Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer  (gelezen 1603 keer)

RuudBreedveld

  • Gast
Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Gepost op: 2009/06/11, 14:41:02 »
Zojuist heb ik Ubuntu naar 9.04 geupgraded. Zowel boven als onder zijn mijn werkbalken verdwenen. Ik kan nu niets meer met Ubuntu doen. Hoe krijg ik de werkbalken terug? 
Ruud Breedveld

Offline jusgje

  • Lid
Re: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/11, 17:45:26 »
Druk eens op Alt-F2, typ gnome-panel en druk op Enter. Werkt dat?

RuudBreedveld

  • Gast
Re: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/11, 19:31:50 »
Helaas Alt-F2 werkt niet. Ook de toetsen werken niet in het startscherm. In ieder geval bedankt voor de moeite. Zijn er nog andere suggesties?
Bedankt, Ruud Breedveld

Re: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/11, 19:40:54 »
ctrl+alt+f1, dan kom je in een console terecht (ctrl+alt+f7 haalt je weer terug naar de grafische interface). Log daar in (wachtwoord gewoon invullen, geen sterretjes o.i.d.), type dan: sudo dpkg-reconfigure gnome-panel. Opnieuw zie je je wachtwoord niet in sterretjes. Nadat dit voltooid id, terug gaan naar grafische interface en Xorg herstarten of de computer rebooten.

RuudBreedveld

  • Gast
Re: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/12, 11:11:15 »
Ik kwam in het console. Heb commando ingetypt. Terug in de desktop zijn er nog steeds geen werkbalken. Ik kan zelfs niet afsluiten (alleen door de stroom uit te schakelen). Nog verdere tips?
Bedankt alvast.

Offline Tom

  • Lid
Re: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/12, 11:37:27 »
Ik deed nu in Uw plaats een cleane (nieuwe) installatie.
Hoop toch dat U voor de upgrade eerst een backup gemaakt heeft.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/12, 12:24:28 »
Ik kwam in het console. Heb commando ingetypt. Terug in de desktop zijn er nog steeds geen werkbalken. Ik kan zelfs niet afsluiten (alleen door de stroom uit te schakelen). Nog verdere tips?
Bedankt alvast.
Afsluiten kan door op de aan/uitknop op je pc te drukken of door ctrl+alt+del in te drukken ;)

Re: Upgrade naar 9.04 : geen werkbalken meer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/12, 14:08:56 »
@RuudBreedveld, dit probleem heb ik ook gehad. In eerste instantie een upgrade gedaan, geen werkbalken. Toen een installatie met behoud van de /home partitie, geen werkbalken. Een verse installatie gedaan, geen werkbalken. Installatie op een externe harddisk, geen werkbalken. Uiteindelijk een installatie op een andere interne HD, eindelijk werkbalken, moest alleen de grub aanpassen. Tot op heden heb ik geen oplossing gezien voor het probleem. Ben zeer benieuwd, wie dit weet. UNR voor op het netbook daarin tegen ging geweldig. Blijf het allemaal maar vreemd vinden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.