Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WordPress lokaal testen (docker?)  (gelezen 471 keer)

Offline Math.

  • Lid
WordPress lokaal testen (docker?)
« Gepost op: 2018/05/22, 16:57:37 »
Ik wil me wat meer bezig gaan houden met WordPress en lokaal wat dingen kunnen testen. Nu heb ik begrepen dat het het beste is om dit via docker te doen. Ik ben nog niet zo bekend met docker, maar had hiervoor een how-to gevonden. Echter willen er sommige dingen niet helemaal na behoren werken. Maar de how-to is dan ook best wel verouderd...

Wat is de beste manier om een WordPress installatie lokaal te testen? Docker of toch beter een LAMP server? Weet iemand nog een actuele how-to wat werkt voor 18.04?

Offline MKe

  • Lid
Re: WordPress lokaal testen (docker?)
« Reactie #1 Gepost op: 2018/10/25, 18:59:34 »
Docker is idd het gemakkelijkste en zeer eenvoudig.

Offline atomos

  • Lid
Re: WordPress lokaal testen (docker?)
« Reactie #2 Gepost op: 2018/11/03, 13:50:07 »
Wat ik doe is een virtualbox wordpress image downloaden van turnkey.Even de .ova inporteren, eigen instellingen aanpassen.
Je hoeft zelf haast niks te doen buiten wachtwoorden invoer bij het opstarten van de image.
ik log dan in vanaf mijn eigen linux bak naar de wordpress server met https://192.168.1.51 
poort nummers :12320, :12321 en :12322
Het updaten bij het opstarten van de image is niet geheel compleet, inloggen met ssh op de server en dan de update draaien. de server opnieuw opstarten en je kunt dan de ssl van letsenscript gebruiken  =D ssh, sftp werkt allemaal  =)
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux