Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ombouwen  (gelezen 4438 keer)

Offline draak08

  • Lid
Ombouwen
« Gepost op: 2012/07/08, 17:49:16 »
Hallo,
Ik ga mijn laptop : dell latitude D620 ombouwen tot een netbook (zie link: http://computertotaal.nl/software/23408-maak-van-uw-laptop-een-netbook.html)
is ubuntu 12.04 hier goed voor? (er heeft windows xp op gestaan)
Mijn PC (ubuntu laptop bovenstaande) heeft een virus gehad! het kwam van een cd.niet meer reageren!Zelfs geen bios!Vaarwel laptop..
« Laatst bewerkt op: 2012/07/14, 21:21:40 door draak08 »

Re: Ombouwen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/08, 19:48:50 »
Ik zal eerder voor lubuntu gaan.  ^-^
Is veel sneller.

Of Bodhi Linux .

Ubuntu is voor je laptop geen slechte keuze.
Maar als je alleen maar dingen wilt doen die je ook op een echte netbook doet raad ik bovenstaande aan.
Hoef je ook geen nwe hdd en/of meer ram te kopen.

Ps. Lubuntu is meer voor beginners.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/08, 20:02:10 door rickhuyzer »

Re: Ombouwen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/08, 20:12:06 »
Bodhi Linux is meer voor beginners naar mijn mening. Ik raad Bodhi Linux aan voor dit project, al zou Ubuntu oko gewoon kunnen.

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/08, 20:15:25 »
Bodhi Linux is meer voor beginners naar mijn mening. Ik raad Bodhi Linux aan voor dit project, al zou Ubuntu oko gewoon kunnen.
Over beginners gesproken ik werk c.a 3 jaar met ubuntu!

Re: Ombouwen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/08, 20:19:52 »
Bodhi Linux is meer voor beginners naar mijn mening. Ik raad Bodhi Linux aan voor dit project, al zou Ubuntu oko gewoon kunnen.
Over beginners gesproken ik werk c.a 3 jaar met ubuntu!

Dan kun je in Bodhi alleen maar makkelijker je weg vinden. Bodhi is makkelijk voor beginners maar ook aanpasbaar genoeg voor de meer ervaren gebruikers en toch superlicht (slechts 40-80 MB RAM-verbruik) :)

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/09, 07:54:51 »
Bodhi Linux is meer voor beginners naar mijn mening. Ik raad Bodhi Linux aan voor dit project, al zou Ubuntu oko gewoon kunnen.
Over beginners gesproken ik werk c.a 3 jaar met ubuntu!

Dan kun je in Bodhi alleen maar makkelijker je weg vinden. Bodhi is makkelijk voor beginners maar ook aanpasbaar genoeg voor de meer ervaren gebruikers en toch superlicht (slechts 40-80 MB RAM-verbruik)
 :)
Wow!

Re: Ombouwen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/09, 19:43:13 »
Wat een onzinnig artikel. Een kenmerk van een netbook is de kleinere schermgrootte, en daar verander je helemaal niets aan met enkele softwarewijzigingen.

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/10, 08:06:22 »
Wat een onzinnig artikel. Een kenmerk van een netbook is de kleinere schermgrootte, en daar verander je helemaal niets aan met enkele softwarewijzigingen.
Vind ik ook! O0 :evil:

Offline softbart

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/10, 12:46:31 »
Wat een onzinnig artikel. Een kenmerk van een netbook is de kleinere schermgrootte, en daar verander je helemaal niets aan met enkele softwarewijzigingen.
Vind ik ook! O0 :evil:
Helemaal met een D620. Die wordt bloedheet.

P.S.
Waarom haal deze link dan aan?

groet,

Theo

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/11, 08:00:22 »
Wat een onzinnig artikel. Een kenmerk van een netbook is de kleinere schermgrootte, en daar verander je helemaal niets aan met enkele softwarewijzigingen.
Vind ik ook! O0 :evil:
Helemaal met een D620. Die wordt bloedheet.

P.S.


Omdat ik dat ga doen!
Waarom haal deze link dan aan?

groet,

Theo

Re: Ombouwen
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/12, 10:25:30 »
Arch Linux of Ubuntu Mini met Openbox.  ^-^
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/12, 17:49:40 »
Arch Linux of Ubuntu Mini met Openbox.  ^-^

Ubuntu mini???  :rolleyes:

Re: Ombouwen
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/12, 20:38:50 »
Zo oud is de laptop ook niet, als ik naar de specs kijk:
van http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2846

    Intel Core Duo T2400 1.83GHz
    1GB 533MHz DDR2 RAM (2 x 512MB config)
    80GB 5400RPM HD
    14.1-inch WXGA screen
    Integrated graphics (Intel Media Accelerator 950)
    24X CDRW / DVD Combo
    Windows XP Pro
    Dell Wireless 1490 802.11 a/g and built-in Bluetooth

Zou ik er gewoon ubuntu, kubuntu 64 bits 12.04 opzetten.
Tenzij je bedoeling is er mee te experimenteren met andere distrubuties. Alleen is de HD een beetje aan de kleine kant voor het uitgebreid testen van het een en ander.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/14, 17:50:55 »
Het heeft voor mij geen nut om hierop te reageren, mijn pc is door een cd stuk... :'( >:(

Re: Ombouwen
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/14, 18:01:41 »
Het heeft voor mij geen nut om hierop te reageren, mijn pc is door een cd stuk... :'( >:(
Je kan toch via een usb stick installeren? Of een externe DVD/CD speler?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/14, 21:20:19 »
Het heeft voor mij geen nut om hierop te reageren, mijn pc is door een cd stuk... :'( >:(
Je kan toch via een usb stick installeren? Of een externe DVD/CD speler?
Komt niet door ubuntu cd! Een andere!

Re: Ombouwen
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/14, 21:25:24 »
Het heeft voor mij geen nut om hierop te reageren, mijn pc is door een cd stuk... :'( >:(
Je kan toch via een usb stick installeren? Of een externe DVD/CD speler?
Komt niet door ubuntu cd! Een andere!
Wat wil je dan precies doen? Ofwel wat is er dan met de laptop mis en wat wil je installeren?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Robert71

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/14, 21:38:33 »
Arch Linux of Ubuntu Mini met Openbox.  ^-^

Ubuntu mini???  :rolleyes:

Je zou ook Easypeasy kunnen proberen, ik draai deze op mijn eeePC van Asus met 4Gb aan schijfruimte.
Je kunt hem ook vanaf USB installeren.

Re: Ombouwen
« Reactie #18 Gepost op: 2012/07/14, 23:17:22 »
Het heeft voor mij geen nut om hierop te reageren, mijn pc is door een cd stuk... :'( >:(
Je kan toch via een usb stick installeren? Of een externe DVD/CD speler?
Komt niet door ubuntu cd! Een andere!
Wat wil je dan precies doen? Ofwel wat is er dan met de laptop mis en wat wil je installeren?

Het probleem is dit: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/heb-je-wel-eens-(last-van)-een-virus-spyware-of-rootkits-e-d-75236/msg830445/#msg830445

Re: Ombouwen
« Reactie #19 Gepost op: 2012/07/14, 23:42:01 »
Dit dus: "last gehad van virus op ubuntu, stak cd in dag later starte ik hem op en stuk (zelfs geen bios) nieuwe install helpt niet."En dit was de eerste post hier: Hallo,
Ik ga mijn laptop : dell latitude D620 ombouwen tot een netbook (zie link: http://computertotaal.nl/software/23408-maak-van-uw-laptop-een-netbook.html)
is ubuntu 12.04 hier goed voor? (er heeft windows xp op gestaan)
Mijn PC (ubuntu laptop bovenstaande) heeft een virus gehad! het kwam van een cd.niet meer reageren!Zelfs geen bios!Vaarwel laptop..
Een virus op Ubuntu? Een virus in de BIOS kan ik mij eerder voorstellen. Een nieuwe of zelfde BIOS flitsen lijkt mij een eerste vereiste voordat je ook maar welk os kan installeren. Daarnaast, geen BIOS piepje(s) als er opgestart wordt? Een eenduidig en duidelijk verhaal op het forum lijkt mij toch wel gewenst, nu loopt iedereen maar wat te gissen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #20 Gepost op: 2012/07/15, 08:38:38 »
Dit dus: "last gehad van virus op ubuntu, stak cd in dag later starte ik hem op en stuk (zelfs geen bios) nieuwe install helpt niet."En dit was de eerste post hier: Hallo,
Ik ga mijn laptop : dell latitude D620 ombouwen tot een netbook (zie link: http://computertotaal.nl/software/23408-maak-van-uw-laptop-een-netbook.html)
is ubuntu 12.04 hier goed voor? (er heeft windows xp op gestaan)
Mijn PC (ubuntu laptop bovenstaande) heeft een virus gehad! het kwam van een cd.niet meer reageren!Zelfs geen bios!Vaarwel laptop..
Een virus op Ubuntu? Een virus in de BIOS kan ik mij eerder voorstellen. Een nieuwe of zelfde BIOS flitsen lijkt mij een eerste vereiste voordat je ook maar welk os kan installeren. Daarnaast, geen BIOS piepje(s) als er opgestart wordt? Een eenduidig en duidelijk verhaal op het forum lijkt mij toch wel gewenst, nu loopt iedereen maar wat te gissen.

Enkel stomme piep als ik op een toets druk.

Offline draak08

  • Lid
Re: Ombouwen
« Reactie #21 Gepost op: 2012/07/15, 08:39:32 »
Het heeft voor mij geen nut om hierop te reageren, mijn pc is door een cd stuk... :'( >:(
Je kan toch via een usb stick installeren? Of een externe DVD/CD speler?
Komt niet door ubuntu cd! Een andere!
Wat wil je dan precies doen? Ofwel wat is er dan met de laptop mis en wat wil je installeren?
Ik wil niets installeren!

Het probleem is dit: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/heb-je-wel-eens-(last-van)-een-virus-spyware-of-rootkits-e-d-75236/msg830445/#msg830445

Re: Ombouwen
« Reactie #22 Gepost op: 2012/07/15, 13:28:35 »
Als je absoluut niets op je scherm krijgt te zien van een bios melding, ook geen zich herhalende bios piep of piepjes, mag je er wel vanuitgaan dat je bios defect is.
Lees en voer dit artikel uit: https://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen   zonder je Bios kom je niets verder.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.