Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 uitgelekt  (gelezen 76555 keer)

Offline rrgjl

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #50 Gepost op: 2011/03/10, 11:08:46 »
Mijn punt is dat niemand bepaalt 'wat een besturingssysteem moet doen'. Als je zo redeneert ga je niet mee met je tijd.
Het besturingssysteem doet wat de afnemer wil dat het doet. En zo is er voor iedereen een besturingssysteem dat (ongeveer) aansluit op de wensen. De meeste mensen willen een besturingssysteem zoals Windows 7, en dat doet wat het moet doen dus.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #51 Gepost op: 2011/03/10, 11:42:35 »
Ach ja. Á chacun son goût, zoals ze in Gallië zeggen....

Nogmaals: ik hoop op een nieuwe Windows volgend jaar, want dan gaan de computers met voorganger W 7 erop voorgeïnstalleerd, voor afbraakprijzen de deur uit. Volgend jaar kan ik wel weer iets nieuws gebruiken, dus dat komt erg mooi uit.  =D

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #52 Gepost op: 2011/03/10, 13:00:00 »
Mijn punt is dat niemand bepaalt 'wat een besturingssysteem moet doen'. Als je zo redeneert ga je niet mee met je tijd.
Het besturingssysteem doet wat de afnemer wil dat het doet. En zo is er voor iedereen een besturingssysteem dat (ongeveer) aansluit op de wensen. De meeste mensen willen een besturingssysteem zoals Windows 7, en dat doet wat het moet doen dus.

Windows7 is een nieuwe naam om een oud recept.
In dit oude recept zitten zeer veel fouten, met name in het gedeelte wat het gebruikersgemak moest vergroten.
Deze fouten werden grotendeels niet hersteld omdat het deel uitmaakten van het OS zelf.
De updates en of reparaties bestonden uit het uitschakelen van deze functies zodat er minder zwakke plekken waren.

Dit is natuurlijk geen echte reparatie, en wat erger is, het functioneren van het OS werd hierdoor een stuk minder.
Daarnaast is de werking van Windows bepaald door de software makers, dit concept is niet te wijzigen door de eindgebruiker.
En dus zal Windows nooit doen wat de eindgebruiker zelf wil doen.

Als je vasthoud aan "doen wat het moet doen" en daaronder verstaat booten waarna een briefje getypt kan worden, email bekijken en een spelletje spelen, sja dan zal het min of meer werken voor de meeste mensen.
Totdat het zichzelf na verloop van tijd vernietigt .......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline rrgjl

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #53 Gepost op: 2011/03/10, 21:04:16 »
Gandyman, dat is echt gewoon onzin en pure linuxfanboy praat. Ik ben geen Windows-fan, ook geen Linux-fan. Ik doe niet aan fan-heid. Dat even vooropgesteld.
Het grootste probleem is nog altijd de eindgebruiker. Linux mag dan wel customizable zijn, maar ik denk dat het ontzettend lache zou zijn wanneer je de gemiddeld Windows eindgebruiker achter een pc ging zetten en zou zeggen: hier installeer Linux maar en ga maar aan de slag. Linux is heel gebruiksvriendelijk! Vervolgens mag meneer met sudo app-get en dergelijke er eerst voor gaan zorgen dat zijn pc enigszins normaal functioneert. Dat is bij Windows niet nodig. Dat functioneert, zeker sinds Windows 7, vrijwel out of the box. Linux is een mooi systeem, maar niet voor de gemiddelde gebruiker.... en ja... laat die gemiddelde gebruiker nou vooral bezig zijn met internet, het tikken van een een brief en het draaien van een mp3tje.... Dus ja, Windows doet wat een OS moet doen.

Offline rrgjl

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #54 Gepost op: 2011/03/10, 21:07:01 »
Overigens kun je, wat de andere posts hierboven betreft, natuurlijk ook gewoon via alternate.nl of azerty.nl of welke webshop dan ook zelf een pc samenstellen > vaak ook nog een stuk goedkoper dan voorgeassembleerde systemen, en je kunt ze helemaal aanpassen aan je wensen. + je betaalt niet voor de Windows-licensie. Ga me nou niet vertellen dat de Linux die-hards problemen ondervinden bij het zelf in elkaar prikken van wat computeronderdelen ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #55 Gepost op: 2011/03/10, 21:20:23 »
Ik denk dat u wat PC´s bouwen nog wel wat leren kunt van Gandyman. :D :D

Ook wat zijn ervaring wat Windows betreft en Linux. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #56 Gepost op: 2011/03/10, 21:35:07 »
Bij mij is het nu dubbel.
Ik heb win 7 en xp.
Win 7 al die poespas vind ik leuk een keer om te zien maar daarna is het voor mij alleen ballast.
Daar had je bij XP geen last van.
Bij XP mis ik weer een aantal dingen. Zo kun je in 7 heel mooi je partities aanpassen. Vergroten en verkleinen of opsplitsen.
Menu's zijn ook verbeterd.
Heb een haat liefde verhouding met beide. Vind Linux wat fijner omdat ik het op maat kan maken zoals ik wil. iets meer vrijheid.

Windows 8 zal wel prima zijn maar probeer het niet op je huidige systeem te draaien. Dat werd veel met XP gedaan waardoor er veel klachten waren in het begin.
Zo ging het ook fout met Vista. het werd op systemen gezet met 1 gig geheugen die bedoelt waren voor XP maar omdat Vista beter verkoopt, knalde de fabrikanten dat er al op voor je.

Wat het probleem is, is het zelfde probleem waarom mensen een i-phone of een i-pad of mac kopen.
Ze zien het en zonder echt te weten wat ze kopen roepen ze Oooo mooi bling bling.
Dat ze voor dat geld iets kunnen kopen met betere specs vergeten ze.
Bij Windows gaat het ook om bling bling. Weet nog toen XP uit kwam en Vista precies zo, dat iedereen het wou hebben op hun systeempje terwijl het er niet klaar voor was. Het ziet er zo mooi uit werd dan gezegd. En ze vergaten dat Win 98 of XP beter op hun systeem draaide dan het nieuwe systeem.
Daar kwamen ze dan achter en ze wilde of een nieuwe pc of ze wilde hun oude software terug.
En dan denk je dat ze hun lesje wel geleerd hebben, maar nee hoor, ze doen nog precies hetzelfde.

Ken er een paar die een mac hebben gekocht en nu spijt hebben omdat ze niet alles er op aan kunnen sluiten. 1 van hun baalt omdat zijn systeem veel lagere specs heeft dan dat van een vriend van hem die zijn pc een maand eerder heeft gekocht voor een lagere prijs. Maar hij luisterde naar de Apple verkoper en die was Steve Jobs de 2de. De ene leugen na de andere kwam voorbij. helaas voor hem was hij te dom om niet het advies van zijn vrienden aan te nemen.

Met Windows bij hem precies het zelfde. Wilde altijd de nieuwste versie die te hoog gegrepen was voor zijn pc. Alleen maar bling bling. Geen denk denk.
Heb al gezegd dat ik geen win 8 voor hem installeer. Hij is er achter dat het er aan komt en wil het al hebben voor het er is. zucht.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #57 Gepost op: 2011/03/10, 21:37:20 »
Zelf bouw is waar ik van hou. Kun je, je pc afstemmen op wat je zelf wilt.

Heb heel wat pcś gebouwd maar was weer even geleden. Ben dus deze week druk bezig geweest om te kijken hoe het allemaal weer in elkaar zat. Maar nu gaat het weer.
Harddisk probleempjes maar niet wat ik niet kon oplossen.
1 klaar 2 te gaan lol

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #58 Gepost op: 2011/03/10, 21:39:42 »
Overigens kun je, wat de andere posts hierboven betreft, natuurlijk ook gewoon via alternate.nl of azerty.nl of welke webshop dan ook zelf een pc samenstellen > vaak ook nog een stuk goedkoper dan voorgeassembleerde systemen, en je kunt ze helemaal aanpassen aan je wensen. + je betaalt niet voor de Windows-licensie. Ga me nou niet vertellen dat de Linux die-hards problemen ondervinden bij het zelf in elkaar prikken van wat computeronderdelen ;)

Tuurlijk kan dat. Maar ik vind een meervoudig opstartbare PC, inclusief een Windowsje, wel handig.... Al was het alleen maar voor het bijwerken van m'n TomTom, dat alleen in W. kan. En na het verschijnen van W8 krijg je een PC met W7 voorgeïnstalleerd, tegen zo'n lage prijs, dat je sowieso niks betaalt voor de licentie.

Mijn computers draaien bij voorkeur "de gouden troika": de meeste zijn drievoudig opstartbaar, met Ubuntu, openSUSE en Windows. Daarmee kraak ik iedere denkbare noot.   8)

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #59 Gepost op: 2011/03/10, 21:48:27 »
Natuurlijk is Linux veel beter, maar Windows blijft handig, omdat veel fabrikanten niet voor Linux willen schrijven.
Zo zijn veel dingen als commerciële games, TomTom, Development Tools van o.a. Nintendo, bijna elke Microsoft apparatuur, etc. helemaal niet voor Linux bedoeld, dus heb je hiervoor Windows nodig.
Ook Mac OS X wordt steeds meer onmisbaar, video bewerking, GarageBand, video's converteren, Development Tools van o.a. Apple, etc. is ook niet voor Linux geschreven, dus heb je een Mac nodig als je in die sector werkt.
Linux is ook onmisbaar, vooral in de server omgevingen, voor beter aanpas werk, een stabielere en flexiebelere OS, etc. dan wil je toch Linux hebben.

Mijn oplossing:
Ik heb 2 Apple computers, elk met Mac OS X, een met een BootCamp Windows XP Pro, een met rEFIt Ubuntu 10.10, en allerlei virtuele machines met Linux Mint Debian Edition, FreeBSD, FreeDOS, OpenSuSE, Windows 7, Mac OS X Server, Windows Server 2008 R2, etc.
Zo heb ik het goede (en slechte) van alle kanten.
Ik ga dit weekend nog Windows 8 in een virtuele omgeving proberen te proppen.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #60 Gepost op: 2011/03/10, 23:22:26 »
Veel plezier met de rest van je leven. Het leven zonder is beter dan verplicht met, zo zie ik dat.  8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #61 Gepost op: 2011/03/11, 10:17:12 »
Natuurlijk is Linux veel beter, maar Windows blijft handig, omdat veel fabrikanten niet voor Linux willen schrijven.
Zo zijn veel dingen als commerciële games, TomTom, Development Tools van o.a. Nintendo, bijna elke Microsoft apparatuur, etc. helemaal niet voor Linux bedoeld

euuhhhh WBFS-manager is gewoon voor linux hoor... en wiithon werkt ook prima.
je kunt zelfs je eigen wiimote gebruiken via libwii en Wmgui, ook zijn er leuke programma's als GTK-wiimote-whiteboard en transfermii

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #62 Gepost op: 2011/03/11, 10:21:07 »
Natuurlijk is Linux veel beter, maar Windows blijft handig, omdat veel fabrikanten niet voor Linux willen schrijven.
Zo zijn veel dingen als commerciële games, TomTom, Development Tools van o.a. Nintendo, bijna elke Microsoft apparatuur, etc. helemaal niet voor Linux bedoeld

euuhhhh WBFS-manager is gewoon voor linux hoor... en wiithon werkt ook prima.
je kunt zelfs je eigen wiimote gebruiken via libwii en Wmgui, ook zijn er leuke programma's als GTK-wiimote-whiteboard en transfermii
Zei ik dan "niet officiële tools om mee te spelen werken niet op Linux"?
Ik zei "Development Tools van Nintendo", zoals NSBMD, G3D*** (heb Windows nu niet aan), speciale Maya plugins, IS-NITRO tools, IS-TWL tools, PARTER-CTR tools, etc.
Van de laatste 3 heb ik er geen, maar van IS-NITRO-CAPTURE heb ik een alternatief. ( ̄ー ̄)

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #63 Gepost op: 2011/03/11, 10:57:50 »
Even een vraagje:

"bijna elke Microsoft apparatuur"

Welke precies? De meeste toetsenborden en muizen van MS werken prima en zelfs de Kinect werkt op Linux.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #64 Gepost op: 2011/03/11, 17:14:10 »
Toetsenborden en muizen tel ik expres niet mee, omdat MS die niet zelf maakt.
De Kinect rekende ik wel mee, en daarom ook de "bijna".


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #66 Gepost op: 2011/03/20, 19:31:35 »
Veel van het Vista en Win 7 met een ander kleurtje.

OSX is makkelijk te missen. Er draait niets op wat je nodig hebt en wat je niet op andere platformen kunt doen. Ook kwa filmbewerking.
Windows is lastiger. Die hebben het op dat gebied wat beter voor elkaar.
Nu probeert Apple het ook door middel van alle i dingen die ze maken.
Maak de software bagger voor andere platforms en zeg dat het op een Apple goed draait.

Nu is het wachten tot Apple net als Microsoft op de vingers word getikt en ze dingen moeten aanpassen.

Nu is het hopen dat meer en meer spellen straks ook voor Linux uit komen. Dan ben ik gelukkig.

Offline Timelord

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #67 Gepost op: 2011/03/27, 20:40:23 »
Ooit heb ik BEos gehad, dat was écht multitasking.
Zelfs toen ik dacht dat d ecomputer vast zat, floepten er na een paar minuten wat schermpjes weg en kon ik weer doorgaan.
Moet je bij Windows eens proberen.......

Maar goed, de reden dat ik steeds terug ben gekomen om Linux te gaan gebruiken is om 2 redenen:
Allereerst de manier van het programmstarten (via commandoregel)
Blijkt ook nog eens dat er voor elke Linux distro weer aparte downloadfiles zijn. Pffff.

En dat er gewoon heel veel voor Windows te verkrijgen is.
Denk alleen al aan online spelen.

Toch heb ik vandeweek de stap gezet om definitief (op mijn netbook in ieder geval) Linux te installeren.
Waarom ?, omdat ik avonden bezig ben om een onwillig wifi station weer tot leven te krijgen.

Aangezien de netbook alleen maar bedoeld is voor vakanties en voor in bed, is het eigenlijk alleen maar in gebruik om te kunnen internetten
en waarom zou ik daar Linux niet voor gebruiken ?, toch ?

Okee, alleen even de dingen die mij tot nu toe opvielen:
wifi drivers installeren ?, hoezo ?, icoontje klikken (eerste keer tenminste) en ik heb verbinding!.
Niet na 5 minuten, maar al na 2 seconden !.
Opstarten, volgens mij kan Windows 7 daar nog een puntje aan zuigen !, echt retesnel !.

O er valt nog steeds heel veel te ontdekken en misschien komt het ooit nog eens zo ver dat ik Windows echt
definitief vaarwel zeg.  ;)


Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #68 Gepost op: 2011/03/27, 20:54:33 »
Als je BeOs in moderne vorm wilt, moet je zeker eens kijken naar Haiku: www.haiku-project.org
En als je BeOs in Ubuntu-vorm wilt, moet je zeker eens kijken naar ZevenOS: http://www.zevenos.com/

Welkom op het forum trouwens :)

Offline Timelord

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #69 Gepost op: 2011/03/27, 20:57:37 »
Dankjewel.

Ik heb gekeken naar een voorstelhoekje, maar kon het niet vinden.  :-[

Enneh, Haiku is dit: http://haiku-os.org/  ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/03/27, 20:59:21 door Timelord »

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timelord

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #71 Gepost op: 2011/03/27, 21:04:35 »
Oeps, niet gezien. Staat ook wel een beetje op een rare plek.  =D

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #72 Gepost op: 2011/03/27, 23:35:57 »
Wat is raar, in deze moderne tijden ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #73 Gepost op: 2011/03/28, 00:30:48 »
Alles.

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #74 Gepost op: 2011/03/28, 11:06:54 »
Doe er dan wat aan!! =D