Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Desktop animaties  (gelezen 2269 keer)

macfreaker

  • Gast
Desktop animaties
« Gepost op: 2007/10/21, 16:02:07 »
Bij het veranderen naar een andere desktop schuift de desktop op naar links/rechts.
Kan dit worden veranderd bvb een kubus of iets anders ? En dit voor versie 7.10.

Offline Tom4

  • Lid
Desktop animaties
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/21, 16:10:23 »
beryl is uitproberen.
te downloaden via synaptic

Offline koen_92

  • Lid
Desktop animaties
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/21, 16:14:50 »
in 7.10 heb je geen beryl meer nodig, hierin zit standaard compiz-fusion.

Instellen doe je via:

systeem, voorkeuren, advanced desktopeffect settings

Desktop animaties
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/21, 16:27:11 »
En daarvoor moet je de compiz config settings manager(zoek in synaptic op compiz config) geinstalleerd hebben.

zjeraar

  • Gast
Desktop animaties
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/21, 16:57:51 »
ik heb hier ook een probleem bij. Ik kan de effecten namelijk niet eens aanzetten, ik krijg het bericht 'The Composite extension is not available' Wat kan ik doen om het te verhelpen?

groeten van een newbie

Desktop animaties
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/21, 17:23:57 »
Citaat van: zjeraar
ik heb hier ook een probleem bij. Ik kan de effecten namelijk niet eens aanzetten, ik krijg het bericht 'The Composite extension is not available' Wat kan ik doen om het te verhelpen?

groeten van een newbie
Je hebt een ATI videokaart?
Ik raad je aan om nog even te wachten tot de nieuwe driver er is, hij zou nog deze maand moeten komen.
Als je dat niet lukt kan je ook xserver-xgl installeren, dan werk je in een xgl sessie in plaats van de standaard aiglx en dan lukt het normaal wel.

macfreaker

  • Gast
Desktop animaties
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/21, 17:42:24 »
Citaat van: Vintendo
En daarvoor moet je de compiz config settings manager(zoek in synaptic op compiz config) geinstalleerd hebben.
Dank je wel. Dit werkt perfect.

zjeraar

  • Gast
Desktop animaties
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/21, 18:51:59 »
Citaat van: blackdrive
Citaat van: zjeraar
ik heb hier ook een probleem bij. Ik kan de effecten namelijk niet eens aanzetten, ik krijg het bericht 'The Composite extension is not available' Wat kan ik doen om het te verhelpen?

groeten van een newbie
Je hebt een ATI videokaart?
Ik raad je aan om nog even te wachten tot de nieuwe driver er is, hij zou nog deze maand moeten komen.
Als je dat niet lukt kan je ook xserver-xgl installeren, dan werk je in een xgl sessie in plaats van de standaard aiglx en dan lukt het normaal wel.
Ja, idd, een ATI Radeon Xpress 1100. Hoe wist je dat!? :D
Deze maand nog? En hoe kom ik te weten wanneer precies, en waar hij te halen is? Via de ATI homepagina? Of wordt die automatisch gedownd door Ubuntu? Wat weer vervelend is, want mijn internet doet het totaal niet goed...
Bedankt iig,
Groeten, Ruben