Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Kan je de Nederlandse Ubuntu 12.04 LTS opstarten vanaf USB-stick ?  (gelezen 750 keer)

Offline wowo

  • Lid
Ik krijg het niet voor mekaar om de Nederlandse Ubuntu 12.04 iso vanaf een USB-stick (FAT32) op te starten.

Ik heb hiervoor als eerste het programma "Opstartschijf aanmaken" gebruikt.
Dit zorgde ervoor dat de laptop op een zwart veld met een knipperde cursor bleef hangen.

Ook heb ik "UNetbootin" gebruikt.
Dit zorgde ervoor dat de laptop weliswaar in Ubuntu 12.04 kon opstarten, maar dat ik de Engelse versie kreeg.

Ter controle heb ik bovenstaande ook uitgevoerd met de Engelse Ubuntu 12.04 iso.
Zowel met "Opstartschijf aanmaken" als met "UNetbootin" kreeg ik een goed werkende USB-stick (FAT32).

Is er misschien iets met de Nederlandse iso aan de hand zodat hij niet zomaar op een USB-stick gezet kan worden ?
Of heb ik alleen dit probleem ?

Ps. Met de Nederlandse iso op de cd gaat het wel gewoon goed als ook met het installeren vanaf een multisystem usb-stick (LiveUSB MultiBoot)
« Laatst bewerkt op: 2012/06/01, 12:45:12 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Kan je de Nederlandse Ubuntu 12.04 LTS opstarten vanaf USB-stick ?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/01, 00:09:04 »
Ligt niet aan de Nederlandse ISO. Heb hem hier al verschillende malen gebruikt op mijn USB en geen probleem.
Heb je wel de md5sum gecheckt?

Offline wowo

  • Lid
Re: Kan je de Nederlandse Ubuntu 12.04 LTS opstarten vanaf USB-stick ?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/01, 09:19:14 »
Bedankt voor je antwoord, dan is er gelukkig niets mis met die iso.

En ja, ik had de md5sum gecheckt en die klopte van "ubuntu-12.04-desktop-i386-nl.iso"

Nu zie ik dat op de gemaakte usb-stick zelf ook nog een text-bestand staat met diverse md5sum's. Daar zal ik tzt nog even naar gaan kijken.
Het zou ook aan de desbetreffende usb-stick kunnen liggen. Ik zal het dan ook nog eens gaan proberen met een andere.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Suns

  • Lid
Re: Kan je de Nederlandse Ubuntu 12.04 LTS opstarten vanaf USB-stick ?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/01, 11:12:04 »
Ik installeer Ubuntu hier ook altijd via de usb en nog nooit problemen gehad , je kan je usb stick ook laten formatteren door de  "opstartschijf aanmaken "  software dat doe ik altijd.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline wowo

  • Lid
Re: Kan je de Nederlandse Ubuntu 12.04 LTS opstarten vanaf USB-stick ?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/01, 12:44:35 »
Ik installeer Ubuntu hier ook altijd via de usb en nog nooit problemen gehad , je kan je usb stick ook laten formatteren door de  "opstartschijf aanmaken "  software dat doe ik altijd.
Ik heb op deze manier de usb-stick geformateerd en nu werkt hij gewoon naar behoren.
Opgelost dus. Bedankt allemaal.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS