Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gmail-postvak in  (gelezen 11332 keer)

gmail-postvak in
« Gepost op: 2008/02/20, 23:41:52 »
Om een bericht te krijgen op mijn desktop als ik een nieuw mailtje krijg (via gmail), heb ik al verscheidene programma's geprobeerd. (zoeken op gmail in synaptic, op die manier 3 programma's geprobeerd). Echter lukt het elke keer niet. Dan is het een kde programma, die mijn ww niet op kan slaan en op die manier niet herkend, en een andere keer start het programma wel op maar zie ik geen icoontje (staat wel in processenbeheer, maar doet weinig). Tevens heb ik een applet van awn geprobeerd. Echter krijg ik alleen een streepje op mijn balk in beeld.
Weet iemand hiervoor een goed programma, wat gemakkelijk in te stellen is? (vertel desnoods hoe je het zelf voor elkaar hebt gekregen). Het zou me er van pas komen.

Alvast bedankt

kebabfish
Op de chat te vinden als debiantux

Offline siegi

  • Lid
gmail-postvak in
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 23:43:32 »
mail-notification vind ik voorlopig nog altijd de beste.

Offline lizardman

  • Lid
gmail-postvak in
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/21, 00:01:46 »
Ik heb in firefox de Gmail Manager add on geinstalleerd. Kan meerdere accounts bijhouden, en een geluidje afspelen als er nieuwe mail is. Al mijn Gmail zaakjes regel ik sowieso in firefox, dus die staat toch al aan.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

gmail-postvak in
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/21, 10:46:18 »
mail-notification had ik dacht ik al geprobeerd...
Maar waarom doet die ene in awn het niet? Ik krijg slechts een streep in beeld. :/ Hoe krijg je dat werkend?
Op de chat te vinden als debiantux

Kaiowas

  • Gast
gmail-postvak in
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 10:46:33 »
Je kunt toch ook gewoon gebruiken maken van Thunderbird ofzo. Ik heb momenteel bij m'n gmail account dat ze zowel via pop3 binnen te halen zijn en gewoon in mijn mailbox blijven op gmail.com. Als je thunderbird open hebt staan krijg je ook een melding als er een nieuwe e-mail binnen is.

gmail-postvak in
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/21, 11:18:09 »


Wat moet ik hier precies invullen? (heb nog nooit zoiets ingesteld :P)
Username en password lijken me duidelijk, namelijk huppelepup@gmail.com en daaronder het wachtwoord.
Maar wat moet er bij Browser path? En ik zit niet achter een proxy, dus die mag leeg denk ik.
En die offsets, wat is dat eigenlijk? Of moet ik die onveranderd laten.
Chek interval, animation delay en popup zijn me duidelijk, tijd staat in milliseconden.

Maar wie kan me dus helpen hiermee? Ik heb het al eens geprobeerd, maar zonder succes... In ieder geval wel alvast bedankt ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Tom

  • Lid
gmail-postvak in
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/21, 11:42:27 »
Citaat van: kebabfish
http://img67.imageshack.us/img67/764/gmailql1.png

Wat moet ik hier precies invullen? (heb nog nooit zoiets ingesteld :P)
Username en password lijken me duidelijk, namelijk huppelepup@gmail.com en daaronder het wachtwoord.
Maar wat moet er bij Browser path? En ik zit niet achter een proxy, dus die mag leeg denk ik.
En die offsets, wat is dat eigenlijk? Of moet ik die onveranderd laten.
Chek interval, animation delay en popup zijn me duidelijk, tijd staat in milliseconden.

Maar wie kan me dus helpen hiermee? Ik heb het al eens geprobeerd, maar zonder succes... In ieder geval wel alvast bedankt ;)
Helemaal van boven Uw compleet Gmail adres.
Tweede rij Uw wachtwoord van Uw gmail account.
Dan save user Paswoord aanvinlken dan oke en klaar is kees.
Grtz Tom.

Meer moet U niet invullen gaat alles vanzelf.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
gmail-postvak in
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/21, 11:45:37 »
En in Firefox heb ik de Gmailmanager addon staan voor mijn Vrouw die moet dan één keer daar op vinken en ze is metteen in haar postvak.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

gmail-postvak in
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/21, 11:54:49 »
Allemaal bedankt, het werkt nu wel...
Wat deed ik gister dan fout :P

edit: de link naar postvak in werkt nog niet, kan ik dat ergens instellen? En hij moet automatisch opstarten, is dat gewoon gmail-notify toevoegen aan sessies?
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Tom

  • Lid
gmail-postvak in
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/21, 12:07:32 »
Citaat van: kebabfish
Allemaal bedankt, het werkt nu wel...
Wat deed ik gister dan fout :P

edit: de link naar postvak in werkt nog niet, kan ik dat ergens instellen? En hij moet automatisch opstarten, is dat gewoon gmail-notify toevoegen aan sessies?
Toepassingen - internet - aanvinken Gmail n.....
Dat blijft dan staan tot dat Uw PC afgezet word.
Als U dan post bekomt gaat rechts onder een tapje omhoog kommen met een post bericht.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

gmail-postvak in
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/21, 13:09:05 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: kebabfish
Allemaal bedankt, het werkt nu wel...
Wat deed ik gister dan fout :P

edit: de link naar postvak in werkt nog niet, kan ik dat ergens instellen? En hij moet automatisch opstarten, is dat gewoon gmail-notify toevoegen aan sessies?
Toepassingen - internet - aanvinken Gmail n.....
Dat blijft dan staan tot dat Uw PC afgezet word.
Als U dan post bekomt gaat rechts onder een tapje omhoog kommen met een post bericht.
Groetjes Tom.
Deze had ik al begrepen. Maar met de rechtermuisknop op het icoontje krijg je de optie naar postvak-in te gaan. Deze werkt momenteel niet. Geen groot probleem, verder functioneert het prima. Maar het zou wel makkelijker zijn als het werkt.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Tom

  • Lid
gmail-postvak in
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/21, 13:11:28 »
Met gmail manager add on gaat dat wel .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
gmail-postvak in
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/21, 14:11:34 »
Kan je dat browser path nog veranderen? Vul hier eens in /usr/bin/firefox

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

gmail-postvak in
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/21, 15:15:25 »
Automatisch opstarten is al gelukt, nu dat andere proberen ;)

edit: ik kom wel bij de gmail pagina, maar hij logt niet automatisch in.
Op de chat te vinden als debiantux