Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update loopt vast  (gelezen 1011 keer)

update loopt vast
« Gepost op: 2010/01/20, 18:47:41 »
Goeiemiddag

Ik heb met plezier en sukses de eerste keer de installatie van Ubuntu 9.10 op een Aceer Extensa 5220 laptop gezet.
Daarna de 240 updates gedownload en vervolgens werden die geinstalleerd.
Nu loopt die installatie vast bij memtest86plus word voorbereid...... plusteken ff weg hier dus maar geschreven.
De 1e keer heb ik de pc uitgezet maar toen starte Ubuntu niet meer op en heb ik die opnieuw moeten installeren.
Nu staat die installatie weer op hetzelfde vast en weet niet hoe ik verder moet.
Hopelijk kan iemand mij een tip geven en vast dank.

Re: update loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/20, 18:52:13 »
Als je het Grub keuze menu krijgt, kan je dan opstarten van een oudere kernel versie? Een update van een kernel kan nog wel eens verkeerd gaan. Als je kan opstarten kan je bij de update lijst de nieuwe kernel uitvinken en bij een nog nieuwere update het weer eens proberen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: update loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/20, 19:03:59 »
Ik ga zo proberen opnieuw op te starten maar ik zal dan misschien weer Ubunu opnieuw moeten installeren denk jij dat ook

Re: update loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/20, 19:11:20 »
Opnieuw installeren is een optie maar meestal niet noodzakelijk.

Je zult voor hulp wel moeten aangeven hoever je met het opstarten komt.

Doet Grub het nog wel, valt er wat te kiezen?


Re: update loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/20, 19:38:27 »
Op het window van de update kon ik niks meer intoetsen dus maar ctrl del gedaan.
Bij opstarten van Ubuntu bleef die op het logo hangen
Bij opstarten met recovery blijft die hangen op de regel:
init: networking main process (516) terminated with status1.

Nu denk ik wederom Ubuntu weer helemaal opnieuw te moeten installeren of heb je een andere tip

Re: update loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/20, 21:36:17 »
Ik denk dat je update vastgelopen is bij het zoeken naar de server(op het internet). Kan je in het grub menu nog opstarten van een oudere kernel?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: update loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/21, 15:06:10 »
Ik heb opnieuw Ubuntu geinstalleerd en daarna in de updatelijst het vinkje van memtest86+ weggehaald en vervolgens liep daarna de download en de installatie van de 302 updates door. Helemaal top Ubuntu en ik ga er zeker veel plezier van beleven.

Ik ben nu bezig om te vinden waar je de draadloze verbindingen kunt vinden die binnen bereik zijn.  Iemand nog een tip?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: update loopt vast
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/21, 15:11:01 »
Ik ben nu bezig om te vinden waar je de draadloze verbindingen kunt vinden die binnen bereik zijn.  Iemand nog een tip?

Rechts bovenin de werkbalk, links van de datumaanduiding, staat een icoontje van Network Manager. Klik daar eens op: als het goed is, klapt dan een lijst uit met de beschikbare draadloze netwerken in jouw omgeving.

Re: update loopt vast
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/21, 15:15:26 »
Dat heb ik gevonden maar nu zijn de netwerken lichtgrijs en niet te selecteren

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: update loopt vast
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/21, 15:24:09 »
Voer eens Systeem - Beheer - Hardware Drivers uit, om te kijken of er een stuurprogramma is dat je nog moet installeren voor de draadloze kaart.

Indien geen succes:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet