Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt installatieprobleem: poging tot overschrijven?  (gelezen 646 keer)

david83

  • Gast
apt installatieprobleem: poging tot overschrijven?
« Gepost op: 2006/11/12, 15:10:23 »
Hallo,
ik ben redelijk nieuw op Ubuntu en linux en ik heb een probleem dat ik al een paar keer ben tegengekomen.. Ik weet echter niet wat het betekent, laat staan hoe ik het moet oplossen.
Ik probeer de groupware software Hula te installeren door dit te doen in de terminal:
sudo apt-get install hula hula-dragonfly libapache2-mod-pythonzoals beschreven staat op de website van hula. Jammer genoeg loopt het daar al mis.
dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/hula_0.1.0+svn2652-4_i386.deb (--unpack):
 poging tot overschrijven van `/usr/sbin/huladmc', wat ook in pakket hula-manager zit
dpkg-deb: subproces paste werd gedood door signaal (Gebroken pijp)
Ik heb al eens in synaptic de gebufferde bestanden verwijderd maar dat helpt dus niet.
Iemand een idee?

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
apt installatieprobleem: poging tot overschrijven?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/12, 15:33:08 »
Het licht niet aan de gebufferde bestanden: het programma dat je probeert te installeren wil iets overschrijven dat al in gebruik is bij een ander pakket, namelijk hula-manager. Ik weet niet of je dit pakket nodig hebt, maar anders kun je het verwijderen, en dan weer opnieuw proberen.