Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?  (gelezen 4642 keer)

Offline Support4u

  • Lid
Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Gepost op: 2010/01/15, 13:38:10 »
Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?

thanks!

Re: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/15, 13:57:13 »


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/15, 15:24:28 »
Druk ALT+F2 en typ "onboard".
Druk op enter en toetsenbord verschijnt op beeld :p

PS: Leuke handtekening, richard XD
« Laatst bewerkt op: 2010/01/15, 15:26:01 door rick.blub »
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline Support4u

  • Lid
Re: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/16, 16:44:04 »
k thanks gasten.

zijn er ook nog andere on-screen keyboards te downloaden? die mooier zijn? of meerdere/andere functies?

Re: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/16, 16:48:04 »
Mooier? Het gaat toch niet om het uiterlijk ???

Re: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/16, 16:51:22 »
Mooier? Het gaat toch niet om het uiterlijk ???
Voor mij is functionaliteit ook het belangrijkste, maar in de moderne wereld wordt uiterlijk alsmaar belangrijker..
Denk maar aan de groei van mac, dat is ook grotendeels te wijten aan het fijt dat mac mooier is.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/16, 16:53:22 »
Mooier? Het gaat toch niet om het uiterlijk ???
Voor mij is functionaliteit ook het belangrijkste, maar in de moderne wereld wordt uiterlijk alsmaar belangrijker..
Denk maar aan de groei van mac, dat is ook grotendeels te wijten aan het fijt dat mac mooier is.
het gaat hier wel over software voor mensen met een beperking. Een schermtoetsenbord is handig voor mensen die slechtziend zijn, omdat de knoppen op een schermtoetsenbord naar wens vergroot kunnen worden. Dan maakt het toch niet uit hoe leuk versierd het eruit ziet? De persoon die de software gebruikt zal het nauwelijks opvallen en het is alleen maar afleidend. De kleuren van GNOME's schermtoetsenbord zijn niet voor niets gekozen.

Re: Is er een goeie Linux On screen keyboard beschikbaar?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/16, 16:59:52 »
Mooier? Het gaat toch niet om het uiterlijk ???
Voor mij is functionaliteit ook het belangrijkste, maar in de moderne wereld wordt uiterlijk alsmaar belangrijker..
Denk maar aan de groei van mac, dat is ook grotendeels te wijten aan het fijt dat mac mooier is.
het gaat hier wel over software voor mensen met een beperking. Een schermtoetsenbord is handig voor mensen die slechtziend zijn, omdat de knoppen op een schermtoetsenbord naar wens vergroot kunnen worden. Dan maakt het toch niet uit hoe leuk versierd het eruit ziet? De persoon die de software gebruikt zal het nauwelijks opvallen en het is alleen maar afleidend. De kleuren van GNOME's schermtoetsenbord zijn niet voor niets gekozen.

Ik heb mijn eindwerk vorig jaar gemaakt rond blinden / slechtzienden + computers en ik kan u verzekeren dat die mensen niet voor het schermtoetstenbord gaan als alternatief voor hun bestaande toetsenbord.
Ofwel gaan de slechtzienden een toetsenbord kopen met duidelijker contrast en grotere letters, als deze

ofwel leren ze gewoon blind typen. Omdat vele vormen van slechtziendheid progressief zien, zal vaak voor een combinatie worden gekozen, een toetsenbord met grote letters en ondertussen blind leren typen.
Iets waar de linuxwereld wel eens tijd in zou kunnen investeren, dat is in een screenreader voor linux. Er zijn nu geen gratis goede alternatieven voor de hele dure spraaksoftware die nu gebruikt wordt door de meeste linux en slechtzienden
« Laatst bewerkt op: 2010/01/16, 17:04:58 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds