Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!  (gelezen 41608 keer)

Offline ubby

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #50 Gepost op: 2009/12/02, 09:43:14 »
De meeste mensen hebben geen zin in een dualboot als ze al een werkend systeem hebben.
Als Ubuntu wordt geïnstalleerd moet het ook in 1 keer goed werken om te voorkomen dat ze weer op OSX of Windows terugvallen.
Persoonlijk denk ik dat Canonical een deal moet sluiten (net als Microsoft) om Ubuntu op pc's voorgeïnstalleerd geleverd te krijgen.
Zo kan eenzelfde systeem met Ubuntu iets goedkoper zijn omdat er niet voor het OS betaald hoeft te worden waardoor het interessanter wordt voor de consument.
Als ik een netbook wil moet ik zelf Ubuntu Netbook Remix of Moblin er op zetten en dan is het nog de vraag of alles goed werkt.
Het is aan Canonical om Ubuntu voor het grote publiek interessant te maken en daar kan de Ubuntu gemeenschap maar een heel kleine rol in spelen.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #51 Gepost op: 2009/12/02, 09:45:37 »
@Reekje,

Idem betreft voetnoot... Ik ben niet zo slim en vergeet soms de kleine lettertjes  :|
Begrijp nu (en dat is al heel wat, al na 1 dag!) dat je een banner bedoelt!
------cut here------

Wat ook wel eens wil helpen, nu met Windows 7 uitgekomen in oktober is de mensen te wijzen op wat feiten.
Zo ben ik terrecht gekomen op een website, alwaar duidelijk zal worden voor iedereen die redelijk Engels kan wat Windows 7 in houd en de versies die gaan volgen. Maar, zo staat hier ook vermeld wat Microsoft in het verleden al eens gedaan heeft puur uit winstoogmerk. Het is namelijk zo dat Windows NT desktop en server gelijkwaardige OS-en zijn, het grootste verschil zat hem in (een klein stukje code) wat beperking in de desktop versie op het aantal mogelijke connecties o.a. en natuurlijk een 'flag' ergens wat aangaf dat je een server of desktop versie had. Echter het bedrag wat men moest betalen voor de server versie was aanzienlijk hoger...

Maar ik kan dat allemaal wel gaan typen hier, ik denk dat het beter is zelf eens te gaan kijken op http://en.windows7sins.org/
Ik was er toch wel een beetje van geschrokken en heb 250 knalgele flyers uitgeprint en wil deze her en der ophangen. Tankstations, supermarkten, buurthuizen maar ook op de diverse prikborden bij bedrijven waar ik kom (als beveiligingsmedewerker).

Het enige wat nu zo jammer is aan deze site en de flyer is dat er wel duidelijk wordt dat Windows 7 niet zo goed is en het ook niet de goede kant op gaat zo met Microsoft, maar er wordt nergens gesproken over wat de alternatieven zijn... Zoals Ubuntu Linux bijv.
Als er nu een promotie site zou zijn, voor Linux waar naar zou worden verwezen met ook een mogelijkheid flyers af te drukken met en de feiten van windows7sins.org en de voordelen en verwijzing naar Open Source Software e.d. Het is wel leuk als je (volgens mij heb ik dat ergens eerder gelezen in dit topic) de eventueele nadelen van iets aan geeft, maar zeg dan ook waarom en geef mensen dan ook een alternatief, nietwaar?

Iedereen kan voor weinig een flyer uitprinten en deze hier en daar (bijvoorbeeld in de koffieruimte op het werk) neerleggen of ophangen, maar laat het een volledige flyer zijn, zoals ik eerder aan gaf... Toch?
Voor elkaar, met elkaar... toch?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #52 Gepost op: 2009/12/02, 09:55:25 »
Goed idee, ik heb zo al in mijn handtekening van mijn mail een link staan enz.
hier idem

Citaat van: modelengeneer
Zo heb ik altijd een cd in de auto liggen. En ook doormiddel van stikkers enzo laat ik zien dat ik dus Linux gebruik. Zo zit er eentje op de auto.
1tje maar  ;) mijn auto is rondom bestickerd, mijn fiets heeft er ook 3 ( links / rechts en een kleintje op het achterspatboord )





Citaat van: modelengeneer
Van Arie gekocht. Goede sticker trouwens. Krijg ik redelijk veel reactie op.
en dan natuurlijk zoveel mogelijk in een linux / Ubuntu t-shirt / polo / sweater / hoody lopen, worden de mensen ook nieuwsgierig

LOL! Dat is mijn fiets! Waar heb je die vandaan, hm  :P :P :P =D XD XD =D =D

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #53 Gepost op: 2009/12/03, 22:31:31 »
Die stickers van Linux en Ubuntu zijn best leuk.  Alleen even deze bedenking: welke leek zal bij het zien van deze stickers aan software denken?  Of opmerken dat dit een alternatief is voor 'niet vrije'software?  En dan ga ik er vanuit dat ze beseffen dat ze eigenlijk met handen en voeten gebonden zijn  aan MS & co(wat dus volgens mij helemaal niet zo is, integendeel zelfs).  Kortom: die stickers maken niets duidelijk en zijn alleen duidelijk voor de incrowd.  Dat is net waar het hier niet over gaat.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #54 Gepost op: 2009/12/03, 23:48:43 »
Laat ons dan zelf een nieuwe sticker ontwerpen met een regeltje tekst eronder :

     Makkelijke en Virusvrije Windows Vervanger, voor Nop

 =D
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Offline ubby

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #55 Gepost op: 2009/12/04, 08:59:29 »
Citaat
Virusvrije Windows Vervanger

Windows wordt ook niet standaard met virussen gevelerd.
Dan zou het iets moeten zijn van "niet vatbaar voor virussen".

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #56 Gepost op: 2009/12/04, 21:51:39 »
Een slogan moet in één zin iets duidelijk maken.  In dit geval dat Ubuntu/Linux software (oftewel een volledig OS) is.  Zodat mensen geprikkeld & nieuwsgierig geraken.

-Ubuntu: free your PC!
-Linux: unlimited computer control (Uc²).
-Ubuntu: Pure Computer Pleasure.

Ofzoiets, wie meer inspiratie heeft: posten maar!
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #57 Gepost op: 2009/12/04, 22:00:48 »
      ubuntu
inplaats van mac of windows
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #58 Gepost op: 2009/12/04, 23:25:47 »
Gebruik absoluut geen Ubuntu
Als u verknocht bent aan uw virussen
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #59 Gepost op: 2009/12/05, 00:05:38 »
Gebruik absoluut geen Linux
Als er ook goede virusscanners zijn.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #60 Gepost op: 2009/12/05, 00:12:16 »
Gebruik absoluut geen Linux
Als er ook goede virusscanners zijn.
gewoon je netwerk kabel eruit laten dan heb je nergens last van

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #61 Gepost op: 2009/12/05, 15:07:44 »
Gebruik absoluut geen Ubuntu
Want voor slechts EUR 74,99 per jaar (excl EUR 11,99 eenmalige downloadgarantie, bedragen zijn excl. btw) gebruikt u Norton 360, en is Windows óók veilig!
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 15:14:49 door Luuk58 »

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #62 Gepost op: 2009/12/05, 16:38:04 »
Een slogan moet in één zin iets duidelijk maken.  In dit geval dat Ubuntu/Linux software (oftewel een volledig OS) is.  Zodat mensen geprikkeld & nieuwsgierig geraken.

-Ubuntu: free your PC!
"Gratis uw pc!"? "Vrij uw pc!"? Hm, ik denk dat ik je op zich leuke slogan iets verbeter, en er "Liberate your pc" van maak (in aanname dat je "Bevrijd uw pc" bedoelde). :) Dan klopt het zinnetje wel, en als bonus verwijs je duidelijker naar vrije software (free als in free speech in tegenstelling tot zoals in free beer: "vrij" (libre) i.t.t. kostenloos (free). Stallmans term free software is dan ook niet echt handig gekozen, aangezien men dan al snel aan slechts de prijs denkt).
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 16:40:06 door Peter »

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #63 Gepost op: 2009/12/05, 16:49:57 »
Bij mijn weten is 'Free your Pc' toch ook correct.  Zie: Free Willy (de dolfijn), Free Nelson Mandela (song van kan ik even niet op komen) of nog: 'Free your mind and your ass will follow' (Funkadelic).
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #64 Gepost op: 2009/12/05, 19:07:49 »
Als lid van de werkgroep Release Parties had ik contact opgenomen met het tijdschrift "GENOEG", of ze misschien de leden konden attenderen op de Parties. Krijg ik net een emailte van "GENOEG".. Inmiddels staat er als het goed is een vermelding van de parties op de website (heb 'm zo snel zelf niet kunnen vinden..), komt er in het decembernummer een artikeltje over Ubuntu, en krijgen we voor de bezoekers van de Release Party in Oss een aantal decembernummers cadeau.  

Leuk he.  :)  
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 19:10:41 door Thomas de Graaff »

Offline track

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #65 Gepost op: 2009/12/05, 19:51:33 »
Als we het over slogan's hebben ...
... nou ja, als ik  FREE !  en  GRATIS !  lees rinkelen bij mij alle belletjes en ik geloof er niks meer van.
    (want bij zoiets verwacht ik altijd ergens een adder onder het gras of nog beter verstopt zelfs)

Misschien een meer positieve kreet ?

    Welkom in de vrije wereld !
           
           Meer is haast niet nodig


Een centje van

track
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 19:53:58 door track »

Offline chaos7

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #66 Gepost op: 2009/12/05, 20:25:26 »
zou ik er van maken

welkom in de vrije software wereld
juist dit er bij omdat mensen niet weten wat ubuntu is
en weer een cent erbij ;)
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline obiku

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #67 Gepost op: 2009/12/05, 21:59:33 »
Een slogan moet in één zin iets duidelijk maken.  In dit geval dat Ubuntu/Linux software (oftewel een volledig OS) is.  Zodat mensen geprikkeld & nieuwsgierig geraken.

-Ubuntu: free your PC!
"Gratis uw pc!"? "Vrij uw pc!"? Hm, ik denk dat ik je op zich leuke slogan iets verbeter, en er "Liberate your pc" van maak (in aanname dat je "Bevrijd uw pc" bedoelde). :) Dan klopt het zinnetje wel, en als bonus verwijs je duidelijker naar vrije software (free als in free speech in tegenstelling tot zoals in free beer: "vrij" (libre) i.t.t. kostenloos (free). Stallmans term free software is dan ook niet echt handig gekozen, aangezien men dan al snel aan slechts de prijs denkt).


Free your PC is volgens mij correct, en het rijmt dus klinkt lekker

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #68 Gepost op: 2009/12/06, 00:37:28 »
@ track: sorry, maar geen enkele huisvrouw gaat de connectie maken tussen jou sticker en software voor haar thuis-Pctje.  Verplaats jezelf in de geest van de 'onwetende'....

@obiku: Wat mij betreft: al was het grammaticaal fout, zolang de boodschap blijft hangen is het ok.
De boodschap: 1: Ubuntu is software voor uw Pctje
                        2: Ubuntu is gratis
                        3: Ubuntu & co is vrije software

En: naargelang meer mensen dit leren kennen, kan de rangorde in dit lijstje veranderen.
Nu is belangrijk dat mensen weten dat ubuntu software (een OS is) voor hun Pc, dan dat het gratis is, en dan pas het OpenSource verhaal (want dat interesseerd 90% niet).  Later kan de klemtoon verschuiven.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline track

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #69 Gepost op: 2009/12/06, 00:51:55 »
Daar heb je gelijk Johan.  Dat dan even erbij vertellen:

                                          Computer ?
    Welkom in de vrije wereld !
           
           Meer is haast niet nodig


track

p.s.: eigenlijk dacht ik dat dat een beetje stoer overkomt ?  (Of ben ik al te oud om het punt te raken ?)
« Laatst bewerkt op: 2009/12/06, 00:55:32 door track »

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #70 Gepost op: 2009/12/06, 01:17:13 »
@track:
het blijft teveel, 4 regels en een logo?  Te veel info voor de huidige consument, te lang nadenken, teveel moeite.  Het moet een zin en een logo zijn (Coce is it!: waaraan denk je dan?)  Coca Cola, toch?  Be like Mike!:  Basket, Micheal Jordan & Nike, toch? Nu nog zo'n een soundbite voor Linux/Ubuntu vinden, en het verkoopt zichzelf.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline Bertel

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #71 Gepost op: 2009/12/06, 03:09:18 »
Zoiets misschien?

                                         
    Personalize  your  Computer
   
                                                                                       for free   

« Laatst bewerkt op: 2009/12/06, 03:13:05 door Bertel »


Wat is vrije software?

Offline chaos7

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #72 Gepost op: 2009/12/06, 08:47:04 »
@johan
natuurlijk is het pakkend zoals ; coke this is it, etc etc.
maar vergeet niet om tot zo´n korte zin te kunnen komen hebben ze wel verteld wat het is.
als je bv de reclame ziet van coca cola zero dan is het niets anders dan een heel verhaal.
iedereen weet wel wat zero is.

nu bedenk ik mij ineens;

union, das pas fietsen --> ubuntu das pas computeren.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #73 Gepost op: 2009/12/06, 09:25:02 »
Kijk! Een geniaal slimheids-idee!

« Laatst bewerkt op: 2009/12/06, 09:35:35 door Luuk58 »

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #74 Gepost op: 2009/12/06, 14:32:20 »
Dat is een goed idee, het is goedkoop en je bereikt heel Nederland. =D

Serieus: de Trouw heeft een te klein marktaandeel om zo'n advertentie in te zetten en het is te duur.