Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Windows7 met meerdere schijven  (gelezen 1055 keer)

Offline Beekhof

  • Lid
Installatie Windows7 met meerdere schijven
« Gepost op: 2011/07/10, 19:59:40 »
9-7-11 Installatie Windows7 met meerdere schijven

Zoals al eerder aangegeven blijkt het noodzakelijk SATA driver toe te voegen aan de installatie DVD van Windows7. Dit kan d.m.v. slipstream, RT7Lite.
Na een tijdrovende installatie van W7 op de eerste schijf in mijn pc met ASUS P7P55D moederbord kwamen er vele updates (automatische update van W7 ingesteld).
Uiteindelijk functioneerde W7 prima, maar na aansluiting van een 2e HD liep het systeem onmiddellijk vast en eiste een “herstel opstart”. Daarna startte W7 weer wel op, maar het herstel kostte veel tijd (5-10 min).

Wat is de oorzaak? Op die 2e HD (500GB) had ik via Gparted een partitie (100GB) aangemaakt, echter ZONDER er data (file en/of folder) aan toe te voegen.
Dat bleek noodzakelijk!!

Detail: ik had nl. al eerder een andere  (externe) HD aangesloten met WEL data op zijn partitie en daarop reageerde W7 wel goed op. Dus een enkele file op HD2 gezet loste het probleem onmiddellijk op: na opstarten ging W7 (in schijfbeheer) een stations letter aan de partitie (op die 2e HD) toevoegen (label D:) en was het probleem volledig opgelost.

Wellicht allemaal erg logisch ACHERAF. Bij een installatie van Linux (Ubuntu) kan dit probleem niet optreden: bij de keuze om bv. /home partitie op 2e schijf te zetten worden er automatisch ook data meegenomen!! Ubuntu 10.04 zag er uberhaupt geen probleem van.

Offline Beekhof

  • Lid
Re: Installatie Windows7 met meerdere schijven
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/10, 23:48:54 »
Dit onderwerp is door Prosper verplaatst vanaf de Installatie rubriek, dat lijkt mij terecht, maar niet de mededeling "dat wisten we al".
Dit is m.i. een onzinnige opmerking omdat het toegevoegde over Linux aangeeft wat er bedoeld werd en niet
perce dat Ubuntu zo veel beter is dan Windows.
Dit forum lijkt mij essentieel tot lering (eventueel van andermans fouten) en vooral uitwisseling van ervaringen!!
Reacties van "dat wisten we al" lijkt mij dan ook uit den boze, gaarne rechtzetting.

Re: Installatie Windows7 met meerdere schijven
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/11, 00:18:29 »
Maar Installatie valt onder de categorie "Ondersteuning". Heb je ondersteuning hierbij nodig? Nee. Je deelt een ervaring mede. Daarom ook dat het hiernaartoe verplaatst is.

Re: Installatie Windows7 met meerdere schijven
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/11, 00:31:09 »
We = koninklijk meervoud  XD
En verder zoals Vistaus al aangaf: je post was het verhaal van jouw ervaring, eigenlijk dus een opinie, daarom hoort het thuis in Algemeen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Installatie Windows7 met meerdere schijven
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/11, 03:05:21 »
Het gaat hem om de opmerking die geplaatst was en niet om het geen dat het verplaatst is.

Persoonlijk was het voor mij niets nieuws maar ik geloof dat anderen dit best tegen kunnen komen al denk ik dat het beter op een Windows forum past.

Met het gedeelte dat Ubuntu niet veel beter is dan Windows ben ik eens.
Ieder systeem heeft zijn voors en zijn tegens en een perfect systeem bestaat nu nog niet en de kans dat, dat komt zal zeer klein zijn want dan zou iedereen het zeer goed bevallen en je kunt aan het aantal Linux versies zien dat iedereen iets anders ziet in wat voor hem of haar het beste systeem is.