Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt  (gelezen 2007 keer)

gepeterd

  • Gast
Beste ubuntu gebruikers,

gisteren heb ik ubuntu gedownload en probeerde deze te instaleren via xp (cd erin doen in xp en installeren als "programma" (soort van viruele schijf idee). Dit ging allemaal goed, maar wanneer ik nu boot van ubuntu na een verse restart gaat hij ubuntu afconfigureren. Opzich niets mis mee maar dan blijft hij hangen op 82% van het configureren apt. bij "De spiegelserver wordt nagelopen...", ik weet niets van linux e.d. en ben als windows gebruiker er vanuitgegaan dat hij was vastgelopen :P, maar na de computer opnieuw aan te zetten liep hij weer vast bij hetzelfde onderdeel. ik heb hem toen aan laten staan en gaan slapen, maar toen ik 8 uur later wakker werd was hij helaas nog niet verder.

Heeft iemand anders hier ook last van en heeft iemand een oplossing, ik heb het via xp geinstalleerd omdat ik geen partities bij kon maken (heb 1 grote en kon hem niet verkleinen want heb daar geen software voor).

Specs (mocht je er iets aan hebben):
AMD Atlon 4200+ (dual core)
2 gb ram
250 gb hd, 15 gb aan ubuntu gegeven.
nvidia 7900 GT Top
netwerk en geluid on-board (asus a8n32 sli deluxe)

installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 20:48:51 »
Ik weet het niet zeker, maar heb je wel een werkende internetverbinding?

Offline mcgyver

  • Lid
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 20:51:20 »
Met de live cd wordt automatisch je schijf verkleind, hij helpt je erbij. Je hebt geen speciale software nodig.

edit: typo

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 20:53:17 »
Citaat van: cumulus007
Ik weet het niet zeker, maar heb je wel een werkende internetverbinding?
Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat dat nodig was. Ik heb een werkende internet verbinding maar toen ik opstarte van de cd (in ubuntu) niet. Toen kreeg ik geen internetpagina geopend. Ik wist niet dat je internetverbinding nodig had. Weet je misschien hoe ik dit opgelost krijg. Het is een onboard netwerkkaart die zou toch gewoon moeten werken :S:S:S:S

iig, bedankt voor je tip. Dit verklaart een hoop, toen ik msn opende kreeg ik ook geen foutmelding maar bleef hij maar proberen te connecten. Waarschijnlijk zit hier de fout :P

Offline mcgyver

  • Lid
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/26, 20:54:50 »
Kabeltje er in TIJDENS opstarten en installatie. Hier hoef je niet bang te zijn zonder virusscanner.

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/26, 20:55:15 »
Citaat van: mcgyver
Met de live cd wordt automatisch je schijf verkleind, hij helpt je erbij. Je hebt geen speciale software nodig.

edit: typo
Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, toen ik hem wilde installeren via de "ik boot van cd" modus, kon ik alleen een schijf selecteren, niet verkleinen ofzo.

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/26, 20:56:15 »
Citaat van: mcgyver
Kabeltje er in TIJDENS opstarten en installatie. Hier hoef je niet bang te zijn zonder virusscanner.
Kabel zit er altijd in, ik denk dat ubuntu mijn netwerkkaart niet herkent ofzo:S


installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/26, 20:59:48 »
Dat lijkt me erg sterk, Linux is heel erg goed in bedrade netwerken. Is er wel activiteit bij de controlelampjes en heb je al wat geprobeerd met de netwerkmanager?

Offline mcgyver

  • Lid
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/26, 21:00:47 »
Citaat van: gepeterd
Citaat van: mcgyver
Kabeltje er in TIJDENS opstarten en installatie. Hier hoef je niet bang te zijn zonder virusscanner.
Kabel zit er altijd in, ik denk dat ubuntu mijn netwerkkaart niet herkent ofzo:S
Heb je UPC?

edit: een single pc modem wil weleens problemen geven bij UPC. Natuurlijk is ook daar een mouw aan te passen.

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/26, 21:02:29 »
Citaat van: mcgyver
Installeren a la Pjotr:

http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu
Superhandig, ik wist niet dat dat kon.

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/26, 21:03:40 »
Citaat van: cumulus007
Dat lijkt me erg sterk, Linux is heel erg goed in bedrade netwerken. Is er wel activiteit bij de controlelampjes en heb je al wat geprobeerd met de netwerkmanager?
Nee, nog niets geprobeerd met netwerk manager, want tijdens opstarten begint ubuntu meteen met configuratie, dus kan ik niets doen. Maar in windows werkt internet meteen. Dus lijkt me sterk dat de netwerk kaart niet werkt ofzo

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/26, 21:04:59 »
Citaat van: mcgyver
Citaat van: gepeterd
Citaat van: mcgyver
Kabeltje er in TIJDENS opstarten en installatie. Hier hoef je niet bang te zijn zonder virusscanner.
Kabel zit er altijd in, ik denk dat ubuntu mijn netwerkkaart niet herkent ofzo:S
Heb je UPC?
Nee, ik heb planet internet

gr1944

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/26, 22:32:10 »
Ik ben zeer benieuwd naar jullie oplossing. Heb hetzelfde probleem gehad bij een schone installatie, vandaar dat ik (nog) 7.10 draai. Misschien hebben jullie wat aan het volgende: Bij 7.10  gebeurt het ook, maar die geeft dan een foutmelding en dan kan je weer verder. Bij 8.04 gebeurt gewoon niets meer.

installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/26, 22:43:51 »
@gr1944
Ik heb net nog een dist upgrade gedaan maar zie nix bijzonders?
Geen 64bit pakken maar gewoon 32bit.
En laat dit draadje ff voor gepeterd zodat er geen verwarring ontstaat.


@gepeterd
Wat je installeerd in XP is een echt windo proggie wat je laat kennis maken met Ubuntu, dit heet eigenlijk Wubbie.

Je kan dit net zo uninstallen als ieder ander windo proggie, dus doe dit ff, zodat je systeem weer schoon is.

Vervolgens boot je van de cd af, en installeer je hem niet meteen op je pc maar probeer je hem eerst uit.
Je werkt dan vanaf de cd en alles staat in het geheugen van je PC.

indien alles werkt lees dan eerst hoe je een dualboot maakt voor je zo onwetend in het diepe springt.

Lees Hier alles ff door.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

gr1944

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/26, 23:18:39 »
Sorry hoor. Ik bedoelde alleen aan te geven dat gepeterd niet de enige is met dat probleem.

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/26, 23:46:54 »
Citaat van: Gandyman
@gr1944
Ik heb net nog een dist upgrade gedaan maar zie nix bijzonders?
Geen 64bit pakken maar gewoon 32bit.
En laat dit draadje ff voor gepeterd zodat er geen verwarring ontstaat.


@gepeterd
Wat je installeerd in XP is een echt windo proggie wat je laat kennis maken met Ubuntu, dit heet eigenlijk Wubbie.

Je kan dit net zo uninstallen als ieder ander windo proggie, dus doe dit ff, zodat je systeem weer schoon is.

Vervolgens boot je van de cd af, en installeer je hem niet meteen op je pc maar probeer je hem eerst uit.
Je werkt dan vanaf de cd en alles staat in het geheugen van je PC.

indien alles werkt lees dan eerst hoe je een dualboot maakt voor je zo onwetend in het diepe springt.

Lees Hier alles ff door.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/
Ik heb eerst vanaf cd gebruik gemaakt, maar dan werkt internet niet :S

Offline mcgyver

  • Lid
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/27, 07:51:28 »
Ook alternate cd niet?

gepeterd

  • Gast
installatie ubunto 8.04 desktop amd64 hangt bij configureren apt
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/29, 18:02:47 »
sorry voor de laatte reactie, maar het is al opgelost.. De netwerkstekker in de andere poort doen heeft het opgelost. Heel vreemd want in xp gebruik ik altijd de andere poort (de bovenste) en die pakt ie niet in linux. Ondanks dat ik wel op de netwerkshare's kon :P