Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India  (gelezen 2572 keer)

http://iloveubuntu.net/ubuntu-adopted-hp-and-supreme-court-india

Kijk, dat is nog eens goed nieuws! Hoewel apart omdat HP zelf als HP-UX heeft. Maar mooi voor Ubuntu! :)

Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 21:09:08 »
Dat is nog eens goed nieuws  :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/19, 21:17:39 »
Dat zijn de landen waar Ubuntu zich op moet richten en waar ze marktaandeel kunnen krijgen. Dat is een land wat net als China aan het groeien is op dat gebied en daar liggen de mogelijkheden.
Zeer goede zet.

Ubuntu zorgt ook voor de cloud van HP waar ze ook samen werken dus zo vreemd is het niet.
Het scheelt HP een hoop werk plus ze kunnen zich daarmee makkelijker van Microsoft loskoppelen. Ik hoop dat HP en Ubuntu meer samen gaan doen en dat het uiteindelijk ook deze kant op komt.
Weet je in ieder geval dat HP Linux vriendelijke pc's blijven en zelfs beter worden voor Linux.
Misschien dat andere fabrikanten dan ook betere drivers voor Linux gaan maken.

Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/19, 22:22:02 »
@emiel: Ik bedoelde het meer omdat HP zelf ook een Linux-OS heeft ;)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/19, 22:45:27 »
En nu uitkijken naar HP-computers met Ubuntu als standaard OS. Dat zou nog meer een stap in de goede richting zijn.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/19, 22:48:15 »
En nu uitkijken naar HP-computers met Ubuntu als standaard OS. Dat zou nog meer een stap in de goede richting zijn.

+10 De HP Mini in de US met Ubuntu sloeg aan. Jammer dat ze dat niet doorgezet hebben.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/20, 00:40:37 »
@emiel: Ik bedoelde het meer omdat HP zelf ook een Linux-OS heeft ;)

Ja maar niet zo uitgewerkt als Ubuntu en aangezien Ubuntu ook servers doet en ondersteuning kan geven, is het een goede keus om samen te werken.
HP heeft heel veel met Microsoft samen gewerkt maar toen ze aan WebOS begonnen is die relatie wat bekoeld.

Het is dus hopen dat ze het door zetten al geloof ik dat in India dat wel moet lukken.


Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/20, 01:08:55 »
Uhm, ja voor eindgebruikers is HP-UX niks, maar hier in NL draaien veel servers op HP-UX. Maar soit, laten we die discussie maar achterwege laten en OT gaan ;)

Ik hoop ook dat ze het doorzetten en wens ze succes in India! :)

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/22, 19:33:02 »
En nu uitkijken naar HP-computers met Ubuntu als standaard OS. Dat zou nog meer een stap in de goede richting zijn.
Ja, zonder UEFI Restricted Boot zoals MS het wil.
Dan kan men Ubuntu of welke andere distro van de vele ook opstarten.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/22, 19:38:42 »
Goed voor Ubuntu alleen wel jammer dat het ten koste gaat van een andere Linux distro (Red Hat). Had het fijner gevonden als het ten koste was gegaan van een andere OS.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/22, 19:49:24 »
Ubuntu gaat met UEFI Restricted Boot van MS ook niet goed hoor.
Òf Linux moet de certificatie-sleutels krijgen...

Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/22, 20:06:11 »
Goed voor Ubuntu alleen wel jammer dat het ten koste gaat van een andere Linux distro (Red Hat). Had het fijner gevonden als het ten koste was gegaan van een andere OS.

Gr
Jeroen

Ja, in India ja. Maar bij HP gaat het van HP-UX naar Ubuntu.

@rijnsma: We hebben de petitie. En sleutels komen er niet door teveel aanbod.

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/22, 20:28:39 »
Ik ben benieuwd en vol hoop... 8-) :o  Ik hoop dat het niet puinhoop wordt...

Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/22, 21:03:25 »
Goed voor Ubuntu alleen wel jammer dat het ten koste gaat van een andere Linux distro (Red Hat). Had het fijner gevonden als het ten koste was gegaan van een andere OS.

Gr
Jeroen

Ja, in India ja. Maar bij HP gaat het van HP-UX naar Ubuntu.

@rijnsma: We hebben de petitie. En sleutels komen er niet door teveel aanbod.
maar let wel, het betreft Red Hat Enterprice Linux, een commerciële linux variant met closed source software, niet de Red hat versie die je gratis kan downloaden en gebruiken.


ik vind beide goed nieuws, geen gedeeltelijk cloased-source distro's maar Ubuntu (goed, Ubuntu heeft ook enkele closed-source pakketjes, maar lang niet zo veel als RED*)


*Red hat Enterprice Desktop


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/22, 21:10:03 »
Het gaat de FSF om Linux. Niet om Ubuntu of Red Hat. En om iets doen tegen het wereldmonopolie van
een software-maker, die ook al bezig is met zoekmachines enz.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/22, 21:12:27 door rijnsma »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/23, 01:48:46 »
Het gaat de FSF om Linux. Niet om Ubuntu of Red Hat. En om iets doen tegen het wereldmonopolie van
een software-maker, die ook al bezig is met zoekmachines enz.

Ja maar als de ene distro het niet goed doet, dan moet het plaats maken voor een andere distro en als die het wel goed doet, dan kan die groeien.
Het kan dan wel ten koste van de ene gaan, het betekent niet dat het niet ten goede van Linux kan komen.
Linux is te versnipperd en is dat al 1 van de redenen waarom ze nu nooit kans zullen maken tegen die andere software maker.
Als al die mensen zich zouden richten op 1 distro met 1 desktop, dan heb je een distro die kan gaan concurreren met Windows en zelfs groter kan worden.
Zo als het nu is, is in mijn ogen ondanks dat ik geen Unity fan ben en ik denk dat ze een aantal dingen anders hadden moeten doen, wel de enige die er nu boven uit steken waardoor ze herkenbaar zijn en als enige een kans maken om ook te groeien.
Het zal niet makkelijk worden maar ze maken wel van alle distro's de beste kans.



Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/23, 11:11:18 »
Ubuntu maakt de beste kans ja en is sterk groeiende. Maar ik spreek jou nog wel als Win 8 RTM is, want ik ben wel benieuwd wat dat gaat veroorzaken op OS-gebied ;)

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/23, 11:58:41 »
Emiel1976 schreef:
Citaat
Linux is te versnipperd en is dat al 1 van de redenen waarom ze nu nooit kans zullen maken tegen die andere software maker.
Vandaar dat ik wel eerder heb geschreven, dat men de de krachten moet bundelen voor
dit soort calamiteiten. Voor normaal je distro uitbrengen hoeft dat 'bundelen' niet persé.
Ik zag dit al jaren aankomen. De markt is wendbaar... Zeker met MS in de buurt.
De Kernel komt ook van 1 plek.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/23, 12:01:44 door rijnsma »

Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/23, 13:23:25 »
@rijnsma: Dat is niet helemaal het geval hoor. Android is ook versnipperd omdat iedere fabrikant een eigen laagje toevoegt en verschillende modellen ermee uitbrengt, maar toch is het extreem populair.
Het heeft niet zoveel te maken met de versnippering in dit geval maar met de marketing en bundeling. Zolang computers standaard Windows aan boord hebben en Canonical ook geen wereldwijde promotie opzet anders dan Loco's, zal Ubuntu pas over een aantal jaar wat marktaandeel hebben.

Versnippering zegt dus weinig, anders zou Android nu ook bij 1% marktaandeel zitten.

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Ubuntu krijgt een warm welkom van HP en hooggerechtshof India
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/23, 14:24:00 »
Ik snap je redenering en het is niet zo'n gekke.
Maar het gaat mij om calamiteit.

Je moet als belangengroep of -community perfect samenwerken als 'iemand' probeert je de
nek om te draaien. MS of Apple of ... zou dat ook doen, al zijn dat meer bedrijven dan het
domein waar Linux in leeft.
Als de dreiging de wereld uit is kun je gewoon weer aan je werk gaan.

Wat de FSF nu doet is goed, al zou ik ook graag een statement zien van de verzamelde Linux
distributies, samen met de FSF. Dan kan men het door hardware en MS veroorzaakte probleem
ook gezamelijk aanpakken mét naar de gebruiker de noodzakelijke communicatie, die nu toch
weer en nog ontbreekt naar mijn idee.

Het zou een beetje vreemd zijn als men zich in verdeeldheid laat afmaken door een fabrikant,
die gedurende tientallen jaren malware 'Operating Systems' maakt en uit hoofde daarvan een
zodanige veiligheid wil ingebouwd zien, zodat geen OS er meer door kan installeren.

Misschien dat men dan ook nog eens de kracht kan opleveren dit juridisch aan te pakken.
Want dit alles gaat natuurlijk wel heel erg ver.... :o

Overigens hoop ik maar, dat het zo'n vaart niet zal lopen...
Het zou te gek voor woorden zijn wat mij betreft.
Maar ik voelde het al aankomen toen ik dat Unity en Gnome3 enz.-gedoe zag.
Beetje 'mollen-werk', lijkt het soms wel.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/23, 14:29:03 door rijnsma »