Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermhoogte van de window bars.  (gelezen 736 keer)

Offline michael b

  • Lid
Schermhoogte van de window bars.
« Gepost op: 2010/08/08, 12:09:46 »
Goeiemiddag,

Ben nu een aantal maanden gebruiker van Ubuntu en dan vooral van Lucid. Nu vind ik het visuele vrij belangrijk, zonder aan performantie in te boeten.
Meestal vind ik op al mijn problemen wel een goede oplossing op het internet, echter deze keer heb ik problemen met het formuleren van mijn probleem. Het komt erop neer dat ik ook 'boven' de window border kan klikken, zonder dat er iets gebeurd, wanneer een window maximized is.

Ik vind dit soms lastig, aangezien ik in bv windows gewoon helemaal rechtsboven kon klikken om een window toe te doen. Dit gaat niet meer, ik moet nu meer naar beneden mikken.

Ik gebruik ubuntu lucid 64bit, emerald theme manager en compiz-fusion.
Ook heb ik de window border controls al volledig naar boven geschoven, maar dit is niet hoog genoeg. Het is blijkbaar dus een probleem dat ik boven het window kan klikken, en niet enkel boven die close-minimize controls.

Begrijpen jullie mijn probleem en weten jullie een oplossing? Ik zou eigenlijk als default moeten kunnen instellen dat de windows meer naar boven toe 'gestretchet' worden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Schermhoogte van de window bars.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/08, 12:12:53 »
Begrijpen jullie mijn probleem en weten jullie een oplossing? Ik zou eigenlijk als default moeten kunnen instellen dat de windows meer naar boven toe 'gestretchet' worden.

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, maar probeer eens, of je het probleem ook hebt, wanneer Compiz is uitgeschakeld: http://sites.google.com/site/computertip/compiz#TOC-Compiz-uitschakelen-en-weer-aanzett
(punt 7)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Schermhoogte van de window bars.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/08, 12:21:15 »
Klik eens met je rechtermuisknop op die ruimte, misschien staat er een leeg paneel. Met de rechtermuisknop krijg je dan de mogelijkheid deze weg te gooien.

- Roc

Offline michael b

  • Lid
Re: Schermhoogte van de window bars.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/08, 12:21:46 »

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, maar probeer eens, of je het probleem ook hebt, wanneer Compiz is uitgeschakeld: http://sites.google.com/site/computertip/compiz#TOC-Compiz-uitschakelen-en-weer-aanzett
(punt 7)

wanneer ik compiz uitzet heb ik het probleem niet meer inderdaad. Is het een configuratie in compiz, of is het onvermijdbaar bij het gebruik van Compiz?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Schermhoogte van de window bars.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/08, 12:37:14 »
Ik zou het niet weten. Tja, Compiz.... Leuk spul, maar ook "de gebruikelijke verdachte" bij veel soorten beeldproblemen... Zelfs in minimale vorm (visuele effecten op normaal) kan het moeilijkheden geven.

Zelf schakel ik Compiz standaard uit, en zet ik het alleen af en toe aan, als ik even zin heb in "toeters en bellen".