Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer start niet meer op  (gelezen 1002 keer)

Computer start niet meer op
« Gepost op: 2016/06/03, 06:08:09 »
Ik heb Wordpres geïnstalleerd op localhost. Tijdens het rechten geven ontdekte ik dat ik de Wordpres map een verkeerde naam had gegeven. Achter de achter de naam stond namelijk een spatie (niet zichtbaar... moest dus even zoeken). Nadat ik de spatie had verwijderd uit de naam kreeg ik op var/www/html/wordpress een 404 melding waarvoor ik de reden niet begrijp. Daarna ging mijn browser op tilt. Uiteindelijk maar gewoon de computer uitgeschakeld.

Maar nu wil de computer niet meer opstarten. De BIOS en GRUP werken nog wel maar tijdens het opstarten krijg ik de melding (heel kort en snel):
Citaat
Apache2 could not determenine the server finaly configured....

De rest kan ik niet lezen omdat het zo snel gaat.

Iemand een idee wat hier aan de hand is wat ik hieraan kan doen?
« Laatst bewerkt op: 2016/06/03, 23:36:32 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Computer start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/04, 11:08:36 »
Opstarten livecd, zet je verandering terug, en boot opnieuw, en kijk of het werkt.

En geef meer info, welke linux etc.

Re: Computer start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/04, 22:14:29 »
Citaat
Opstarten livecd
Goed idee! Zelf nog niet aan gedacht. Vrees alleen dat ik geen live opstart medium heb. Ga wel even zoeken. Zou dat eigenlijk standaard in reserve moeten hebben bedenk ik mij nu.  Anders download ik wel een ISO via deze oude en gammele reserve laptop.

Citaat
En geef meer info, welke linux etc.
Ik gebruik ´stiekem´ Elemetary OS Freya. Is precies het zelfde als Ubuntu maar als ik mijn OS noem moet ik mijn vraag ergens anders posten met veel minder bezoekers. Vandaar.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Computer start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2016/06/07, 02:25:35 »
Werkt helaas niet. Met een live USB kom ik niet bij mijn bestanden op localhost (var/www/html/... ).

Zit denk ik niets anders op dan een schone installatie te doen en alles te overschrijven.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)