Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD 'open' laten na branden zodat nadien nog kan worden toegevoegd?  (gelezen 965 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Onder Windows ken ik een aantal CD-"brander"-programma's die je toelaten om een aantal gegevens op CD te branden , de CD vervolgens "open" te laten en enkele dagen later gewoon gegevens toe te voegen. Dat vond ik erg handig om mijn bestanden te backuppen, aangezien mijn (niet foto en niet film-) bestanden in verhouding nogal klein zijn ---een volledige backup van AL mijn gegevens (zonder foto's en filmkes dus) is nog geen 200 Megabyte en daar wil ik niet een volledige CD aan vergooien.

In Ubuntu heb ik gemerkt dat een gebrande CD onmiddellijk na het branden wordt afgesloten, waardoor je dus niet meer kan toevoegen.

Bestaat de mogelijkheid om een CD onder Ubuntu toch 'open' te laten en pas later te sluiten en welk programma of commando moet ik daarvoor gebruiken?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
CD 'open' laten na branden zodat nadien nog kan worden toegevoegd?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/21, 12:07:14 »
Met brasero kan het sowieso.
Dan moet je de optie kiezen: leave the disk open to add other files later

In gnomebaker kan het volgens mij niet, maar ik kan verkeerd gekeken hebben

In K3b zal het ook wel kunnen, maar dat gebruik ik hier niet.

Offline mcgyver

  • Lid
CD 'open' laten na branden zodat nadien nog kan worden toegevoegd?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/21, 19:07:17 »
Ik gebruik K3B (enige KDE programma dat ik gebruik). Vind het het beste brandprogramma. En het heeft die optie Jenske.

Pensacola

  • Gast
CD 'open' laten na branden zodat nadien nog kan worden toegevoegd?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/21, 19:28:41 »
In K3b kun je het volgens mij instellen als je bij de branden dialoog naar diversen gaat en daar multisessie kiest (beginnen als het een nieuwe is, en verder gaan als de huidige cd al een multisessie is)