Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer gaat niet meer uit  (gelezen 916 keer)

Computer gaat niet meer uit
« Gepost op: 2008/12/03, 13:04:45 »
Het voorbije weekend heb ik de computer van mijn zus voorzien van dualboot Ubuntu/xp. Werkte uitstekend bij mij, maar nadat ik hem bij haar thuis weer heb aangesloten vertikt hij het om af te slaan (ook met xp). Ubuntu en xp sluiten goed af, de monitor gaat uit, maar de computer blijf aan. Is hier sprake van een mechanisch defect? De computer is geinstalleerd met een 15 inch en zij heeft een 19 inch. Moet toch niets uitmaken lijkt me. Ik heb zoiets nog nooit eerder mee gemaakt.

Weet iemand raad?
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Computer gaat niet meer uit
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/03, 15:23:58 »
Staat ACPI aan in de Bios? en APM? volgens mij bestaat dat laatste niet meer, dat komt alleen nog voor in oudere PC's.

Re: Computer gaat niet meer uit
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/03, 15:27:35 »
Staat ACPI aan in de Bios? en APM? volgens mij bestaat dat laatste niet meer, dat komt alleen nog voor in oudere PC's.

Ik heb er niet na gekeken, maar ik ben nergens aan geweest. Bij mij thuis werkte die nog goed en bij mijn zus niet meer. En ik heb hem onderweg niet laten vallen...
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Computer gaat niet meer uit
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/03, 16:13:28 »
Stekker er weer uit trekken 15 minuten wachten en opnieuw proberen.

Doet hij wederom hetzelfde dan even in de bios kijken naar de datum.
Mocht die heel erg afwijken dan is waarschijnlijk het batterijtje leeg wat op het mobo zit.

Soms helpt het om alle instellingen in de bios goed te zetten, echter nadat hij de volgende keer weer stroomloos word gemaakt
heb je weer hetzelfde probleem.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Computer gaat niet meer uit
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/03, 16:58:55 »
De computer is ooit van mij geweest en is al wat jaartjes oud. Mogelijk is het iets met het batterijtje. Toen ze hem bracht is die maar een kwartier zonder stroom geweest. Een zwak batterijtje kan dat nog wel trekken, denk ik. Later heeft ie een 30-tal uren zonder stroom gestaan.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb