Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] AAC-Apple  (gelezen 984 keer)

[OPGELOST] AAC-Apple
« Gepost op: 2011/04/16, 11:18:29 »
L.S.

Mijn zoontje wil graag voor zijn verjaardag een IPod. Dat systeem ondersteunt volgens mij geen OGG, maar naast MP3 het eigen formaat AAC. Weet iemand een manier om CD's onder Ubuntu/Debian om te zetten naar AAC in Sound Juicer en Ripper X? Kwestie van hem niet helemaal te verliezen voor de Linux gemeenschap.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/04/17, 21:34:16 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: AAC-Apple
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/16, 11:25:19 »
Ik doe het altijd gewoon met Rythmbox. Af en toe zet hij er dan een albumpje of afspeellijst niet goed op, maar in het algemeen werkt alles gewoon. Maar dit doe ik dan alleen met losse mp3 bestanden, ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: AAC-Apple
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/16, 11:46:04 »
Dank voor je reactie CA, maar ik zoek echt een mogelijkheid om in genoemde pakketten te kunnen kiezen om iets om te zetten naar AAC, zoals ik nu kan kiezen uit OGG, Flac, en MP3. Volgens mij een kwestie van de juiste encoder (?)

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: AAC-Apple
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/16, 15:22:22 »
Heb je iets aan deze handleiding, Plotinus?
Ik weet het, het is geen Sound Juicer of Ripper X, maar als het op deze manier werkt.....

DarkEra

  • Gast
Re: AAC-Apple
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/16, 16:51:42 »
Stel je zoon eens een Archos 2.8 of 3.2 voor, draait Android op en is dus ook linux, deze kleine internet tablets ondersteunen:

MP3 CBR & VBR
WMA, WMA-Pro 5.1
WAV (PCM/ADPCM)
AAC, AAC+ 5.1
OGG Vorbis
FLAC

Lijkt me goedkoper én beter dan zo'n iPod, plus geen geklungel want dat komt er ook nog eens bij kijken bij zo'n iPod. De ene keer werkt het aankoppelen onder linux en dan weer niet. Wat daar ook nog bij komt kijken is het upgraden van de nieuwere firmware, zonder iTunes gaat dat niet lukken.

Bij Archos werkt dat gelukkig even anders.

Sorry dat ik wat afwijk van de eigenlijke vraag maar ik moest het even kwijt.






Offline liawim

  • Lid
Re: AAC-Apple
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/16, 17:20:40 »
ik gebruik XCFA en soundconverter, om muziek bestanden om te zetten. gewoon beschikbaar in het software centrum.

Re: AAC-Apple
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/16, 21:21:37 »
@DarkEra

Ze hebben ook windows tablets =D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: AAC-Apple
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/17, 21:33:47 »
Dank allemaal voor het meedenken. Ondertussen is hij bijna overtuigd van de Archos; we hebben nog even tijd... Maar inmiddels ook XCFA geïnstalleerd waar inderdaad AAC mee te maken is op mijn Debian machine; op de Ubuntu-machines (10.4/10.10) heb ik helaas niet de AACPlusenc gezien. Hoe gaan we die geïnstalleerd krijgen om met XCFA te werken(?)

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: [OPGELOST] AAC-Apple
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/19, 22:33:53 »
Wat is XCFA traag (met OGG); Soundjuicer gaat minstens tien keer zo snel.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.