Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nvidia of ATI  (gelezen 755 keer)

Offline meknoy

  • Lid
nvidia of ATI
« Gepost op: 2009/11/04, 14:07:25 »
Ik vroeg me af welke kaart het best ondersteund word.

Ik heb een ATI 2600 HD of een nvidia GeForce 9800 GT, ik gebruik de nvivia maar...

Ik heb m'n computer aan een HD tv staan en kijk geregeld eens een film of serie via de pc op TV.
Dus de kwaliteit is van belang
Kan ik beide kaarten gebruiken,elk voor een scherm? Gaat dat dan beter beeld opleveren?

VLC geeft lijnen op m'n beeldscherm vooral als er snel bewegende beelden zijn, kan dat ook komen door een conflict codecs?

Re: nvidia of ATI
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 14:14:53 »
Een GeForce 9800 GT is veel, maar dan ook veel beter dan een 2600 HD. Gewoon de Nvidia behouden ;)

Citaat
VLC geeft lijnen op m'n beeldscherm vooral als er snel bewegende beelden zijn, kan dat ook komen door een conflict codecs?
In de computerwereld heet dat "tearing". http://nl.wikipedia.org/wiki/Tearing . Kort samengevat: je videokaart zendt meer beelden per seconden uit dan je beeldscherm aan kan. Je moet evenveel beelden verzenden naar het beeldscherm als die aankan, dan lost het probleem zich op. Dit kun je doen door de boel met elkaar te synchroniseren, via Systeem -> Beheer -> NVIDIA X Server Settings. Ga alle onderdelen langs en zoek voor "Sync to VBlank" of "Sync to VSync" en zet die opties aan. Herstart nu VLC (als dat niet helpt, herstart de computer) en het probleem zou opgelost moeten zijn. Probeer het ook eens met grafische effecten uit.

Offline meknoy

  • Lid
Re: nvidia of ATI
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/04, 18:54:55 »
Bedankt voor de reactie, ik heb je raad opgevolgd maar zonder succes!

't Is een kaart met een HDMI uitgang, rechtstreeks op de TV aangesloten. Kan het zijn dat dit niet ondersteund word?
Ook kan ik m'n instellingen, max op 60 hz zetten, kan ik dit niet ergens verhogen.Lijkt me nogal laag.