Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( Opgelost) Ubuntu ombouwen naar Xubuntu  (gelezen 555 keer)

Offline hadego

  • Lid
( Opgelost) Ubuntu ombouwen naar Xubuntu
« Gepost op: 2012/10/23, 09:38:45 »
Ik heb recentelijk 12.04 lts (opnieuw) geinstalleerd nadat ik Xubuntu had geinstalleerd.
Omdat ik de schermen etc van Xubuntu veel prettiger vindt wil ik Ubuntu ombouwen naar Xubuntu.
Volgens de handleiding van Pjotr is dat in 5 stappen te doen.
Dus ben ik begonnen en het gaat geweldig todat ik kom bij punt c uit de handleiding "Grote schoonmaak " waar wordt aangegeven hoed de user-session moet worden gewijzigd.
Volgens de handleiding moet er staan " user-session=ubuntu "  bij mij staat echter " user session=greeter-session=unity-greeter"
Volgens de handleiding moet ik dat wijzigen in " user-session=Xubuntu " , als ik dat doen en herstart krijg ik de volgende foutmelding

the system is running in low grahics mode, your screen, graphics card and input devices settings could not be detected correctly. you will need to configure these your self.

Het scherm is zwart en het systeem hang min of meer en ik kan niet verder.

Wat doe ik verkeerd, of hoe nu verder ???

Hoor graag

Bvd

PS Ik ben een beginner met Ubuntu/Xubuntu
« Laatst bewerkt op: 2012/10/23, 11:46:26 door hadego »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu ombouwen naar Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/23, 10:15:58 »
Volgens de handleiding moet er staan " user-session=ubuntu "  bij mij staat echter " user session=greeter-session=unity-greeter"
Vreemd. Er zou standaard moeten staan:
greeter-session=unity-greeter
user-session=

Overigens, als je de handleiding goed leest, dan zie je dat er alleen in Ubuntu 12.10 user-session=ubuntu staat; in 12.04 staat er user-session=. Accuratesse is belangrijk bij deze handleidingen; lees ze goed en doe exact wat er staat. Enfin, ik zal de handleiding op m'n webstek nog iets duidelijker proberen te maken....

De oplossing van je probleem is gelukkig eenvoudig: vervang de complete inhoud van dat tekstbestand, door de volgende tekst:

[SeatDefaults]
greeter-session=lightdm-gtk-greeter
user-session=xubuntu

(daarmee vervang je gelijk het begroetingsscherm unity-greeter door het begroetingsscherm lightdm-gtk-greeter; indien je unity-greeter mooier vindt, dan hou je het gewoon bij greeter-session=unity-greeter)

Daarna je computer volledig herstarten.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/23, 11:38:06 door Pjotr »

Offline hadego

  • Lid
Re: Ubuntu ombouwen naar Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/23, 11:45:59 »
@ Pjotr,
Het werkt, hartelijk dank voor de hulp.

Zag trouwens dat de "handleiding " ook al is aangepast.

Nogmaals dank.

Groet