Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm met twee witte rechthoekjes halverwege installatie  (gelezen 1082 keer)

Xano

  • Gast
Omdat ik volgens mij mijn Ubuntu install verknalt heb door te resetten tijdens het opstarten (kan zo niets anders bedenken) had ik vanmiddag besloten even een herinstallatie te doen. Netjes oem installatie gedaan, alles hetzelfde aangegeven als de vorige keer, maar tijdens het installeren van alles bestanden (programma's, enzovoorts) krijg ik tussen de 50 en 100% ergens een zwart scherm met linksbovenaan en boven het midden een klein wit rechthoekje op een verder helemaal zwart scherm. Ik zie het ledje van mijn harde schijf nog gewoon knipperen, maar ik kan verder niets meer. Na twee mislukte pogingen heb ik met de WinXP recovery even fixmbr en fixboot gedaan, zodat ik in ieder geval

budster

  • Gast
Zwart scherm met twee witte rechthoekjes halverwege installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/21, 17:39:42 »
Je computer resetten kan je HD beschadigen, niet alleen de data maar ook het schijfje zelf. Ik raad je aan eerst die partitie volledig te formateren en dan nog eens proberen te installeren.

Xano

  • Gast
Zwart scherm met twee witte rechthoekjes halverwege installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/21, 18:08:20 »
Ik reset wel vaker (moet helaas wel) en onder Windows heb ik er nog nooit problemen mee gehad, moest alleen af en toe schijfcontrole uitvoeren.

Ik had van tevoren de Linux partitites volledig geformatteerd (van de rest blijf ik af, staat Windows plus een heleboel data op).

budster

  • Gast
Zwart scherm met twee witte rechthoekjes halverwege installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/21, 18:20:16 »
Alleen schijven die gemount zijn, linux mount je windows schijven niet automatisch. dus daar hoef je inderdaad niet aan te komen. Je moet zelf weten of je jouw computer reset of niet, het is immers jouw computer. Het is veel verstandiger om de computer netjes uit te zetten hoewel dat langer duurt.

Xano

  • Gast
Zwart scherm met twee witte rechthoekjes halverwege installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/21, 18:55:56 »
Ubuntu mount mijn fat32 schijven ook automatisch (daar staan heleboel bestanden op enz.). Resetten doe ik normaliter ook nooit, tenzij de boel gewoon compleet vastloopt (Gebeurt nogal vaak met Call of Duty :S ). Ik moest alleen gisteren heel snel wat bestanden hebben die op mijn Windows schijf stonden. Ik lette even niet op en toen bootte Linux. Toen heb ik eventjes gezondigd en op de resetknop gedrukt...

Maar alle Linux schijven heb ik beide keren geformatteerd, zonder resultaat.

budster

  • Gast
Zwart scherm met twee witte rechthoekjes halverwege installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/21, 19:16:12 »
Loopt jouw linux systeem vast???! Wow dat heb ik 8 jaar nog nooit mee gemaakt.

En als je per ongeluk in de verkeerde OS boot kan je echt beter laten door bootten en herstarten,

Maar doet je systeem het al weer?

Xano

  • Gast
Zwart scherm met twee witte rechthoekjes halverwege installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/21, 19:20:43 »
Nope, werkt nog niet. Na de twee pogingen van vanmiddag nog niets geprobeerd. Linux liep niet vast, ik had het verkeerde geboot. Normaliter laat ik ook alles doorbooten, maar ik had flinke haast en moest voor school wat hebben.