Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DroidController 0.1 Alpha; Word echt de baas over je Android telefoon of tablet  (gelezen 2238 keer)

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Samsung Galaxy mini GT-S5570 aangeschaft. Dat is een leuke vrij kleine smartphone met Android. Natuurlijk ben ik meteen aan de slag gegaan met het verwijderen van de simlock en het rooten van het apparaat. Helaas heeft me dit dik 2 dagen gekost gezien het een vrij nieuw model is en er maar 1 tool is voor Linux (SuperOneClick). Helaas kwam ik er pas na 2 dagen achter dat je via de addroid debugger gewoon een shell kan openen en ongeveer zoals je dat gewend bent van je pc je apparaat kan controleren.

Omdat natuurlijk niet iedereen graag op de commandline werkt ben ik maar een GUI gaan maken waarmee je de meest voorkomende taken kan uitvoeren. Erg handig wanneer je apparaat bv geen mogelijkheid heeft om in recovery mode te starten en je wel je rom wilt flashen. Of wanneer je apparaat vastloopt door bv de launcher, je kan nu de applicatie gewoon verwijderen vanaf je pc.

Ik heb gisteren de eerste publieke versie online gezet, let wel op dat dit nog maar een Alpha versie is en nog niet is getest met veel verschillende apparaten maar op de root functie na ga ik er vanuit dat alles feilloos zal werken met alle Android apparaten gezien de officiele Android debugger al het werk verricht.




Features van DroidController-0.1_Alpha

  • Reboot recovery/bootloader
  • Verbonden apparaten weergeven
  • ADB Server Start/stop/herstart als root
  • Open een ADB shell
  • Root/unroot

Features die worden toegevoegd in de volgende versies:
  • Bestandsoverdracht
  • Apps Installeren/verwijderen
  • Backups maken van je apparaat en/of bestanden
  • Flash een custom ROM
  • Auto Unlock

Graag hoor ik natuurlijk jullie commentaar en aanvullingen  ;)

Download van Sourceforge.net
« Laatst bewerkt op: 2011/05/11, 15:12:23 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Heb zelf geen android telefoon, maar het klinkt erg interessant! Breng je hem ook voor windows uit :-[

Leuk, maar mijn telefoon is al geroot, en er draait al een Custom ROM op.
Even ter aanvulling:
Om de installatie van Custom ROMs makkelijk te maken, gebruik hiervoor ROM Manager.

Heb zelf geen android telefoon, maar het klinkt erg interessant! Breng je hem ook voor windows uit :-[

Bedankt voor de heads-up ;) enuhh.... Windows + kommander + bash gaat een flink gedoe worden denk ik zo.... dus dat gaat helaas niet gebeuren. Natuurlijk zijn er voor Windows ook al genoeg vergelijkbare programma's te vinden. bv SuperOneClick, die mist alleen nog de reboot-to-recovery functie die sommige telefoons missen. (zit in de bijlage voor degene die al lang zoekende waren)

Leuk, maar mijn telefoon is al geroot, en er draait al een Custom ROM op.
Even ter aanvulling:
Om de installatie van Custom ROMs makkelijk te maken, gebruik hiervoor ROM Manager.

Die extra opties zijn ook echt alleen maar zodat je alles vanuit 1 interface zou kunnen doen en zijn eigelijk overbodig.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Je hebt dus gewoon een GUI op adb gemaakt?

Een GUI voor adb zou ik het niet noemen maar het is idd wel een GUI waarin je enkele functies daarvan grafisch kan gebruiken. Echt voornamelijk bedoeld om functionaliteit aan te vullen die is weggelaten op je telefoon (bv reboot naar recovery) en om je droid te rooten.

Ik zit nu even in een digitale verhuizing maar zodra mijn bestanden oververhuisd zijn ga ik aan de volgende versie beginnen die meer telefoons ondersteund in de root functie (rageagainstthecage toevoegen etc) en als ik dan nog eens tijd heb wil ik wel gaan proberen om een volledige adb GUI te maken maar dat zal vast niet snel gaan gezien ik nog een hoop andere dingen te doen heb.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN