Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RTL uitzending gemist werkt niet  (gelezen 90932 keer)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/25, 17:02:42 »
met moonlight 4 heb ik uitzendinggemist aan de praat weten te krijgen (de nieuwe site met silverlight). maar rtlgemist werkt nog zo één, twee-drie niet

Offline Suns

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/25, 17:08:57 »
met moonlight 4 heb ik uitzendinggemist aan de praat weten te krijgen (de nieuwe site met silverlight). maar rtlgemist werkt nog zo één, twee-drie niet

uitzending gemist van de nos en sbs6 kan ik hier ook gewoon ontvangen alleen RTL niet.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Marrigje

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/25, 18:10:08 »
Uitzending Gemist van de Publieke Omroep werkt idd perfect (na een schone installatie van 10.10 hoefde ik helemaal niet eens te "vogelen") met Moonlight.
SBS werkt ook zonder fratsen, maar bij RTL hebben ze het nog niet begrepen.....of WILLEN ze het niet begrijpen?
Okay, dat je betaalde content erop zet, maar zoiets openbaars als het nieuws kun je niet eens bekijken als Linux gebruiker.

Het kan allemaal heel wat gebruiksvriendelijker met zo'n commercieële omroep hier in NL. Als je bijvoorbeeld de Franse Muziek/clipzender NRJ bezoekt, herkent men zelfs dat je Linux gebruiker bent, en is er netjes een boodschap/link waardoor je als Linux gebruiker gewoon de content kunt zien......(hoewel ik na m'n schone install daar ook niet eens meer wetenschap van heb, het wèrkt gewoon!)

@Suns: kun je misschien de tekst van je mail plaatsen? Ik wil ook graag een mail richting RTL sturen. Misschien (?) als er meer klachten komen, dat ze er iets aan kunnen/willen doen?



Offline Tom

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/25, 18:13:05 »
RTL gemist bla bla kan de pot op van mij punt uit.
Of wie hier boven beschreven  door Mikkel dacht ik > Weet je wat ik nou niet snap aan het hele verhaal van Uitzending gemist?Waarom je niet gewoon het programma opneemt als je al van te voren weet dat je daar naar wilt kijken!Gewoon op je HD/DVDrecorder.Veel betere kwaliteit en de reclames spoel je even door of knipt ze weg,makkelijk zat! grin

Is dus ook mijn gedacht. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Suns

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/25, 18:24:38 »
Uitzending Gemist van de Publieke Omroep werkt idd perfect (na een schone installatie van 10.10 hoefde ik helemaal niet eens te "vogelen") met Moonlight.
SBS werkt ook zonder fratsen, maar bij RTL hebben ze het nog niet begrepen.....of WILLEN ze het niet begrijpen?
Okay, dat je betaalde content erop zet, maar zoiets openbaars als het nieuws kun je niet eens bekijken als Linux gebruiker.

Het kan allemaal heel wat gebruiksvriendelijker met zo'n commercieële omroep hier in NL. Als je bijvoorbeeld de Franse Muziek/clipzender NRJ bezoekt, herkent men zelfs dat je Linux gebruiker bent, en is er netjes een boodschap/link waardoor je als Linux gebruiker gewoon de content kunt zien......(hoewel ik na m'n schone install daar ook niet eens meer wetenschap van heb, het wèrkt gewoon!)

@Suns: kun je misschien de tekst van je mail plaatsen? Ik wil ook graag een mail richting RTL sturen. Misschien (?) als er meer klachten komen, dat ze er iets aan kunnen/willen doen?




Ik heb een mailformulier ingevuld op http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/publieksvoorlichting/faq_new/home/ en daar heb ik mij verhaal verteld , je moet even klikken bij "STAAT UW VRAAG ER NIET BIJ" en dan gewoon vragen waarom ze het voor Linux gebruikers zo moeilijk maken in tegenstelling tot de NOS en SBS6 , ik ben daarom ook heel benieuwd naar hun antwoord , zo draai  ik een antwoord heb ontvangen van RTL zal ik hem hier plaatsen.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Marrigje

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #30 Gepost op: 2011/02/25, 18:42:24 »
Thx!!
Ik heb inmiddels ook een formulier ingevuld. Erg benieuwd of er een reactie komt.....

Aan Mikkel/Wanda: ik heb geen HD/DVD recorder :( En weet ook niet altijd van te voren wat ik wel/niet wil zien)
En: ze hebben ook een aardig niveau baggerprogramma's, maar soms zit er hier en daar wel eens wat aardigs tussen, dat ik dan wel eens even wil zien.

Overigens: het gaat me ook meer om het principe; bij RTL voel ik me op deze manier eigenlijk gediscrimineerd >:(

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #31 Gepost op: 2011/02/25, 18:44:36 »
Ik heb RTL gemist een aantal weken geleden een mail gestuurd en daarna nooit meer iets van gehoord.
Uitzending gemist staat bij mij op flash player en dat werkt perfect. Als ik dan op pauze druk en een half uur later weer verder ga, dan doet hij dat ook. Als ik het met moonlight probeer, dan loopt hij vast (scherm blijft zwart) of hij begint opnieuw.
SBS 6 is zo'n lage kwaliteit dat het niet eens leuk is om te kijken.
Ook daar geeft moonlight af en toe wat problemen.
RTL hoef ik niet eens te proberen. Ik dacht het werkend te hebben en toen zag ik alleen de reclame.
Moonlight werkt trouwens ook niet altijd met uitzending gemist of SBS 6.
Aangezien ik nu in virtualbox XP heb draaien, gebruik ik dat.
Werkt perfect als ik internet explorer gebruik. Draai draar chrome in en dan loopt de plug-in constant vast. Lijkt wel of Microsoft er alles aan doet om het niet op andere producten te laten werken dan alleen wat zij willen.
In Linux kan ik doen wat ik wil maar of ik chrome of firefox gebruik maakt niet uit.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #32 Gepost op: 2011/02/25, 19:41:30 »
RTL gemist bla bla kan de pot op van mij punt uit.
Of wie hier boven beschreven  door Mikkel dacht ik > ..........

Nee hoor, dat was ik niet. Maar ik ben het wél eens met wat je schrijft na bla bla. =D


Aan Mikkel/Wanda: ik heb geen HD/DVD recorder.........

Nee hoor, dat riep ik niet. Maar je schrijft precies wat ik dacht toen ik dat bericht las: niet iedereen heeft een HD/DVD-recorder.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #33 Gepost op: 2011/02/25, 19:43:57 »
Lijkt wel of Microsoft er alles aan doet om het niet op andere producten te laten werken dan alleen wat zij willen.

Jij hebt ze door. =D =D =D

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #34 Gepost op: 2011/02/25, 22:06:09 »
RTL gemist bla bla kan de pot op van mij punt uit.
Of wie hier boven beschreven  door Mikkel dacht ik > Weet je wat ik nou niet snap aan het hele verhaal van Uitzending gemist?Waarom je niet gewoon het programma opneemt als je al van te voren weet dat je daar naar wilt kijken!Gewoon op je HD/DVDrecorder.Veel betere kwaliteit en de reclames spoel je even door of knipt ze weg,makkelijk zat! grin

Is dus ook mijn gedacht. :D

Dus als ik iets op mijn htpc wil kijken moet ik maar een hdd recorder kopen ?
Nee hoe dom is dat , iets opnemen dat al op internet staat , wat ik kan kijken wanneer het mij uitkomt , nee ik ga iets programmeren om iets op te nemen , en over de kwaliteit .... juist rtl is perfect !!

« Laatst bewerkt op: 2011/02/25, 22:09:04 door Coffeepad »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #35 Gepost op: 2011/02/25, 22:19:41 »
Lijkt wel of Microsoft er alles aan doet om het niet op andere producten te laten werken dan alleen wat zij willen.

Jij hebt ze door. =D =D =D

Gaf wel af op Microsoft maar Apple doet hetzelfde en daar nog een stapje boven op.

Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #36 Gepost op: 2011/02/26, 01:34:43 »
RTL gemist bla bla kan de pot op van mij punt uit.
Of wie hier boven beschreven  door Mikkel dacht ik > Weet je wat ik nou niet snap aan het hele verhaal van Uitzending gemist?Waarom je niet gewoon het programma opneemt als je al van te voren weet dat je daar naar wilt kijken!Gewoon op je HD/DVDrecorder.Veel betere kwaliteit en de reclames spoel je even door of knipt ze weg,makkelijk zat! grin

Is dus ook mijn gedacht. :D

Dus als ik iets op mijn htpc wil kijken moet ik maar een hdd recorder kopen ?
Nee hoe dom is dat , iets opnemen dat al op internet staat , wat ik kan kijken wanneer het mij uitkomt , nee ik ga iets programmeren om iets op te nemen , en over de kwaliteit .... juist rtl is perfect !!


Je hebt zeker nog nooit de kwaliteit van een HD/DVDrecorder gezien??Dat is echt veel beter dan dat uitzending gemist hoor!Het is geen videorecorder met een videocassette!Gewoon op een harddisk..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #37 Gepost op: 2011/02/26, 01:49:06 »
RTL gemist bla bla kan de pot op van mij punt uit.
Of wie hier boven beschreven  door Mikkel dacht ik > Weet je wat ik nou niet snap aan het hele verhaal van Uitzending gemist?Waarom je niet gewoon het programma opneemt als je al van te voren weet dat je daar naar wilt kijken!Gewoon op je HD/DVDrecorder.Veel betere kwaliteit en de reclames spoel je even door of knipt ze weg,makkelijk zat! grin

Is dus ook mijn gedacht. :D

Dus als ik iets op mijn htpc wil kijken moet ik maar een hdd recorder kopen ?
Nee hoe dom is dat , iets opnemen dat al op internet staat , wat ik kan kijken wanneer het mij uitkomt , nee ik ga iets programmeren om iets op te nemen , en over de kwaliteit .... juist rtl is perfect !!


Je hebt zeker nog nooit de kwaliteit van een HD/DVDrecorder gezien??Dat is echt veel beter dan dat uitzending gemist hoor!Het is geen videorecorder met een videocassette!Gewoon op een harddisk..

Daar heb je als Digitenne user iets aan , als er iets waardeloos is dan is het dat wel , geef mij maar rtl gemist , hoef ik ook niet in te stellen en mijn hdd recorder raakt ook niet vol , en ik hoef geen keuzes te maken als ik meer dan 1 programma tegelijk wil opnemen ,maar ieder zijn ding , dat voorop natuurlijk , het is alleen weer zooo jammer dat je als non windows user weer de sjaak bent.
Zo ken ik veel ( oudere ) mensen die problemen hebben met hun Windows en dat niet zouden hebben met Linux , maar ze kunnen niet echt over omdat bijvoorbeeld een paar spelletjessites en bijvoorbeeld rtlgemist niet eens fatsoenlijk werken onder dat geweldige systeem Linux genaamd.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #38 Gepost op: 2011/02/26, 01:54:01 »
+1

Wil heel graag volledig over maar dat lukt niet omdat helaas niet alles onder Linux draait.
Zodra ik een nieuwe snelle desktop pc heb word mijn laptop 100% Ubuntu.
De oude desktop pc's worden Linux. Alleen nog monitors hebben en wat kabeltjes.
1 als server.

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #39 Gepost op: 2011/02/26, 01:57:09 »
Ik heb nog wel een monitor , een 17 inch , zo`n ouderwetse he , kan je zo hebben !!

OT dan maar weer ?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #40 Gepost op: 2011/02/26, 02:10:09 »
@coffeepad, dat rtl zich blijkbaar zo heeft geketend aan Redmond, is iets waar Linux niet zoveel aan kan doen. Ik snap je vergelijking wel, het is herkenbaar, maar de suggestie dat het aan Linux ligt gaat me net te ver.
Rtl heeft nu ook weer niet zo interessante programma's, dus ik lig er geen seconde wakker van. Mocht het toevallig wèl interessant zijn, wil het wel eens lukken om te kiezen voor de variant 'lagere kwaliteit', en dan speelt bv. Totem 't zo af. Lukt niet altijd, het lijkt soms wel zoeken zoals met p2p sites  ;)

Maar dat dit aan Linux ligt vind ik niet terecht. Wat kan Linux er aan doen, dat bv. MSN om de haverklap haar protocollen wijzigt, zodat bv. op dit moment KMess niet naar behoren werkt? (Emesene nog wel, trouwens  ;)) Het is aanpassen en zoeken. De Linuxwereld is gewoon anders, wat niet wegneemt dat je waarneming dat dit voor de 'standaard' gebruiker niet te hanteren is, best zou kunnen kloppen. Maar dat lijkt mij niet zozeer de schuld van Linux, maar wellicht meer van de marketing strategie van closed source.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #41 Gepost op: 2011/02/26, 02:23:52 »
Ik heb nergens de suggestie gewekt dat dit aan linux zou liggen , het is alleen zo dat het niet werkt , dus voor een bepaalde doelgroep nog niet volledig haalbaar is en voor mijn moeder maakt het allemaal niets uit , op windows doet haar zylom spelletje het wel en op linux niet dus is windows beter .......
Ik ben me terdege bewust van de closed source software en van de posities van de hardwarefabrikanten tov de Linux gemeenschap. Dat er geen drivers voor linux gemaakt worden oke , dat is 1 ding maar als de gemeenschap zegt : laat maar zitten , geef ons maar een paar specs dan lossen we hetzelf wel op , daar wordt geen gehoor aan gegeven. Gelukkig merken we ook een ommezwaai , er wordt steeds meer tijd en aandacht aan linux besteed door de heren , maar dat is dan ook omdat tegenwoordig bijna alles wel is voorzien van linux en juist door zijn schaalbaarheid winnen we steeds meer terrein.

Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #42 Gepost op: 2011/02/26, 09:15:30 »
Oke dus hoe krijg ik dit dus werkend die flut plugin werkt niet?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline brent8800

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #43 Gepost op: 2011/02/26, 09:17:01 »
ik gebruik moonlight daar voor ;)
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Suns

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #44 Gepost op: 2011/02/26, 09:23:28 »
ik gebruik moonlight daar voor ;)

Moonlight werk niet bij RTL gemist.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #45 Gepost op: 2011/02/26, 09:26:51 »
ik gebruik moonlight daar voor ;)

Ehhhh, en dat werkt bij jou???
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline brent8800

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #46 Gepost op: 2011/02/26, 11:00:05 »
ik gebruik moonlight daar voor ;)

Ehhhh, en dat werkt bij jou???

Ja
Ubuntu 14.04 LTS

Offline RikRik

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #47 Gepost op: 2011/02/26, 12:06:04 »
ik gebruik moonlight daar voor ;)

Ehhhh, en dat werkt bij jou???

Ja

Dus jij kan in de onderstaande link de video gewoon bekijken??

http://www.rtl.nl/xl/#/u/b8379bdc-668b-4d70-91ee-838f3a9d224c

Ik ben ook bezig geweest met de tip van daido maar zonder resultaat  ???

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #48 Gepost op: 2011/02/26, 12:21:09 »
Ik niet.

SBS 6 wel trouwens maar de kwaliteit is niet echt goed te noemen.

Offline Suns

  • Lid
Re: RTL uitzending gemist werkt niet
« Reactie #49 Gepost op: 2011/02/26, 13:49:39 »
ik gebruik moonlight daar voor ;)

Ehhhh, en dat werkt bij jou???

Ja

hoe heb jij dat gedaan dan?
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039