Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muisalternatieven ( opgelost )  (gelezen 914 keer)

Offline soppel

  • Lid
muisalternatieven ( opgelost )
« Gepost op: 2015/07/17, 12:19:01 »
Ik heb al jaren een Logitec Performance MX muis.
Of eigenlijk dit is mijn 3e.
Als ik ga rekenen hoe lang ik deze laatste heb zal het best meevallen maar gevoelsmatig vind ik ze kort meegaan.
Ik gok zo'n 2 jaar.  Dan kost ie op jaarbasis eigenlijk teveel vind ik. Voor een muis.

Ik hoef niet per sé een logitech, dus vraag me af of er mensen zijn met ervaringen met alternatieven voor deze muis?
Ik heb niets aan een spelletjes muis, het gaat mij om de ergonomi van het kastje.
De scroll functie van deze muis is fijn en de functie pagina terug ( en vooruit) gebruik ik veel.
De andere knoppen werken niet. Is me nog niet gelukt om aan het werken te krijgen.


Op Ebay vond ik ook  een binnenwerk voor de performance :http://www.ebay.com/itm/Logitech-Performance-Mouse-MX-M950-Mouse-Pulley-Scroll-Wheel-Mouse-Wheel-/261889926445?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cf9db252d
Iemand ervaring met de inbouw hiervan en/of kwaliteit?

« Laatst bewerkt op: 2015/08/08, 22:23:29 door soppel »
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: muisalternatieven
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/17, 19:59:43 »
Ik gebruikte zelf bijna 2 jaar de Microsoft Arc Touch Mouse Surface Edition. Simpel maar ergonomisch muisje :) Hij doet het nog steeds, maar hij ligt nu aan de kant omdat ik de komende tijd een verticale muis uitprobeer ter verlichting van mijn rechterhand. Ik kan de Arch Touch Mouse dan ook zeer aanbevelen :)

Offline soppel

  • Lid
Re: muisalternatieven
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/18, 08:33:27 »
Vistaus, wat maak je me nou? Vloeken in de kerk?  Dat is een microdinges product!  :evil:

*serieuze modus weer aan*
Als ik in de bewoonde wereld kom ga ik 'm eens proberen. Hij zal ongetwijfeld in de winkels als demo liggen.
Grappig, want zonder tip zou ik 'm nooit proberen als ik 'm zag liggen.


edit: typo
« Laatst bewerkt op: 2015/07/18, 09:22:13 door soppel »
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: muisalternatieven
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/18, 13:56:01 »
MS is niet perfect, maar dat is Linux ook niet; ieder heeft goede en slechte kanten. Toevallig is muizen, naar mijn mening, één van MS' beste kanten.

Tip: gedraag je Ubuntu naar anderen (in dit geval MS) toe, zoals de forumregels ook voorschrijven.

Offline soppel

  • Lid
Re: muisalternatieven
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/18, 15:06:06 »
Inderdaad die forumregels! Is absoluut  niet netjes van je om te suggereren dat een van de grootste softwarefabrikanten betere prestaties levert op een bijproduct.

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Nero

  • Lid
Re: muisalternatieven
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/19, 12:23:28 »
Microsoft maakt/levert doorgaans (mijn eigen beperkte ervaring) goede hardware. Hun software daarentegen, firmware inbegrepen, is bagger.

Offline soppel

  • Lid
Re: muisalternatieven
« Reactie #6 Gepost op: 2015/08/08, 22:22:41 »
Even deze draad afsluiten.
Guust Utenwaard is in de grote stad geweest. Helaas heb ik de Arc Touch niet kunnen proberen, want niemand had 'm liggen.
Weinig keus in de muizen. Ja spelletjes muizen daar is keus in >:(

Zoals in ik schreef aan het begin, in principe bevalt de performance MX goed, dus ik durf geen risico te nemen om iets anders te bestellen zonder het te kunnen proberen. Moet helaas wat voorzichtig zijn met mijn rechterpols.
Tijdens mijn zoeken naar een voordelige performance kwam ik ook even langs de logitech site, en het dubbelklik fenomeen wat ik heb komt vaker voor en daar is een oplossing voor:
Batterij verwijderen en 2 minuten de linker en de rechter muisknop afwisselend indrukken. Daarmee leeg je de condensator(s) in de muis, waardoor ie zichzelf reset wanneer je de batterij weer plaatst. En zowaar dat werkt! De muis kan dus nog even mee.

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: muisalternatieven ( opgelost )
« Reactie #7 Gepost op: 2015/08/09, 19:46:00 »
Dit is niet hoe je je topic op opgelost zet ;)

Offline soppel

  • Lid
Re: muisalternatieven ( opgelost )
« Reactie #8 Gepost op: 2015/08/09, 20:03:38 »
Dit is niet hoe je je topic op opgelost zet ;)

Nee, en dit is niet de manier waarop je een forum gezellig houdt!
Trouwens als je wat wilt muggeziften: eigenlijk is het topic niet 'opgelost' want er is geen alternatieve muis gevonden, maar de ouwe muis doet het weer :D
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: muisalternatieven ( opgelost )
« Reactie #9 Gepost op: 2015/08/09, 20:20:52 »
Ik ben bijna niet meer actief op het forum dus ik doe mijn best om dat wat ik post ook gezellig is. Maar ik probeer ook, als teamlid, je te wijzen op hoe je iets doet.

Offline soppel

  • Lid
Re: muisalternatieven ( opgelost )
« Reactie #10 Gepost op: 2015/08/09, 20:32:45 »
Citaat
Maar ik probeer ook, als teamlid, je te wijzen op hoe je iets doet.

Nee dat doe je niet, je schrijft alleen (en public) dat ik het verkeerd doe.
Je had even kunnen melden hoe het wel moet, dan hou je het gezellig en help je iemand.

Maar het is niet de eerste keer dat je wat te zeiken hebt tegen me. Alleen in deze draad al 2x nutteloos.
Als je dan zo weinig op het forum bent, laat mij dan in het vervolg met rust, en als ik wat verkeerds schrijf grijpt er wel een moderator ofzo in.

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: muisalternatieven ( opgelost )
« Reactie #11 Gepost op: 2015/08/12, 19:29:35 »
@femke98: Hartstikke bedankt dat je bijstaat! :) :-*

Re: muisalternatieven ( opgelost )
« Reactie #12 Gepost op: 2015/08/12, 21:15:17 »
Idem hier, Mau (die muis die ik eerder in het topic noemde is ook zo eentje met blauwe laserstraal van MS) :)