Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Earth in Zorin  (gelezen 2091 keer)

Offline dendikke

  • Lid
Google Earth in Zorin
« Gepost op: 2013/10/02, 10:52:38 »
Ik heb google earth, de linuxversie uiteraard, geïnstalleerd  via het terminalvenster en deze start wel héél erg traag op en loopt dan vast.
Dan terug verwijderd en de laatste versie van de google earth website gedownload en geïnstalleerd met hetzelfde resultaat.
Voor alle duidelijkheid niet in wine dus. Het is de laatste stable 7.1.2.2019
Het vreemde is dat ik dat bij een vriend ook pas heb gedaan en daar werkt die als een tierelier. :(

Offline joop905

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/02, 14:56:14 »
Zorg dat het lsb-core pakket is geïnstalleerd
sudo apt-get install lsb-core
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/GoogleEarth

Offline dendikke

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/02, 19:33:37 »
Oké ga ik doen en dan terug google earth installeren. Ik laat het nog weten, moet nu wel weg, zal dus voor morgen zijn.
Trouwens, als je pc vastloopt, hoe geraak je dan terug? Control alt delete werkt hier uiteraard niet.

Offline joop905

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/02, 21:04:29 »

Offline dendikke

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/02, 22:35:25 »
was wat vroeger thuis dan gedacht, dus  lsb-core pakket is geïnstalleerd, google earth terug geïnstalleerd, geen beterschap, werkt voor geen meter.
duurt lang om te laden en loopt vast, de  CTRL+ALT+BACKSPACE is al een hele verbetering, thanks.

Offline aartje

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/03, 13:18:03 »
Misschien is je systeem te licht. Je maakt niet duidelijk wat voor systeem je hebt.
Hoeveel geheugen, snelheid processor, grafische kaart. Hoe nieuwer de versie
van Google earth hoe veeleisender. Google earth is altijd het programma geweest
dat het moeilijkst aan de praat te krijgen is. Versie 7.xxx vind ik sowieso niks, ik houd
het maar bij versie 6.2.xxx
Ik heb er al heel wat problemen mee gehad. Als google earth op je systeem werkt, dan werkt
alles heb ik wel eens het idee.
En werkt google-earth niet dan kan je altijd nog Google-maps gebruiken onder Firefox.

Offline dendikke

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/05, 21:30:34 »
asrock alive moederbord, AMD atlhon 64, processor 3200+, ram DDR2 2048MB.
Zou toch moeten lukken dacht ik?

FrSu

  • Gast
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/06, 09:17:33 »
Ik wilde Google Earth via Synaptic installeren, wel iets gevonden maar dat werkte niet. Kun je dit alleen via een download vanaf de website doen?

Edit: Sorry,  net deze link gelezen: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/GoogleEarth Via Synaptic wil dus niet.

Schakel de toetscombinatie CTRL+ALT+BACKSPACE in

https://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Schakel-de-toetscombinatie-CTRL-ALT-BACKSPACE-in
Ik heb Ubuntu Gnome 13.04 met Gnome 3.8 en CAB werkt bij mij ook niet. Ik wou het dus ook even inschakelen, maar ik kan de omschreven werkwijze niet uitvoeren, want ik kan het niet vinden. Is dit bij mij anders dan bij de gewone Ubuntu of Zorin? Ik dacht dat er onder de motorkap geen verschil was.

Edit: Bij toeval gevonden in Tweak Tool.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/06, 09:24:48 door FrSu »

Offline aartje

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #8 Gepost op: 2013/10/06, 11:36:46 »
asrock alive moederbord, AMD atlhon 64, processor 3200+, ram DDR2 2048MB.
Zou toch moeten lukken dacht ik?
Ja, dat lijkt me wel voldoende. Als echter de drivers van je graphics (niet bekend) niet
100% werken kan je er van uitgaan dat dat met Google-earth er ogenblikkelijk uitkomt.
Ik heb Google-earth 7.xxx geprobeerd en niet goed aan de praat gekregen op mijn Netbook
en desktop (AMD Athlon 640 X4 oid, met Radeon onboard graphics).  GE 6.2.xxx werkt wel prima
(na wat gerommel) op die twee computers (Min15 op netbook, Ubuntu 12.04 op desktop).

Die versie werkt ook op mijn reserve destop (P4, 2,4 GHZ, 1GB, intel855 graphics, Lubuntu12.04)
Versie 7.xxxx kan ik daar wel op vergeten.

Offline dendikke

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #9 Gepost op: 2013/10/06, 22:21:43 »
Ik heb nog extra niet vrije stuurprogramma's voor mijn videokaart, ik heb er echter 1 van geïnstalleerd gehad en toen kreeg ik geen beeld meer.
Dat was in het begin, dus terug opnieuw de hele zorin terug geïnstalleerd en nu durf ik niet meer deze stuurprogramma's te installeren omdat ik niet weet wat ik moet doen als het niet werkt en dan totaal vastzit omdat ik dan helemaal geen beeld krijg.
Ik vermoed wel dat de juiste daarbij zit, maar welke? zie bijlage (als dat lukt om die erbij te zetten natuurlijk.

Offline aartje

  • Lid
Re: Google Earth in Zorin
« Reactie #10 Gepost op: 2013/10/07, 10:00:58 »
Ik heb nog extra niet vrije stuurprogramma's voor mijn videokaart, ik heb er echter 1 van geïnstalleerd gehad en toen kreeg ik geen beeld meer.
Dat was in het begin, dus terug opnieuw de hele zorin terug geïnstalleerd en nu durf ik niet meer deze stuurprogramma's te installeren omdat ik niet weet wat ik moet doen als het niet werkt en dan totaal vastzit omdat ik dan helemaal geen beeld krijg.
Ik vermoed wel dat de juiste daarbij zit, maar welke? zie bijlage (als dat lukt om die erbij te zetten natuurlijk.

Ik zou er een nieuw topic van maken. Je wilt weten welke drivers je moet installeren voor je (onboard?)graphics.
Je moet daarvoor wel precies aangeven welke graphics je hebt. Je zegt dat je een Asrock Alive moederboard hebt,
maar daar zijn er meerdere types van.  Als ik jou was zou ik een topic bij  starten, maar dan wel zo
veel mogelijk gegevens geven.