Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB apparatuur wordt niet gemount  (gelezen 834 keer)

USB apparatuur wordt niet gemount
« Gepost op: 2009/06/15, 09:08:17 »
Al vele maanden heb ik het probleem dat USB sticks en cd's (meestal) niet automatisch worden gemount in Kubuntu 8.04 Hardy

Bij het insteken van de USB stick gebeurt er niets, maar via de terminal wordt met sudo mount /dev/sdg1 /media/usbstick mijn USB stick keurig gemount.
Alles wordt dus wel herkend maar niet automatisch gemount, maar het vreemde is dat het soms wel gebeurt.
Er zijn dagen bij dat wel automatisch wordt gemount en er een popup scherm komt met de vraag of ik de stick wil openen, maar na een of twee keer gebeurt dit niet meer.

Dit zelfde probleem treed ook op bij het insteken van een CD of dvd

Ik heb deze kwestie al eens eerder gemeld op dit forum en al vele mogelijke oplossingen uitgeprobeert maar tot op heden lijkt niets te werken.



 

Offline petervs

  • Lid
Re: USB apparatuur wordt niet gemount
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/15, 16:44:22 »
In ubuntu zou je kunnen proberen om gnome-volume-manager te herinstalleren, maar ik weet niet welk programma dat in kubuntu regelt.
Ubuntu MATE 16.04

Offline jan11000

  • Lid
Re: USB apparatuur wordt niet gemount
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/15, 17:45:52 »
Heb ik ook soms, dan doe ik in de terminal "lsusb"(soms 3 keer nodig), dan komt hij wel te voorschijn.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: USB apparatuur wordt niet gemount
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/15, 18:32:04 »
Je kunt het ook via de terminal doen.

sudo apt-get remove gnome-volume-manager
sudo apt-get install gnome-volume-manager.

Het herinstalleren van gnome-volume-manager werkt trouwens meestal in dit soort kwesties. Als we Google mogen geloven ;)

Offline petervs

  • Lid
Re: USB apparatuur wordt niet gemount
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/15, 20:25:51 »
Bij het insteken van de USB stick gebeurt er niets, maar via de terminal wordt met sudo mount /dev/sdg1 /media/usbstick mijn USB stick keurig gemount.
En het volgende kun je nog proberen:
sudo fsck /dev/sdg1
Ubuntu MATE 16.04

Re: USB apparatuur wordt niet gemount
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/17, 16:10:01 »
Helaas na al jullie tips nog steeds geen automatische mount, de gnome manager ziet hem wel en kan hem mounten.
Maar als ik hem dan wil uitlezen krijgen ik de melding functie alleen mogelijk met HAL

Het blijft wazig want op sommige dagen werkt alles wel.