin. De helft van alle multimedia werkte van geen kanten. Vervolgens heb ik alles verwijderd op de Totem plugin na, die speelt alles af zowel onder 9.04 als 9.10. Ook de filmpjes op de website van NASA spelen probleemloos.

Als Firefox problemen geeft zou je deze ook eens via de terminal kunnen starten, dat geeft je wellicht wat meer info.


Offline L.P.

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/01, 22:53:24 »
Ik heb al beeld in sommige gevallen alleen krjg bijd e live stream nog een error kijk er morgen even na alvast bedankt voor de hulp tot dusver jullie horen binnkort meer hoe het is gegaan

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/02, 08:18:17 »
Ik weet dat je er niets aan hebt, maar even ter info. Bij mij werkt de nasa site wel gewoon en firefox pakt daar de mplayer plugin voor zo lijkt het.
En ik heb dus de gecko mediaplayer geinstalleerd volgens de handleiding van digiplace.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/02, 08:46:29 »
Ik gebruik 9.10.
http://sites.google.com/site/computertip/
Op bovenstaande site staat iets van wat je na installatie van ubuntu moet doen, om de codecs etc aan het werken te krijgen.
Dit is na een schone installatie, dus indien je veel gewijzigd hebt weet ik niet hoe ubuntu reageert.

Film op de site werkt bij mij.
Ook een link geven die niet werkt, dus met de film in de link.

Offline L.P.

  • Lid
Re: Hoe een quicktime filmpje zien van internet
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/02, 12:45:41 »
De losse filmpjes werken nu alleen als ik op een livestream klik waar het dus eigenlijk om gaat dan krijg ik het volgende Couldn't resolve name for AF_INET6:www.nasa.gov staat er nog iets verkeerd weet iemand sit
Ik heb in de config gekeken daar staat alles op gmplayer moet ik soms voor de lifestream iets anders hebben zoja welke en hoe kan ik deze instellen/instaleren