Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promotie video  (gelezen 13232 keer)

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Gepost op: 2008/03/16, 19:30:02 »
Hallo, ik dacht laat ik eens een video over Ubuntu en Compiz in het bijzonder maken. Hier staat hij: http://www.youtube.com/watch?v=IMMrxRZUzec
wat vinden jullie ervan?

Promotie video
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/16, 19:35:29 »
Hey Lars, goed gedaan en prachtige bijhorende muziek.
Ik heb m gelijk gedownload ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline koen_92

  • Lid
Promotie video
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/16, 19:58:48 »
whowh!

Hoe doe je de flip 3d op 00:30?
Ik dacht dat dat alleen in vista kon.

Offline joop905

  • Lid
Promotie video
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/16, 20:20:38 »
ziet er goed uit.

Gr905.

Offline shappie

  • Lid
Promotie video
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/16, 20:40:50 »
koen_92: Nee dit kan ook met compiz-fusion. Als ik me niet vergis moet dit met de swift switcher en dan even op 3D flip ofzo zetten. Ik vind de standaard swift switcher nog mooier dan deze 3D flip, maar dat is natuurlijk allemaal smaak :).

Goed filmpje! Ik zelf ben sinds kort ook weer bezig met compiz-fusion en de plugins die jij gebruikt zijn idd erg leuk. SnowGlobe, photowheel enz... allemaal leuke plugins, ik gebruik nu atlantis2 voor in de cube maar de snow globe MET sneeuwpop is ook leuk :).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline koen_92

  • Lid
Promotie video
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/17, 17:33:10 »
Ja gevonden!
Bij appearance moest de swister mode op '3d' gezet worden.
Ik wil het liefst zo veel mogelijk afwisseling, dus is dit weer eens wat anders.
Citaat van: shappie
Goed filmpje! Ik zelf ben sinds kort ook weer bezig met compiz-fusion en de plugins die jij gebruikt zijn idd erg leuk. SnowGlobe, photowheel enz... allemaal leuke plugins, ik gebruik nu atlantis2 voor in de cube maar de snow globe MET sneeuwpop is ook leuk :)
Ik heb ook atlantis2, de snow is ook leuk maar meer iets voor de winter.

Offline shappie

  • Lid
Promotie video
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/17, 17:51:39 »
Citaat van: koen_92
Ja gevonden!
Bij appearance moest de swister mode op '3d' gezet worden.
Ik wil het liefst zo veel mogelijk afwisseling, dus is dit weer eens wat anders.
Citaat van: shappie
Goed filmpje! Ik zelf ben sinds kort ook weer bezig met compiz-fusion en de plugins die jij gebruikt zijn idd erg leuk. SnowGlobe, photowheel enz... allemaal leuke plugins, ik gebruik nu atlantis2 voor in de cube maar de snow globe MET sneeuwpop is ook leuk :)
Ik heb ook atlantis2, de snow is ook leuk maar meer iets voor de winter.
Idd koen :), voor de rest is compiz-fusion egt een heel leuk project! Zeker met de plugins die je alleen via compilen kunt installeren is het helemaal top, hopen dat in hardy er wat extra plugins bij zijn :).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Sancho

  • Gast
Promotie video
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/17, 18:16:26 »
heel mooi :)

Heb zo enkele nieuwe dingen ontdekt :p Maar bij die swift switcher kan ik enkel Cover en Flip nemen... Moet ik een plug in installeren?

Voor die vensters dat loskomen als je roteert moet je ook een plug installeren zeker? Welke is dat precies

Offline ubby

  • Lid
Promotie video
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/17, 18:56:09 »
Goed filmpje!

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/17, 21:04:03 »
@Sancho: Je moet flip kiezen, want het is ook FLIP 3d.


Verder bedankt voor de complimenten!

Sancho

  • Gast
Promotie video
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/17, 23:30:07 »
Mijn fout, ik had miskeken :) Ik dacht dat de vensters ook zo spongen al bij Vista.

Maar welke plugin heb je voor de loskomende vensters?

Quatroking

  • Gast
Promotie video
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/18, 00:11:51 »
bestaat er eigenlijk een programma voor linux om beeld mee vast te leggen, zodat je geen camera nodig hebt?

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Promotie video
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/18, 10:24:32 »
recordMyDesktop :)

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline shappie

  • Lid
Promotie video
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/18, 14:47:14 »
Quatroking: XvidCap Screen Capture, dit is ook wel een goede.
Sancho: 3D Windows, in het show je desktop topic op pagina 88 dacht ik staat er wat over. Op deze link kan je ook een hoop leuke plugins vinden en hoe je ze installeert onder gutsy: (de onderste is voor alleen 3D windows en bij de eerste staan er meer (ook 3D windows))
http://forum.compiz-fusion.org/showthread.php?t=5303
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=601895
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/18, 15:52:21 »
Citaat van: Scormen
recordMyDesktop :)

Kris
Ja, maar ik weet niet of dat aan mijn computer ligt, maar dit programma draaiend in combinatie met compiz maakte mijn computer zo sloom dat het beeld vreselijk schokkerig was... dus heb ik de camera maar voor het beeldscherm gezet.

Offline shappie

  • Lid
Promotie video
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/18, 16:45:41 »
Citaat van: LarsVeldscholte
Citaat van: Scormen
recordMyDesktop :)

Kris
Ja, maar ik weet niet of dat aan mijn computer ligt, maar dit programma draaiend in combinatie met compiz maakte mijn computer zo sloom dat het beeld vreselijk schokkerig was... dus heb ik de camera maar voor het beeldscherm gezet.
Dit heb ik ook. Ik weet niet hoe het komt maar aan mijn pc kan het niet liggen. Heb net een nieuwe snelle pc. Maar idd het is een ramp met dat programma.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline koen_92

  • Lid
Promotie video
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/18, 19:36:47 »
Citaat van: Scormen
recordMyDesktop :)

Kris
werkt goed, maar 3d effecten worden later in het filmpje niet goed weergegeven.

Sancho

  • Gast
Promotie video
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/18, 21:04:46 »
thx shappie, kheb het geinstallleerd, maar staat niet Actief :)

Kvind het effect toch niet zo schoon.

Offline Patch

  • Lid
Promotie video
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/18, 21:08:36 »
zover ik weet is recordmydesktop erg hardware afhankelijk.
Bij sommigen werkt het perfecte en zie je mooie soepele filmpjes.
Ik heb het met recordmydesktop ook nog geen filmpje kunnen maken zonder dat er rare artefacten/foutjes in beeld komen. Diverse settings/instellingen geprobeerd maar no-go.
Jammer, want qua systeemvereisten zou het makkelijk moeten kunnen.
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/19, 14:59:19 »
Citaat van: Patch
zover ik weet is recordmydesktop erg hardware afhankelijk.
Bij sommigen werkt het perfecte en zie je mooie soepele filmpjes.
Ik heb het met recordmydesktop ook nog geen filmpje kunnen maken zonder dat er rare artefacten/foutjes in beeld komen. Diverse settings/instellingen geprobeerd maar no-go.
Jammer, want qua systeemvereisten zou het makkelijk moeten kunnen.
Ja, dat heb ik dus ook. En het gaat bij mij dus ook nog vreselijk schokkerig, zodat een fatsoenlijk filmpje opnemen onmogelijk wordt. De artefacten heb ik trouwens ook als ik probeer een screenshot te maken met het standaard gnome screenshot programma. Weet iemand toevallig een alternatief dat wel goed werkt?

Offline shappie

  • Lid
Promotie video
« Reactie #20 Gepost op: 2008/03/19, 18:44:36 »
Sancho: Je moet alles een keertje proberen. Ik vind ook niet alle plugins voor compiz-fusion handig of leuk maar zonder het te proberen weet je ook niet of het wat is :). Zelf vind ik de 3d windows wel leuk maar heb ze vrij kort op elkaar en dun staan.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #21 Gepost op: 2008/03/19, 20:49:07 »
Citaat van: shappie
Sancho: Je moet alles een keertje proberen. Ik vind ook niet alle plugins voor compiz-fusion handig of leuk maar zonder het te proberen weet je ook niet of het wat is :). Zelf vind ik de 3d windows wel leuk maar heb ze vrij kort op elkaar en dun staan.
Inderdaad, weet iemand hoe je de afstand tussen venster kunt veranderen?

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Promotie video
« Reactie #22 Gepost op: 2008/03/19, 22:25:59 »
Ah dat wist ik niet :) ik heb het enkel nog maar gebruikt om een paar voorbeelden door te sturen.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline koen_92

  • Lid
Promotie video
« Reactie #23 Gepost op: 2008/03/20, 15:00:30 »
Citaat van: LarsVeldscholte
Inderdaad, weet iemand hoe je de afstand tussen venster kunt veranderen?
Toch gewoon bij 3d Windows, Misc. options en dan window space verkleinen?

Offline shappie

  • Lid
Promotie video
« Reactie #24 Gepost op: 2008/03/20, 18:10:07 »
Citaat van: koen_92
Citaat van: LarsVeldscholte
Inderdaad, weet iemand hoe je de afstand tussen venster kunt veranderen?
Toch gewoon bij 3d Windows, Misc. options en dan window space verkleinen?
Idd, volgens mij ook gewoon zo.

Egt een super handig tooltje voor compiz-fusion is Fusion-Icon. Dit tovert het oude goede icoontje van beryl weer terug op je balk alleen dan voor compiz. Erg handig om even snel compiz off the switchen of van window decorator te wisselen. Echt een aanrader. Je moet hem helaas wel zelf downloade, uitpakken en compilen.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -