Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vragen copy home  (gelezen 716 keer)

Rob44

  • Gast
Vragen copy home
« Gepost op: 2008/04/28, 19:59:45 »
Ik wil 7.10 vervangen door 8.04. Wat moet op de copy cd staan van de home partitie.
Als ik K3b start en aangeef dat ik home wil copieren krijg ik verschillende meldingen zoals:
Wilt u ook verborgen bestanden toevoegen?

Druk ik op ja dan krijg ik de vraag:
Wilt u ook systeembestanden (FIFO's, sockets, apparaatbestanden en gebroken symbolische koppelingen) toevoegen?

Toets ik op toevoegen, dan komt er een melding met 4 keuze tw
1) koppeling nu volgen
2) altijd symbolische koppeling volgen
3) koppeling aan project toevoegen.
4) altijd koppeling toevoegen
5) anuleren.

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik moet doen met al deze vragen zodat ik een goede copy krijg die ik later, als 8.04 er opstaat, zonder problemen terug kan zetten.
mvg
Rob44

Vragen copy home
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/28, 20:45:25 »
Voor het installeren van 8.04 is het niet persé nodig om de home partitie te backuppen. Je kunt er ook voor kiezen om Tijdens de installatie de home partitie niet te formateren. Dan zullen alle, of in elk geval de meeste, instellingen behouden blijven.

Rob44

  • Gast
Vragen copy home
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/28, 21:19:59 »
Het lijkt mij wel veiliger om een copy te hebben van deze partitie voor het geval dat er iets mis gaat. En het is de eerste keer dat ik een nieuwere versie van Ubuntu ga installeren. Vandaar mijn vraag over de meldingen die ik krijg bij het copieeren.
mvg
Rob44

Vragen copy home
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/28, 21:27:12 »
Hoewel dit dus niet nodig is, is het wel aangeraden.. :)
Maar een backup voor gewoon gebruik bevat enkel je gebruikersbestanden: je foto's brieven, teksten en videokes.  van al die instellingen heb je geen backups nodig.
Je hoeft dus geen symbolische links en dergelijke te volgen of toe te voegen.  sleep naar het project van k3b enkel je zelf aangemaakte mappen.
Nadien dus backup schrijven, even verifiëren...
Dan gewoon installeren, handmatig kiezen, maar de /home partitie niet laten formatteren...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline barth

  • Lid
Vragen copy home
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/28, 21:57:03 »
Ik vermoed dat vraagsteller een home map bedoeld en niet een aparte home partitie...

Ik back-up altijd de complete (ook de verborgen bestanden) map op een externe schijf en plaats deze na de installatie terug

Vragen copy home
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 22:54:05 »
Rob,

- Ik zou van de verborgen mappen alleen de mappen van je mailprogramma meekopieren. De rest zou ik niet meenemen.
- Systeembestanden dan NIET meekopieren - of indien wel: kiezen voor optie 4.

Groeten en succes.