Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)  (gelezen 2521 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Gepost op: 2016/09/29, 15:00:03 »
In Xfce (Xubuntu) heeft Conky een vertraagde start nodig (van ongeveer 20 seconden), want anders zou het kunnen dat hij "verdwijnt" achter je bureaubladachtergrond. Dat doe je zo:
https://sites.google.com/site/computertip/atheros#TOC-Laat-Conky-automatisch-opstarten
(punt 4, rechterkolom)

Doe er je voordeel mee!   :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/29, 15:58:59 »
Sinds gisteren ben ik ook bezig met Conky, maar onder Xubuntu is een vertraging inderdaad nodig.
Bij Instellingen > Sessie en Opstart, tabblad automatische start van Toepassing staat:sh -c "sleep 10 && conky"waarbij het getal de vertraging in seconden is.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/29, 17:00:13 »
Sinds gisteren ben ik ook bezig met Conky, maar onder Xubuntu is een vertraging inderdaad nodig.
Bij Instellingen > Sessie en Opstart, tabblad automatische start van Toepassing staat:sh -c "sleep 10 && conky"waarbij het getal de vertraging in seconden is.
Dat klinkt als een makkelijkere oplossing dan die van mij.... Jij gebruikt dus geen afzonderlijk scriptbestandje?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/29, 17:13:06 »
Jij gebruikt dus geen afzonderlijk scriptbestandje?
Nee, dit werkt direct.
Maar zo slim ben ik dus niet, de oplossing heb ik ergens op internet gevonden.
Wat die -c doet weet ik niet :lol:
Dit heb ik ook gebruikt, toen rfkill niet werkte, om mijn bluetooth uit te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2016/09/29, 17:14:56 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/29, 17:23:30 »
Ik heb 't even uitgeprobeerd, en jouw oplossing werkt ook bij mij! Bedankt voor de tip. Ik ga m'n eigen tip gelijk maar even aanpassen, want hoe eenvoudiger hoe beter.  =D

Overigens is 10 seconden net wat te kort op mijn flappie. Daarom heb ik 't op 20 seconden gezet, hoewel 15 seconden vermoedelijk ook al genoeg zou zijn.

Offline Nero

  • Lid
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/29, 18:52:43 »
Wat die -c doet weet ik niet :lol:
-c geeft aan dat de shell de opdracht die volgt moet uitvoeren. Zonder deze zoekt de shell naar een script waarvan de naam volgt.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #6 Gepost op: 2016/09/29, 19:20:52 »
-c geeft aan dat de shell de opdracht die volgt moet uitvoeren. Zonder deze zoekt de shell naar een script waarvan de naam volgt.
Weer  iets geleerd, bedankt :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #7 Gepost op: 2016/09/30, 10:19:48 »
-c geeft aan dat de shell de opdracht die volgt moet uitvoeren. Zonder deze zoekt de shell naar een script waarvan de naam volgt.
De -c achter de sh is inderdaad voor de shell. Er is ook nog een -c voor conky zelf waarin een bepaalde configuratie kan worden geladen/getest. conky -c ~/.conkyrcZodra je de terminal sluit verdwijnt conky weer. Dat is prima als je verschillende conky-configuraties wilt testen.conky -c ~/.conkyrc2
Daarnaast is er nog de optie conky (na een conky-crash of om een andere configuratie te laden) als daemon te starten. Hierdoor blijft conky ook dan op het scherm als de terminal weer wordt gesloten. Deze daemon-modus is niet nodig bij "Sessie en Opstart" wordt geladen.
conky -d -c ~/.conkyrc
Deze vertraging met sleep bij het is volgens mij sinds mei nodig (misschien ook al langer 15.04&15.10 heb ik niet gebruikt.)
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce