Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zombie.  (gelezen 992 keer)

Offline a.j.

  • Lid
Zombie.
« Gepost op: 2017/08/30, 13:51:08 »
Beste medegebruikers,
Ik had zojuist last ,ook Koos 4401,oude topic,van een Zombie.
Dit ondekte ik in het Terminal venster,TOP.
Alles dagelijks geupdated en toch.Maar ik heb ontdekt dat het met de mail ,die ik overigens NIET open,van een groot Nederlands warenhuis vaak s'nachts ontvang.Deze gaat auto. in de prullebak.Na als spam te zijn gemerkt.
Het is noodzaak om deze ook direkt te VERWIJDEREN!!.
En toen ik dat deed was de Zombie ook weg.
Ik hoop dat een ieder hier iets aan heeft.
vr.gr.a.j.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Zombie.
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/30, 15:17:48 »
Ik hoop dat een ieder hier iets aan heeft.
Nee, in tegendeel.

Ik heb mij ook aangemeld om email te ontvangen van een groot Nederlands warenhuis die ik soms wel wil inzien maar nu krijg ik het advies deze direct te VERWIJDEREN? Sorry maar ik begrijp niet waarom, iets met een zombie? ???

Het is niet waarschijnlijk dat een groot Nederlands warenhuis spam stuurt. Al sinds 2004 is het versturen van spam aan consumenten binnen Nederland wettelijk verboden.
Kenmerken van spamberichten:
Citaat van: Spam (post)
De berichten worden verstuurd of geplaatst zonder toestemming of medeweten van de website, of de ontvanger.
Waarschijnlijker is dat je jezelf ooit hebt aangemeld voor deze email, direct of indirect. Onder email van grote Nederlandse warenhuizen staat altijd hoe je je kan afmelden als je geen email (meer) wenst te ontvangen. Dit is waarschijnlijk effectiever dat de mail zelf “aanmerken als spam”.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zombie.
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/30, 15:48:39 »
Waarschijnlijker is dat je jezelf ooit hebt aangemeld voor deze email, direct of indirect.
Onder email van grote Nederlandse warenhuizen staat altijd hoe je je kan afmelden als je geen email (meer) wenst te ontvangen.
Dit is waarschijnlijk effectiever dat de mail zelf “aanmerken als spam”.
Tenzij je email adres ooit ergens openbaar op een website heeft gestaan, of spamzenders op een andere manier aan je email adres zijn gekomen.
Zo krijg ik regelmatig email van AH, Jumbo, Aldi, en nog vele andere bedrijven, met als afzender een domein ver buiten Nederland.
Afmelden geeft de afzenders in dit geval juist de bevestiging dat het email adres klopt.
Afmelden werkt alleen, wanneer het domein van de verzender klopt met het bedrijf.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline a.j.

  • Lid
Re: Zombie.
« Reactie #3 Gepost op: 2017/08/30, 18:01:31 »
Beste medegebruikers,
Ik dit geval,ooit iets besteld en de mail is als spam aangemerkt.Dit afmelden zou ik vandaag ook doen .
Vandaag op sec.nl. 711 miljoen e-mail adressen gekaapt.Kan via server ,waar winkel niets van weet verstuurd worden.
Kan verband niet aantonen,geen behoeft aan ,doch alleen mogelijke oplossing teld.
Het heeft mij geholpen.
vr.gr.a.j.

swake

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #4 Gepost op: 2017/08/30, 18:07:34 »
Citaat
Het is niet waarschijnlijk dat een groot Nederlands warenhuis spam stuurt. Al sinds 2004 is het versturen van spam aan consumenten binnen Nederland wettelijk verboden.

Dat klopt inderdaad , maar affliatie werd niet verboden .
https://nl.wikipedia.org/wiki/Affiliate_marketing

Altijd zeer goed de kleine lettertjes lezen als men zich aanmeld bij nieuwsbrieven of je akkoord gaat om advertenties te ontvangen van partnerbedrijven !
Bijna niemand let hierop om het aan te vinken om deze advertenties niet te willen ontvangen .

Offline a.j.

  • Lid
Re: Zombie.
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/01, 09:29:19 »
Beste medegebruikers,
Ik meldde dat ik een Zombie had,welke bij mij binnen kwam ia mail groot Nederlands warenhuis.
Uitleg:Een keer iets besteld(tevreden).Verder nooit afgemeld doch kreeg vaak mail en deze automatisch in PRULLENBAK laten doen.
Niet als spam aangemerkt zoals ik eerder schreef.DOCH DAT IN DE PRULLENBAK MAILTJE LEVERDE MIJ EEN ZOMBIE OP.
Zoals vanmorgen,deze direkt verwijderd uit prullenbak en Zombie was weg.
Alleen resultaat teld en dit is mijn ervaring en ik hoop dat een ieder hier iets mee kan.
Afmelden doe ik nu  ook.
vr.gr.a.j.

Re: Zombie.
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/01, 11:27:14 »
Wat bedoel je eigenlijk met een Zombie?

nahjo

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #7 Gepost op: 2017/09/01, 12:27:16 »

Re: Zombie.
« Reactie #8 Gepost op: 2017/09/01, 13:46:27 »
Ah, bedankt!

 ???

nahjo

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #9 Gepost op: 2017/09/01, 14:21:22 »
ja  ???
ik snap niet hoe een spammailtje een "zombie" kan starten.
Daar moet toch een programma met een bugje verantwoordelijk voor zijn?

 

swake

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #10 Gepost op: 2017/09/01, 14:36:43 »
Een zombie computer is een computer die gehackt werd en in een botnet staat en gebruikt word om spam te verzenden . De eigenaar van zo een zombiecomputer heeft hier geen enkel besef van .
Lees hier meer.
http://www.zdnet.be/nieuws/194666/711-miljoen-e-mailadressen-vormen-basis-van-gigantische-spambot/?nabe=4999294459576320:1,6382744093589504:0

nahjo

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #11 Gepost op: 2017/09/01, 14:51:38 »
Een zombie computer is een computer die gehackt werd en in een botnet staat en gebruikt word om spam te verzenden .

Ja Swake dat weet ik maar volgens mij ging het hier om een zombie proces. Soms zie ik ook heel even een zombie proces op mijn Ubuntu server (vlak na opstarten) maar die verdwijnt gewoon weer na een paar minuten.

De bewering in voorgaand is dat wanneer het mailtje definitief verwijderd is uit de prullenbak dat dan ook de zombie stopt. Dat zou betekenen dat een mailtje (bestand/data) een zombie proces in leven kan houden en juist dat kan ik niet begrijpen.
En nog erger ..... als dat waar is dan zou 'ons linux' zo lek zijn als een vergiet door slechts een mailtje in de prullenbak. Dat gaat er bij mij niet in.



swake

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #12 Gepost op: 2017/09/01, 15:13:45 »
Tussen een Linux desktop en een Linux server is een groot verschil .
Eens gaan lezen .
https://www.howtogeek.com/119815/htg-explains-what-is-a-zombie-process-on-linux/

nahjo

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #13 Gepost op: 2017/09/01, 15:24:34 »
Ok Swake,

maar ik begrijp het nog steeds niet kan jij mij het wat beter uitleggen?
Dit topic start met:
Er komt een mailtje binnen die direct naar de prullemand gaat (ik denk aan een email filter). Volgens TS draait er dan een 'zombie' (die je ziet met TOP of ps -aux) die pas stopt als je het mailtje echt verwijderd.

Leg mij nu maar uit wat er aan de hand is.
« Laatst bewerkt op: 2017/09/01, 15:27:56 door nahjo »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Zombie.
« Reactie #14 Gepost op: 2017/09/01, 20:22:46 »
Een zombie computer is een computer die gehackt werd en in een botnet staat en gebruikt word om spam te verzenden . De eigenaar van zo een zombiecomputer heeft hier geen enkel besef van .
Lees hier meer.
http://www.zdnet.be/nieuws/194666/711-miljoen-e-mailadressen-vormen-basis-van-gigantische-spambot/
Een spambot kan uit zogenaamde “zombiecomputers” bestaan maar dat heeft absoluut niets te maken met een zombie proces in Linux!
Tussen een Linux desktop en een Linux server is een groot verschil .
Eens gaan lezen .
https://www.howtogeek.com/119815/htg-explains-what-is-a-zombie-process-on-linux/
Zoveel verschil is er niet, beiden gebruiken onder de motorkap dezelfde soort linux processen.
De link die je geeft om te lezen toont wel een eng plaatje maar verder geen uitleg voor het “verhaal” waarmee dit topic is gestart,
a few zombie processes hanging around are no problem
.
Klik links bovenin op Documentatie

nahjo

  • Gast
Re: Zombie.
« Reactie #15 Gepost op: 2017/09/04, 17:11:15 »
Leg mij nu maar uit wat er aan de hand is.
Ik neem maar aan dat de waarnemingen van TS 'toevaligheden' zijn en dat er geen verband is tussen mail in de prullemand en een zombie proces.