Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet verbinding  (gelezen 962 keer)

SammyO

  • Gast
Internet verbinding
« Gepost op: 2009/09/15, 12:18:10 »
Beste mensen,

allereerst mijn excuses voor dit onderwerp: waarschijnlijk staat hij al meerdere keren in de lijst. Ik heb echter een kijkje genomen bij de andere topics en geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

ik studeer sinds kort Informatica aan de UvA (ondanks dat ben ik bij lange na geen computergeniet - jammer genoeg). We leren hier programmeren in Java op Linux computers. Ik ben inmiddels helemaal weg van Linux en heb zodoende Ubuntu (welke versie weet ik niet) geinstalleerd op mijn laptop. Hij werkt prima, alleen het verkrijgen van een internetconnectie is een probleem.

Hij ziet uberhaupt geen draadloze internetverbindingen.

Ik zag hier en daar iets staan over een netwerkkaart. Wat is dit? Heb ik dat nodig? Op dezelfde laptop is ook Windows Vista geinstalleerd en hier werkt het internet prima op.

Kunnen jullie mij, heel basic, uitleggen hoe ik dit moet doen?

Alvast hardstikke bedankt!

Groets,
Sammy

Re: Internet verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/15, 12:23:15 »
Hallo Sammy, welkom hier :) Geen probleem dat je een nieuwe vraag stelt ;)

Wat voor netwerkkaart heb je precies? Als je een laptop hebt en hij in de laptop geintegreerd is, post dan even het merk en type laptop.

Heb je al gekeken onder Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's voor een mogelijk stuurprogramma voor je netwerkkaart?

Tip: hang je computer aan een bedrade verbinding (dit werkt 99% van de gevallen) en haal de updates binnen. Je hebt kans dat je draadloos na de updates wel werkt.

Re: Internet verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/20, 10:51:43 »
« Laatst bewerkt op: 2009/09/20, 10:53:24 door AutoStatic »