Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WPA sleutel invoeren, opnieuw en opnieuw  (gelezen 1959 keer)

Azalin

  • Gast
WPA sleutel invoeren, opnieuw en opnieuw
« Gepost op: 2007/12/24, 17:44:44 »
Dag mannen en vrouwen...

vandaag de PC beneden gezet omdat mijn vriendin dus met een gebroken pootje zit, haar PC beneden staat en ik het dus gezelliger vond om er bij te zitten. Toen ik de draadloze netwerk kaart er in propte bleef dat ding maar zeuren en kreeg ik maar geen verbinding. Dus de waardeloze Sitecom netwerk kaart vervangen voor een Linksys kaart die meteen werkte zonder gezeur over IRQ of bus problemen e.d. Maaaaar... nu draait alles weer prima (ik heb overigens in de hoop dat de Sitecom kaart het na een reinstall beter zou presteren de boel dus opnieuw geinstalleerd) alleen mag ik dus elke keer mijn WPA wachtwoord (aardig lang wachtwoord) met de hand invoeren. Om de een of andere reden vraagt NM niet of hij deze in de sleutelbos moet zetten, hij vraagt niet of hij die er uit moet lezen en hij vraagt steeds bij het opnieuw opstarten om die zin... Beetje irritant. Iemand een idee waarom NM niet het wachtwoord in de sleutelbos van Gnome plaats en iemand een idee hoe ik dat dan wel kan doen?

Groeten,

Alex.

Azalin

  • Gast
WPA sleutel invoeren, opnieuw en opnieuw
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 18:24:49 »
Mja, net zelf opgelost... alles in .gnome2/keyrings weggegooid (niet ideaal maar de enige oplossing zo bleek in enkele fora) en na opnieuw mijn WPA wachtwoord te hebben ingegeven vroeg de keyring manager ineens om een wachtwoord... moet nu wel opgelost zijn dacht ik zo :)

Azalin

  • Gast
WPA sleutel invoeren, opnieuw en opnieuw
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 19:26:20 »
En nou blijkt dat het nog steeds niet opgelost is.. om de een of andere reden komt de keyring manager niet vragen of ik de WPA key wil opslaan in de keyring... iemand een idee???

Ik kan dus wel een VPN password in de keyring opslaan (dat kun je aanvinken) maar of dat nu goed gaat... weet ik dus ook niet....