Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox + XP op EEEbuntu  (gelezen 649 keer)

Offline force317

  • Lid
VirtualBox + XP op EEEbuntu
« Gepost op: 2009/08/12, 17:01:42 »
Min vraag is de volgende :

De Asus EEE PC 1000 HE wordt geleverd met XP geinstalleerd. Ik vermoed dat er ook een CD wordt bijgeleverd.

Uiteraard wil ik op deze Asus EEE PC (aankoop tegen einde augustus) EEEbuntu Standard of NBR gaan draaien. Ik zou op deze EEEbuntu dan VirtualBox voor Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope installeren. In deze VirtualBox zou ik dan - voor het geval ik toch eens een XP applikatie moet gebruiken - de meegeleverde Windows XP van de Asus EEE installeren.

Heeft iemand dit al eens gedaan of gedetailleerde informatie hierover gevonden ?

Ik ben volledig nieuw in het gebruik van VirtualBox, en zou in ieder geval hiervoor al Sun VirtualBox gaan gebruiken.


Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: VirtualBox + XP op EEEbuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/12, 17:27:45 »
Ge moet u er wel van bewust zijn dat ge dan 2 besturingssystemen tegelijk gaat draaien. Dus als dat ding wat weinig ram heeft, zal het zo al niet lukken.

Offline force317

  • Lid
Re: VirtualBox + XP op EEEbuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/12, 20:49:59 »
Deze netbook heeft 1GB RAM, uitbreidbaar tot 2 GB Ram. En de XP installatie is voor zeer occasioneel gebruik in Virtual Box.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.