Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hebben jullie ook problemen met Atheros wireless?  (gelezen 2145 keer)

Hebben jullie ook problemen met Atheros wireless?
« Gepost op: 2009/11/12, 00:19:22 »
Vroeg het me af. Ik kom er zojuist achter dat mijn wireless netwerkkaart telkens een groot deel van m'n cpu verbruikt. Deze fout komt tevoorschijn in dmesg:
ath5k phy0: noise floor calibration timeout (2462MHz)

M'n hele dmesg wordt zo volgegooid met die fout. Voordat dat begint, staat er eerst nog dit:
ath5k phy0: unsupported jumbo

Met het commando top ontdekte ik dat af en toe het proces genaamd 'phy' tevoorschijn komt die minstens 30% extra van de CPU gebruikt.

Vond mijn systeem de laatste tijd af en toe traag reageren. Muziek ging niet meer vloeiend en als ik m'n muis bewoog, kon het zijn dat ie even bleef hangen.

Kortom, zijn er meer mensen met deze fout?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hebben jullie ook problemen met Atheros wireless?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/12, 00:35:52 »
Nee, atheros-kaart werkt prima op m'n netboekje, in 9.10. Draait hij bij jou op 8.04 (gezien je handtekening)?

Re: Hebben jullie ook problemen met Atheros wireless?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/12, 00:38:41 »
Hmmm.. word tijd dat ik die handtekening ga aanpassen :) Nee, ik draai Kubuntu 9.10 met KDE 4.3.3.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline cybex

  • Lid
Re: Hebben jullie ook problemen met Atheros wireless?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/20, 19:30:13 »
wat geeft lspci -k welke driver word er geladen? misschien een idee om eens te kijken voor een madwifi driver even naar google en madwifi zoeken. hoop dat je hier wat aan hebt.
Dell PowerEdge 2950 iii Ubuntu 12.04 lts server
Toshiba Satellite Pro U500 Ubuntu 14.04 lts

Offline evarie

  • Lid
Re: Hebben jullie ook problemen met Atheros wireless?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/20, 19:57:51 »
Ik weet niet de oplossing. Maar ik heb juist voor atheros/icidu gekozen omdat ubuntu wel om kan gaan met zo een kaartje. Nooit problemen gehad met de driver. Altijd problemen met de automatisch software in ubuntu. Want die kan je niet aan met commando's. Wat ook wel eens wil helpen, is het verwijderen van een draadloosnetwerk en dan opnieuw instellen. Zie met de rechter muizknop op het netwerk icoon en klikken op draadloos netwerk bewerken.
En dan bij netwerk "jouw naam van de router" verwijderen.

Ik denk eerder dat je een serieuze computer storing hebt opgelopen. Dus het zal wel zeer ingewikkeld zijn om dit probleem op te lossen.....gis ik???