Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen na upgrade  (gelezen 558 keer)

Offline mhweb

  • Lid
problemen na upgrade
« Gepost op: 2012/08/28, 09:59:04 »
ik heb een upgrade uitgevoerd nadat  upgrademanager meldde dat versie 12.04 beschikbaar was. daarna startte de nieuwe versie niet op. er ontbraken bestanden. toen probeerde dan maar de oude te starten bleef deze telkens vasthouden in het beginscherm .  dan opgestart vanaf een installatie cd die hier   nog lag . dit lukt wel.. nu wil je ik mijn map .mozilla thundebird en firefox naar een externe schijf  kopiëren. alle andere benodigde bestanden staan veilig op een andere partitie. ik zie nergens in de home de verborgen bestanden , die met een andere. (.mozilla) en vind geen manier om die verborgen bestanden staan weer te geven. de gebruikte installatie cd is een versie niet11.04 waarmee ik de computer heb opgestart. hoe kan ik de benodigde mappen nu naar een externe schijf kopiëren voordat ik 12.04 van een nog te maken 12.04 opstartschijf installeer?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/28, 13:12:19 door mhweb »

Offline mhweb

  • Lid
Re: problemen na upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/28, 10:28:57 »
intussen heb ik alle mappen gevonden maar een deel ervan krijg ik niet naar de externe schijf gekopieerd, probleem met permissies . hoe en waar kan ik dit wijzigen, ik werk nog steeds van op die opstart cd.
indien ikd e permissies  niet kan wijzigen vanaf de cd  kan ik dan overgaan tot installatie bv op dezelfde parttime als mijn vorige, niet meer werkende installatie met behoud van alles wat er in mijn home directory stond?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/28, 13:13:52 door mhweb »

Re: problemen na upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/28, 17:49:13 »
Met root rechten kan je natuurlijk altijd de betreffende mappen kopiëren en verplaatsen.
Start Nautilus met het commando:
gksu nautilus
Het kan zijn dat je naderhand je rechten weer hebt te herstellen maar dat kan achteraf nog.
Belangrijkste is natuurlijk dat je bestanden veilig zijn.