Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop  (gelezen 2386 keer)

Laptop
« Gepost op: 2008/08/16, 01:08:34 »
Ik ga een tweedehandslaptop kopen, er staat Windows op, maar ik wil natuurlijk Ubuntu erop zetten als dit mogelijk is (anders word het alle tijd bureaublad op afstand met mijn pc :P )

Verschillende informatie:
# 12" TFT
# 850 MHz Processor
# 256 MB RAM
# 20 GB HDD
# Intern CD drive
# Li-Ion Battery, ruim 3 uur werken

Poorten:
    * PCMCIA slot
    * USB poort
    * Lan kaart
    * Stereo audio uitgang/ingang

Wat denken jullie ? Gaat hier Ubuntu op werken?

Laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/16, 01:23:06 »
oke,, bedankt,, (ik zal toch alles eerst testen met Try without touching windows)..

Offline jan11000

  • Lid
Laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/16, 08:32:29 »
Merk videokaart moet je wel weten. En of deze goed ondersteund wordt.

Laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/16, 08:34:32 »
Zeker niet teveel geld aan uitgeven, want dit zijn minimale specificaties. Let ook op dode pixels op het scherm...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline woteb

  • Lid
Laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/16, 08:50:33 »
Een verkleinde Ubuntu (op dit forum 'blokkendoos') zal hier zeker op gaan werken. Wat je nu leest is geschreven op een laptop die ietsje snellr is (1 Ghz), maar verder ongeveer gelijk aan de laptop die je op het oog hebt.
Neem hier http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28192 maar eens een kijkje hoe je een en ander op kunt zetten.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/16, 22:46:27 »
Citaat van: Prosper
Zeker niet teveel geld aan uitgeven, want dit zijn minimale specificaties. Let ook op dode pixels op het scherm...
dat ga ik zeker nietr doen,, wat is de max. prijs die ik eraan zal geven ? (heb 10 euro geboden, nog geen reactie)

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/17, 16:16:38 »
Ik zou er persoonlijk niet meer dan 100, misschien 200 euro aan geven. Zeker niet meer.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/17, 16:22:05 »
Citaat van: Bail Hope
Ik zou er persoonlijk niet meer dan 100, misschien 200 euro aan geven. Zeker niet meer.
voor 200 euro heb je tegenwoordig een laptop met 2 GB ram, 250 GB harde schijf,, (linux erop :) )

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/17, 16:22:42 »
Ik zou nooit een laptop tweedehands kopen. Die dingen zijn veel te kwetsbaar (lichtgewicht breekbaar spul), terwijl de kans op ongelukken (vallen. stoten) erg groot is. Je weet niet, wat het ding allemaal te verduren heeft gehad bij de eerste eigenaar....

Verder is de accu bij zo'n tweedehands ding vrijwel altijd versleten, zodat je na een paar minuten alweer de oplader moet aansluiten.

Laptop
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/17, 16:24:05 »
Citaat van: pjotr123
Ik zou nooit een laptop tweedehands kopen. Die dingen zijn veel te kwetsbaar (lichtgewicht breekbaar spul), terwijl de kans op ongelukken (vallen. stoten) erg groot is. Je weet niet, wat het ding allemaal te verduren heeft gehad bij de eerste eigenaar....

Verder is de accu bij zo'n tweedehands ding vrijwel altijd versleten, zodat je na een paar minuten alweer de oplader moet aansluiten.
over het lichtgewicht breekbaar spul maak ik me geen zorgen,, bij deze laptop,, en hij kan zonder stekker, 3 uur lang wakker blijven.. :)

Laptop
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/18, 10:36:52 »
ikzelf ben wel positief over het kopen van gebruikte laptops, heb er altijd een goede koop mee gedaan.
voor het laptopje waar het hier over gaat, zou ik niet meer dan 150 gaan betalen, meer is het niet waard.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline mcgyver

  • Lid
Laptop
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/18, 12:09:28 »
Citaat van: Tumie
voor 200 euro heb je tegenwoordig een laptop met 2 GB ram, 250 GB harde schijf,, (linux erop :) )
Waar? Want dan koop ik hem meteen.

Laptop
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/18, 12:37:06 »
Citaat van: mcgyver
Citaat van: Tumie
voor 200 euro heb je tegenwoordig een laptop met 2 GB ram, 250 GB harde schijf,, (linux erop :) )
Waar? Want dan koop ik hem meteen.
kijk heel veel in computerfoldertjes,, je ziet goedkope laptops steeds meer,, :)

Eider

  • Gast
Laptop
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/18, 16:29:53 »
Nou ik denk dat je het met 200 euro niet gaat redden :P. Voor 400 euro koop je er denk ik wel eentje :)

Offline mcgyver

  • Lid
Laptop
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/18, 16:32:12 »
Citaat van: Eider
Voor 400 euro koop je er denk ik wel eentje :)
Dat bedoel ik nou net. Ik wil die ene met 2 bg geheugen en een 250 GB harde schijf voor 200 euro. Nieuw nota bene. Waar is ie?

Laptop
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/18, 16:45:55 »
mijn ervaring met goedkope laptops is niks dan ellende. Heb zelf een jaar geleden een acer aspire 5100 gekocht. voor 399 idd een athlon 64x2 turion met 2 gig geheugen en 160gb schijf. Niks dan ellende. Veel te langzaam voor wat de specs vertellen. En een idle temp van 60 graden was ook heel normaal. werd er allemaal niet wijzer van. zeker niet als je er ook nog iets linux achtigs op wil gaan draaien.

Bij ons op kantoor heb ik ook nog geruime tijd met een aantal van die schitterende acer/asus/toshiba hoe goedkoper hoe beter laptops te maken gehad. Het ene vage probleem na het andere nou zal dat ook wel wat te maken hebben gehad met de gebruikers, maar dan nog. Ben blij dat ze nu allemaal lekker op een goede macbook pro zitten daar is zelden wat mis mee. Het enige budget merk waar ik wel goede "laptop" ervaringen mee heb is Dell. altijd heel keurig met de linux ondersteuning. en goede service bij hardware problemen.