Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu'ers in Almere?  (gelezen 13236 keer)

Offline Drikje

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/01/22, 14:56:08 »
Hier Drikje uit Hilversum.

Ik kom regelmatig in Almere, en de afstand Almere / Hilversum is niet het meest schokkende. Ik zou mij graag willen voegen bij dit gezelschap. Tevens kan ik personen zonder auto eventueel oppikken, e.e.a. natuurlijk wel afhankelijk van de lokaties.

Mijn kennis niveau op dit moment is 0.02 op de schaal van 0 tot 10 , ben net drie weken bezig met Ubuntu, dus de ervaren personen kunnen geheel los op mij.

Groeten,

Drikje
Acer TravelMate 4000 1,5Ghz, 512mb intern, Ubuntu sinds 04-01-2009.

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/01/22, 15:44:26 »
Ok leuk, weer een lid erbij :)

Als we nu echt een clubje op willen richten, dan moeten we toch is wat doen eraan. Want het is nu een beetje stil in dit topic...

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/01/22, 16:44:57 »
Ehm... nou ideeen... we hadden een idee om een keertje af te spreken toch?

Sorry als het gehaast over kwam, maar ik bedoelde gewoon dat er steeds meer mensen mee willen doen, dus dat het misschien handig is als we eens echt aan de slag gaan ermee.

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/01/22, 17:03:48 »
Gehaast? Welnee joh, ik vond het juist leuk, die enthousiasme van je!

Ok dan :)

Ehm iets afspreken... tja we zullen even moeten weten wanneer iederen kan. In ieder gaval kunnen die Geurt en ik niet doordeweeks. Dus het moet in het weekend. Lijkt me ook het meest haalbare. En waar... tja, doen we het bij iemand thuis of op een openbare plek (restaurant, café, terrasje, enz...) Hoe laat... ik denk begin van de middag ofzo? Dan hebben we de hele middag.

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #29 Gepost op: 2009/01/22, 17:30:57 »
Ik zou gewoon alle e-mailadressen verzamelen en dan eventueel via de mail eens in het echt afspreken. En je moet natuurlijk eens onderling gaan overleggen wat voor activiteiten je wil ondernemen als gebruikersgroep.

Offline Drikje

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #30 Gepost op: 2009/01/22, 18:05:36 »
femke98,

off-topic :
Op mijn 14e kwam ik met mijn ouders in Almere Stad te wonen, wij waren het tweede gezin van stedenwijk midden. Almere Stad had toen ca. 500 bewoners. Je brood kon je kopen bij een bakker gehuisvest in een container. Toen ik zelfstandig ging wonen kreeg ik de massel om in het centrum van Amsterdam te wonen, dus hier zes jaar gewoond, daarna 3 jaar Haarlem, en nu al weer geruime tijd in Hilversum. En Hilversum vind ik prima, wel plannen om weg te gaan, maar dan naar Frankrijk, ben een beetje uitgekeken op NL. Na Haarlem bood Almere voor mij geen oplossing, in de tijd had ik vier hobby auto's en dan kom je in Almere wat betreft woning met garage voor vier auto's in een prijsklasse die ik echt niet kan betalen.

on-toppic :
Wat betreft datum, tijd en lokatie heb ik geen moeilijkheden, ik kan in feite altijd.

Groeten,

Hendrik

Acer TravelMate 4000 1,5Ghz, 512mb intern, Ubuntu sinds 04-01-2009.

Offline Roos

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #31 Gepost op: 2009/01/22, 19:26:25 »
Gehaast? Welnee joh, ik vond het juist leuk, die enthousiasme van je!

Ok dan :)

Ehm iets afspreken... tja we zullen even moeten weten wanneer iederen kan. In ieder gaval kunnen die Geurt en ik niet doordeweeks. Dus het moet in het weekend. Lijkt me ook het meest haalbare. En waar... tja, doen we het bij iemand thuis of op een openbare plek (restaurant, café, terrasje, enz...) Hoe laat... ik denk begin van de middag ofzo? Dan hebben we de hele middag.

Prima, nu dus nog welk weekend, en waar precies.. Het bovenste La Plaza restaurant boven de V&D heeft meestal ruimte genoeg? Maar dat werkt op zondag natuurlijk weer niet. Ik weet niet hoeveel mensen denken te komen, heb helaas niet zo idioot veel plaats thuis, maar een man of 8 - 9 zou wel kunnen denk ik, als het een prive plek moet wezen. Koffie genoeg in ieder geval ;-) Iemand anders betere ideeen?

Wilco

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #32 Gepost op: 2009/01/22, 20:36:23 »
Wie woon waar in Almere, ons email adres inderdaad even uitwisselen lijkt mij een prima plan.
Maar dan wel even per pb/pm.


Aan wie gaan we die PM sturen?

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #33 Gepost op: 2009/01/22, 20:52:17 »
Wie woon waar in Almere, ons email adres inderdaad even uitwisselen lijkt mij een prima plan.
Maar dan wel even per pb/pm.


Aan wie gaan we die PM sturen?
Aan iedereen die zich in dit topic heeft aangemeld.
Of, aangezien jij het centrale punt bent, iedereen stuurt een PM naar jou met zijn/haar mailadres. En dan zorg jij voor een groepsmail naar iedereen om dingen af te spreken. :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #34 Gepost op: 2009/01/22, 21:06:24 »
Of, aangezien jij het centrale punt bent, iedereen stuurt een PM naar jou met zijn/haar mailadres. En dan zorg jij voor een groepsmail naar iedereen om dingen af te spreken. :)

Dat bedoelde ik dus ja. Dat doen we, en dan ook even erbij vermelden of je een vervoersmiddel hebt of dat iemand je op moet komen halen, want dan kan ik dat ook regelen :)

Offline Leo_S

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #35 Gepost op: 2009/01/23, 10:19:43 »
Beste Almeerders,

hier een berichtje uit Lelystad.
Waarom sluiten jullie je niet aan bij de afd. Almere van de HCC?
1 x in de maand komen ze bijeen in Almere-Buiten, op zondag.
www.afd-almere.nl
Daar is soms ook aandacht voor Linux/Open Suse en vorig jaar was er een linuxinstallparty met Ubuntu.

Leo

Of, aangezien jij het centrale punt bent, iedereen stuurt een PM naar jou met zijn/haar mailadres. En dan zorg jij voor een groepsmail naar iedereen om dingen af te spreken. :)

Dat bedoelde ik dus ja. Dat doen we, en dan ook even erbij vermelden of je een vervoersmiddel hebt of dat iemand je op moet komen halen, want dan kan ik dat ook regelen :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #36 Gepost op: 2009/01/23, 20:22:07 »
Omdat we ons echt goed willen richten op Linux, en niet als onderdeel van een club waar SOMS aandacht aan Linux wordt besteed.

Offline Roos

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #37 Gepost op: 2009/01/25, 10:32:00 »
Omdat we ons echt goed willen richten op Linux, en niet als onderdeel van een club waar SOMS aandacht aan Linux wordt besteed.

Ik ben het roerend met je eens, ik heb CT en mijn lidmaatschap van de HCC opgezecht omdat het zo 99,5% windows georienteerd is. Dat er Linux user goups binnen de HCC zijn zecht niet veel, die zijn er ook voor de Atom, CPM en wat je verder al mag bedenken, wil niet zeggen dat de HCC er verder enige aandacht aan besteed ;-)

Just my 2 cents
Wilco

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #38 Gepost op: 2009/01/25, 20:45:52 »
Zo mag ik het horen Roos :-)

Nog meer mensen die zich willen aanmelden? Want ik heb totnutoe nog maar 2 aanmeldingen ontvangen (exclusief mezelf). Jullie kunnen nog steeds naar mij PM'en om je aan te melden :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #39 Gepost op: 2009/01/28, 14:48:38 »
Aangezien er niet meer aanmeldingen komen, zullen we dan maar met zijn drietjes beginnen?

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #40 Gepost op: 2009/01/28, 14:58:34 »
Ok je hebt wel gelijk inderdaad, sorry ik liep iets te hard van stapel ;)

Offline Roos

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #41 Gepost op: 2009/01/28, 16:18:05 »
Aangezien er niet meer aanmeldingen komen, zullen we dan maar met zijn drietjes beginnen?
Ach, het kan helemaal geen kwaad, al is het maar om elkaar eens te leren kennen :-)
Als het gezellig is, wil de rest hopelijk ook wel ;-P
Ik denk dat we er niet een al te formele boel van moeten maken, meer een 'meeting of like minded'.
Alleen het waar, daar heb ik nog niets over gehoord?
Als we daar eens mee beginnen, dan komt de rest vanzelf wel voor elkaar.

Wilco

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #42 Gepost op: 2009/01/28, 16:32:42 »
Dat "waar" komt nog. Maar aangezien Femke het er niet mee eens dat we nu alvast kunnen beginnen... ;)

Offline Drikje

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #43 Gepost op: 2009/01/29, 10:40:55 »
Zojuist, wat aan de late kant, een bericht naar Vistaus gestuurd met mijn mail-adres voor de ontmoeting in Almere.

Overigens kom ik met de auto uit Hilversum, en kan eventueel wel iemand oppikken.

Groeten,

Drikje
Acer TravelMate 4000 1,5Ghz, 512mb intern, Ubuntu sinds 04-01-2009.

Offline Roos

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #44 Gepost op: 2009/01/29, 14:43:13 »
Dat "waar" komt nog. Maar aangezien Femke het er niet mee eens dat we nu alvast kunnen beginnen... ;)

Hoho, dat heb ik niet zo gezegd!
Gun het alleen de tijd even, zei ik.
Maar.......okee...........we kunnen elkaar wel treffen als jullie dat willen.
Waar? Goede vraag, ik heb geen vervoer tot mijn beschikking en kan helaas niet van het openbaar vervoer gebruik maken. Bij mij kan het dus wel, ik woon in Buiten.

Wat mij betreft prima, als het althans met OV bereikbaar is (en waar is dat niet zo in Almere :)


Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #45 Gepost op: 2009/04/22, 15:33:13 »
Even voor de duidelijkheid: als er animo voor is, wil ik er wel mee doorgaan. Maar dan wil ik wel min. 1 actief iemand erbij hebben. Hendrik is bijv. een goede persoon daarvoor, maar die moet dan weer even contact opnemen.

Als er vanuit hier ook mensen geïnteresseerd zijn in de club (je hoeft niet persé in Almere te wonen, maar wel in de regio Flevoland of noord-Gooi), mail me dan even :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #46 Gepost op: 2009/04/23, 23:56:33 »
hoi daar.

Op zich heb ik nog steeds wel interesse om aan zo'n lug mee te doen. Ik weet alleen niet wat ik er van kan verwachten. Wat is het kennis niveau van de andere deelnemers, wat zijn de activiteiten en wanneer vinden die plaats? Hoe was de eerste meeting?



Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #47 Gepost op: 2009/04/24, 20:20:15 »
Mijn kennisniveau is gemiddeld. Ik weet behoorlijk veel van *buntu af, maar op hardwaregebied ben ik een leek (en niet alleen hardware op Linux, maar in het algemeen).

We hebben nog geen activiteiten gepland, omdat we eerst de LUG moeten opbouwen. We zouden naar een install party gaan in Apeldoorn om daar eens te kijken, maar is afgeblazen omdat Femke en Wilco ermee stopten.

De eerste meeting was erg gezellig, maar nogmaals: nu ontbreken Femke en Wilco.

Ik wil doorgaan met het opzetten van een LUG, maar dan moet ik wel minimaal 2 actieve leden hebben. Eentje is er al: Hendrik. Nu nog een 2e...

Wat je ervan kan verwachten? Als we eenmaal de LUG hebben opgezet, dan zijn wij de club die in de regio interessante workshops gaan organiseren, met presentaties en gewoon kletsen over Linux enzo. Denk maar aan een gewone computerclub, dan heb je een beetje een idee wat we gaan doen. Verder organiseren we in de regio install parties bij een nieuwe Ubuntu-release, behalve bij een LTS, want dan is er een landelijke party in Amsterdam. Verder bieden we natuurlijk ook hulp met Linux en kunnen mensen ook langskomen met hun PC'tje en kunnen wij ze helpen Linux er op te zetten en wat uitleg geven enzo.

Ik hoop dat ik je zo wat meer informatie heb gegeven :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #48 Gepost op: 2009/04/24, 20:42:11 »
Nouja, in ieder geval zal er wel een landelijke party komen. Waar dan ook.

Digibeetje

  • Gast
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #49 Gepost op: 2009/06/11, 12:13:10 »
Beetje laat maar....

Geheel Noord en Zuid Holland en Utrecht liggen naast deze Flevo polder dus genoeg klanten....
Maar niet met HCC samen werken, want 1x een dag ook bezoeken is voldoende, maar niet aanmelden bij deze 98% windows gebruikers die wel eens wat proberen.

Gezien de landelijke dagen bij LTS zou ik de 9.10 gebruiken om iets te proberen, voorjaar in April loopt meestal  minder.
Nu herstart maken voor  de 9.10 zou eventueel beter zijn.
Naast Almere kan ook de rest uit regio komen dus meer dan alleen deze.

Gezien de trein verbindingen en parkeerruimte beter als Amsterdam of Hilversum met lastige eenrichtingsverkeer....
Ik verwacht dat eind Augustus als iedereen terug komt en weer actief word met enkele uit Almere zelf een goede start is te maken.
Door ook gelijk Windows 7 te demonstreren, hoeveel U moet betalen aan processor en geheugen om gelijke prestatie te krijgen...
De opstart op de desktop die officieel geschikt is;
Xubuntu 8.04      14 seconden klaar voor surfen.
Ubuntu 9.04        21 seconden....
Windows 7          187 seconden en  wel het voordeel dat de overige programma iets sneller klaar staan, dus alleen als je erg veel verschillende programma's wilt gebruiken verdien je de opstart traagheid ooit terug.

Juist deze Windows ook te laten zien is leuk want we moeten toch ergens onze *** opmerkingen kwijt kunnen.